מסר לישראל: רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד בגארי, הצהיר כי "אנו מודים לאלוהים על ההתקדמות המדהימה של חיזבאללה בתחומי ההגנה השונים וברכישות הטכנולוגיה החדישה בקרקע, באוויר ובים", כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות "תסנים". לדבריו, "ארגון חיזבאללה הביא לידי ביטוי את ההרתעה, הביטחון והגאווה של המדינה, וגרם לכך שהאויבים יהיו עדים לכוחה המופלא של המולדת האסלאמית".

דבריו של הגנרל האיראני מגיעים על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, החל לגייס בעלות ברית ברחבי המזרח התיכון כדי לפתוח בגל חדש של תקיפות על מטרות ישראליות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

מקורות המעורים בפרטים סיפרו לעיתון האמריקאי כי קאאני קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות חשאיות עם "מנהיגים מיליטנטיים" ברחבי האזור, כולל כאלה שנלחמו בעבר בסוריה ועיראק. בראשית ימי הרמדאן, קיים קאאני פגישות בסוריה עם ראשי ארגוני טרור פלסטינים כדי לדון בתקיפה מתואמת אפשרית על ישראל. מפקד כוח קודס טען כי איראן השיגה מידע על תוכניותיה של ישראל נגד אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד דווח כי קאאני דחק בהם לפעול במהירות ואמר כי איראן תספק את הכלים הדרושים לביצוע ההתקפות כדי להרתיע את ישראל מלבצע תקיפות משלה. ב-3 באפריל, יועצי משמרות המהפכה נחתו בביירות כדי לתכנן מתקפה על ישראל. קאאני אמר שחשוב לתקוף מטרות ישראליות בתגובה לתקיפות שיוחסו לישראל בסוריה. גורמים אמריקאים היו בכוננות גם בימים שלאחר פגישותיו של קאאני, לאחר שהשיגו מידע מודיעיני לפיו איראן מוכנה לבצע תקיפת של מזל"ט על ספינה מסחרית במזרח התיכון.