בצל המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, כלי תקשורת ועיתונאים סורים דיווחו היום (רביעי) כי צה"ל הטיל כרוזים בסמוך לעמדות של צבא סוריה באזור הכפר קונייטרה, זאת בשל הדיווחים על שיתוף הפעולה בינם לבין חיזבאללה. 

"רואים עלית מדרגה במשוואה": האם המתיחות בגבול הצפוני גוברת?
דיווח: איראן מגייסת בעלות ברית במזרח התיכון כדי לפתוח במתקפה על ישראל

"למפקדים ולאנשי הצבא הסורי, פעם נוספת אתם משלמים את המחיר כתוצאה מחדירת חיזבאללה לאזור. המשך שיתוף הפעולה בכפר קונייטרה ימשיך לגרום לכם לסבל, אתם אחראיים למעשיכם, חיזבאללה אחראי לסבל שלכם", נכתב בכרוזים.

הטלת הכרוזים התרחשה כשבועיים לאחר שמספר רקטות שוגרו משטח סוריה לכיוון רמת הגולן. בתגובה, צה"ל ביצע תקיפה לעבר המרחב ממנו בוצע הירי. מדיווחים שונים בכלי התקשורת בעולם הערבי, עלה כי הארגון הפלסטיני "חטיבת אל-קודס" (חטיבת ירושלים) לקח אחריות לשיגור. הארגון הפלסטיני שלא מוכר לרוב הישראלים, הוקם בסוריה בחודש אוקטובר 2013, על מנת להילחם לצדו של משטר אסד במלחמת האזרחים במדינה.

הארגון מורכב מעיקר מפלסטינים סונים ממחנות הפליטים במדינה, והתחייב גם "לשחרר את ירושלים ואת כל פלסטין, לאחר טיהור סוריה מטרור". בכלי תקשורת בסעודיה דווח, כי שם הארגון לא היה ספונטני, ונעשה בתיאום עם כוח קודס של משמרות המהפכה. מייסד הארגון, מוחמד א-סעיד, אף היה בקשר שוטף עם מנהיגי משמרות המהפכה והקימו חדר מבצעים משותף.

אתמול שר החוץ של סוריה, פייסל אל-מקדאד, שלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל בערוץ הטלוויזיה "אל-ג'זירה" ואמר כי "ישראל מודעת לכך שהתגובה הסורית תגיע, אנחנו נגיב בזמן שמשרת אותנו". עוד אמר כי "ישראל ידועה בפשעיה הרבים, ולא ניתן לדבר אל האתגרים העומדים בפני העם הסורי ועל התקיפות, במנותק ממה שמתרחש עכשיו בזירה הפלסטינית".