בהנחיית מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי, התקיים ביממה האחרונה מבצע ממוקד נגד מחוללי פשיעה מרכזיים במגזר הערבי. במהלך המבצע שהתקיים בהובלת אגף החקירות והמודיעין, להב 433 ומחוזות המשטרה השונים, נעצרו 53 חשודים ועוכבו 37 נוספים. כמו כן, בוצעו מעל 100 חיפושים ונתפס אמל"ח רב, סמים ומאות אלפי שקלים.

"עד מתי נצטרך לפחד?": מספר הנרצחים במגזר בדרך לשבירת שיא עגום
השלב הבא במלחמה בפשיעה במגזר הערבי? ההנחיה החדשה של מפכ"ל המשטרה

בין מטרותיה, התכוונה המשטרה לבצע מבצע ממוקד לצורך מיגור מקרי הרצח במגזר הערבי. עד כה, כל מה שהמשטרה סימנה כיעד עבר בהצלחה יתרה. במגזר הערבי המשטרה התמקדה יותר בארגוני פשיעה גדולים ולמעשה נוצר ואקום בו קמו ארגונים אחרים שבעקבותיהם נוצר ריבוי של מקרי הרצח.  

במבצע הנוכחי, המשטרה שיתפה פעולה עם הצבא, כאשר בין אמצעי הלחימה שנתפסו: 80 אקדחים מסוגים שונים, ארבעה רובים מסוג קרלו, שמונה רימונים מסוגים שונים, שלושה אפודי מגן, שבעה כלי נשק מסוג איירסופט, מטען צינור ולבנת חבלה.

נשק שנתפס במבצע למיגור הפשיעה בחברה הערבית (צילום: דוברות המשטרה)
נשק שנתפס במבצע למיגור הפשיעה בחברה הערבית (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, נתפסו כמויות רבות של סמים, וביניהם: 16 ק"ג של סם מסוג חשיש, שבעה ק"ג של סמים מסוג קנאביס, למעלה מחצי ק"ג של סם מסוג מריחואנה, מאות גרמים של סמים מסוג הירואין וקוקאין, וכן אותרו שתי מעבדות לייצור סמים. בנוסף נתפסו במהלך המבצע מעל 380 אלף ש"ח במזומן, בחלקו גם כסף מזויף.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מסר: "יצאנו למבצע ממוקד של פעילות חקירתית ומודיעינית נגד מי שהוגדרו על ידי משטרת ישראל כמחוללי פשיעה מרכזיים. בתום 24 שעות בלבד, הצלחנו לתפוס כמות משמעותית של אמצעי לחימה המוחזקים בניגוד לחוק, בהם בין היתר, 63 אקדחים שנתפסו בסיכול אחת מהברחות הנשק הגדולות שנרשמו בגבולות המדינה. יש לזכור כי כל אקדח שנתפס בדרכו לשטח ישראל הוא סיכול של אירוע ירי, פיגוע או רצח. משטרת ישראל תמשיך במאבק נחוש ובלתי מתפשר בתופעת האלימות והפשיעה בחברה הערבית".