פיגוע ירי: שני חסידי ברסלב, בני 48 ו-50 נפצעו הבוקר (שלישי) באורח בינוני, לאחר שנורו ברחוב פייר ואן פאסן, שבשכונת שיח ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים. מהחקירה הראשונית עולה, כי הפיגוע התרחש כאשר שני הפצועים נסעו ברכב, והגיעו לצומת שמעון הצדיק, כשלפתע המחבל הגיע מולם רגלית, פתח בירי ונמלט. השניים המשיכו בנסיעה כמה מטרים לכיוון ניידת משטרה שהייתה בסמוך, ופונו משם לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, כשהם סובלים מפציעות בפלג גופם העליון.

צפו בתיעוד הפיגוע:

נשקו של המחבל מהפיגוע בשכונת שמעון הצדיק (צילום: דוברות המשטרה)
נשקו של המחבל מהפיגוע בשכונת שמעון הצדיק (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה, שב"כ ולוחמי מג"ב הוזעקו לזירת האירוע, והחלו בביצוע סריקות לאיתור החשד במעשה, שנמלט מהמקום. לצד הסריקות, הוקם חפ"ק במחוז ירושלים, בפיקוד מפקד המחוז, לניהול המצוד. בהמשך, הם אותר גם נשקו של המחבל, מסוג קרלו.

סריקות שמעון הצדיק והערכת מצב צילום: דוברות המשטרה

תנ"צ סמי מרציאנו, מפקד מרחב קדם שבמחוז ירושלים במשטרה: ״מקווים בשעות הקרובות להצליח לשים יד על המחבל. בציר הבריחה שלו איתרנו את הנשק מסוג קרלו ופריט נוסף. פועלים בשיתוף מלא עם השב"כ".

כאמור, על אף שמשטרת ירושלים נמצאת בדריכות מלאה בתקופה האחרונה, הכוננות כעת גבוהה יותר בשל ריבוי האירועים של יום השואה. אירוע זה מנחה את המשטרה לעבות כוחות עוד יותר, וכעת פריסת הכוחות בירושלים עצומה. 

סינק חובש בכיר במד"א ניר בוזגלו על הפיגוע במזרח ירושלים. (צילום: דוברות מד"א)

חובש בכיר במד"א ניר בוזגלו שהגיע לזירה סיפר: "הפצועים נפצעו מהירי כשהיו בנסיעה ברכב. הם ממשיכו בנסיעה ועצרו בסמוך לניידת משטרה ודיווחו להם על האירוע. הגענו למקום במהירות עם כוחות גדולים של מד"א, אחד מהפצועים שכב על הכביש והשני התהלך בסמוך, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח כשמצבם מוגדר בינוני והם בהכרה מלאה".

מצוד אחר המחבל מפיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מצוד אחר המחבל מפיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

הכתב הצבאי של 'מעריב', טל לב רם, סיפר על האירוע בריאיון ב-103FM: "אנחנו מדברים על אזור שמעון הצדיק, ממש על קו התפר. מחבל מרכב חולף שיורה לעבר אזרחים ישראלים. שניים נפצעו באורח בינוני. יש מרדף, הרבה כוחות ביטחון, משטרה. יש מרדף וניסיון לעצור את אותו מחבל שנמלט. זה כנראה לא מחבל אחד, יש את מי שנהג באותו רכב. אירוע מתגלגל. העדויות מדברות על רכב שממנו נפתחה אש".