על פי דיווחים זרים ובפעם הרביעית השבוע, ישראל תקפה הלילה (שלישי) בסוריה בתגובה לחדירת המל"ט האיראני לישראל. הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם התייחס הבוקר לנושא בתוכנית "שבע תשע" עם סיון כהן וניסים משעל ב-103FM.

דיווח ערבי: שני בני אדם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

"הלילה תקיפה רביעית בתוך שישה ימים בלבד, הפעם זו תגובה שבאה בעקבות חדירת המל"ט האיראני. הייתה תגובה שהפעם גם הביאה יותר מטרות, יעדים, יותר מטוסים שתקפו", אמר לב רם בפתח הראיון. "יעדים שהם על הציר של חיזבאללה ואיראן. זה יכול להיות קשור לשדה תעופה שמשרת מטרות של משלוחי נשק, יכול להיות קשור למחסנים".

לדבריו, "ההקשר בסוף מתחיל על הציר הזה שעובר בין ישראל, חיזבאללה ואיראן, אבל במקרה של האירוע במגידו, אותו פיגוע, יש פה גם הקשר איראני אבל נראה לי שהוא היה יותר קשור לחיזבאללה. זו הנקודה שמסובבת כאן את הכל, גם את ההתרעות של יואב גלנט. אולי בעיקר בנקודת השיא הזו וגם את ההחלטה שהתקבלה בישראל איפה וכיצד להגיב לאותו פיגוע שהתרחש במגידו. לאחר מכן ראינו רצף של תקיפות של ישראל בסוריה, בעיקר במאפיינים שדברים שקשורים גם הם לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה. אחרי זה ראינו את הגלגל שממשיך להתגלגל, את חדירת המל"ט האיראני ואתמול זו התגובה".

עוד טען לב רם כי על כך בדיוק דיבר שר הביטחון גלנט בהרתעה האסטרטגית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היא כללה בין השאר את העניין הזה, שמה שלמעשה חיזבאללה עשה באותו פיגוע במגידו זה סוג של עליית מדרגה במשוואה. בסוף כשגלנט מגיע לנתניהו, הם מקיימים ביניהם שיחות, הוא מדבר על כמה דברים - על ההיבט הזה שההרתעה נשחקת, הרתעה לא פחות חשובה מדינית, מה משמעות הפגיעה של הקשרים שלנו עם האמריקאים. את כל הדברים הללו הוא עוטף לנתניהו בצורה מאוד ברורה, הוא גם מבקש את הכינוס של הקבינט, מדבר על ההשלכות של מה שקורה בצבא פנימה".

לסיום אמר, כי "נתניהו לא מוכן לכנס את הקבינט ולא מוכן להקשיב, אז באותו יום חמישי הוא בא להצהיר ואז הכל היסטוריה שבשבת זה מתפוצץ. קרו הרבה מאוד דברים שקשורים להערכת המצב ששר הביטחון ביקש שישפיעו על קבלת ההחלטות. בסופו של דבר נתניהו גם מקפיא את החקיקה וגם מקבל את סדר העדיפויות שצריך להיות בתחום הביטחוני. וראו איזה פלא, רק כאילו יורד טיפה סדר היום של החקיקה בינתיים ופתאום עולה חזרה סדר היום האיראני הביטחוני".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM