שר הביטחון יואב גלנט הודיע הערב (שבת) בתום הערכת מצב, על הארכת הסגר על יהודה ושומרון, וסגירת המעברים בגבול הרצועה עד יום חמישי. זאת, בעקבות גל הטרור שגבה בסוף השבוע את חייהם של שלושה בני אדם. המשך הסגר כולל גם ביטול צעדים אזרחיים שבוטלו לרגל חודש הרמדאן ומניעת פועלים לישראל.

ביומו הראשון לחופשה: אלסנדרו פאריני הוא הנרצח בפיגוע בתל אביב
שתי אחיות מאפרת נרצחו בפיגוע ירי בבקעה, אמן נפצעה אנוש

השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. היקף הכוחות שיוקצו למשימה זו יקבעו בימים הקרובים על ידי הדרגים המקצועיים. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי הדבר ייעשה רק בהתאם לצורך מבצעי שיעלה בתיאום עם המשטרה. כמו כן, הוחלט בצה"ל על תגבור כוחות נוסף באוגדת יהודה ושומרון, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים. 

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס עם צאת השבת לגל הפיגועים ואמר: "אויבינו פועלים בדרכים שונות ומגוונות לפגוע בנו באופן מכוון במהלך התקופה הזו שאמורה להיות תקופת חג וחופשות. בשקרים נתעבים הם מלבים אש בין-דתית זרה. על גבה הם בונים פרובוקציות ומסיתים לפעולות אלימות ורצח של חפים מפשע על גבולותינו ובתוכנו". 

"באופן מכוון הם פועלים להעמיק את קווי השסע בתוכנו, חותרים לפצל אותנו וחוגגים על הדם", טען, "הם מפרשים בצורה מוטעית את הרוח הדמוקרטית הישראלית שיכולה להגיע לויכוחים קשים ומרים ולמחאות והפגנות נוקבות - אך להיות מלוכדת כנגד כל צר ואויב".

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: איתי רון, פלאש 90)
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: איתי רון, פלאש 90)

מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמו של אלסנדרו פאריני, תייר מאיטליה המתגורר ברומא שנהרג בפיגוע של הדריסה בטיילת תל אביב. שבעה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. הפיגוע אירע בשתי זירות נפרדות באזור, הראשונה ברחוב צ'רלס קלור והשנייה ברחוב קויפמן בעיר.

בפיגוע נוסף שהתרחש בצומת הבקעה אתמול בבוקר, נורו למוות שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן ואישה בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה. הנרצחות הן שתי אחיות, המתגוררות ביישוב אפרת - והאישה שנפצעה באורח קשה היא אימן. פראמדיקים של מד"א העניקו לאם הנרצחות טיפול רפואי בזירת האירוע, והיא פונתה באמצעות מסוק מד"א-הצלה אייר לבי"ח הדסה עין כרם, כשהיא סובלת מחבלה רב מערכתית.