עדכונים חיים

עדכונים שוטפים לאחר הלילה המתוח בדרום: צפו בתיעוד חיסול בכיר הג'יהאד בעזה

צה"ל פתח במבצע ברצועה שנפתח עם חיסול שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי. גורם מדיני בכיר: "הם פעלו בימים האחרונים לביצוע טרור". הקבינט יתכנס, אושר גיוס מילואים

מבנה של הג'יהאד האיסלאמי שהותקף על ידי צה"ל בעזה מבנה של הג'יהאד האיסלאמי שהותקף על ידי צה"ל בעזה (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

מבצע "מגן וחץ": צה"ל פתח הלילה (בין שני לשלישי) במבצע צבאי ברצועת עזה בו תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווחים, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות. בתוך כך, דובר צה"ל עדכן, כי בפעילות משותפת של הצבא ושב"כ, חוסלו שלושה בכירים בזרוע הצבאית של הארגון, בהם חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה, טארק עז אלדין, האחראי על כוונת פעולות הג'יהאד ביהודה ושומרון וג'האד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור. בנוסף, צה"ל תקף יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני.

נועה קירל, אירוויזיון 2023 צילום: מיכה לובטון, באדיבות כאן 11

נועה קירל מגיבה למבצע בעזה: "מקווה שהתחרות תעודד את אזרחי ישראל"

נציגת ישראל לאירוויזיון הזמרת נועה קירל הגיבה למבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה: "הביטחון הוא הדבר הכי חשוב כרגע
ואני מקוה שהתחרות תעודד את אזרחי מדינת ישראל. ליבי איתכם ואעשה הכל כדי שעם ישראל יהיה גאה בי", אמרה קירל לקראת שידור חצי גמר האירוויזיון מאוחר יותר הערב. 

מעריב אונליין
איתמר בן גביר צילום: פלאש 90

השר לביטחון לאומי בן גביר יקיים הערכת מצב מיוחדת עם פיקוד המשטרה ב-15:30

אלון חכמון
הנשיא יצחק הרצוג צילום: לע"מ

הרצוג: "מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על הפעולות המקיפות בעזה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר: "אני מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על הפעולות המקיפות והאינטנסיביות לסיכול הטרור והגנה על מדינת ישראל ואזרחיה. יש בפנינו אתגרים בטחוניים רבים שמחייבים אותנו לנהוג באחריות ובכלל זה להישמע להנחיות פיקוד העורף. כולנו, בליבנו ובמחשבותינו, עם צה״ל, כוחות הביטחון ותושבי הדרום".

אנה ברסקי
סיכול מפקד מרחב צפון של הג'יהאד האסלאמי. צילום: דובר צה"ל

תיעוד חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה | צפו

טל לב רם

גורם מדיני בכיר: "זו מערכה ממוקדת נגד הג'יהאד"

גורם מדיני בכיר מסר בתום הערכת מצב של רה"מ עם בכירי מערכת הביטחון: "זו מערכה ממוקדת נגד הג'יהאד תוך הקפדה על בידול חמאס באמצעות תיווך ומסרים גלויים וחשאיים. אי אפשר להבטיח שחמאס לא יצטרף ומערכת הביטחון ערוכה לכך. בדרג הצבאי מזהים פגיעה משמעותית בפעילות של הג'יהאד בעיקר בכוונת פעילות ביו"ש בעקבות חיסול הפרסונות הספציפיות".

אנה ברסקי
נזקי מבנים לאחר התקיפה של צה"ל בעזה בעקבות חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa

החלה הלוויית בכירי הג'יהאד שחוסלו ברצועת עזה

סוכנויות הידיעות
בנימין נתניהו צילום: רויטרס / רונן זבולון,פול רויטרס

גורמים בלשכת רה"מ: "נתניהו הנחה להכין את האופציה של סיכולים ממוקדים"

גורמים בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי "לפני כשבוע בדיונים ביטחוניים, רה"מ הנחה להכין את האופציה של סיכולים ממוקדים. כמו כן, נבהיר כי הוא זה שגם הנחה לבצע זאת".

אנה ברסקי

במספר ערים במרכז הודיעו על פתיחת מקלטים, כגון: בת ים, הרצליה, כפר סבא ורעננה

מעריב אונליין
גלי בהרב מיארה צילום: אבשלום ששוני

היועמ"שית: "בהתאם לחוק אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית"

מהיועצת המשפטית לממשלה נמסר כי "לאחר שהוצגה ליועמ"שית תמונת המצב הרלוונטית של הערכות גורמי הביטחון, מצאה היועצת המשפטית לממשלה כי בהתאם להוראות החוק אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית".

אברהם בלוך

ב-10:30 תתקיים הערכת מצב ביטחונית אצל רה"מ נתניהו

אנה ברסקי

הפלסטינים טוענים: מנהל בית החולים וואפא נהרג מתקיפות צה"ל

על פי דיווח פלסטיני, במהלך תקיפות צה"ל בעזה נהרג מנהל בית החולים וואפא, ד"ר ג'מאל חודואן ואשתו בדירתם לאחר שנפגעו במגדל דואלי בעזה.

סוכנויות הידיעות
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון פועלים בקסבה שבעיר שכם

טל לב רם

יו"ר האופוזיציה לפיד ייפגש מחר עם רה"מ נתניהו לעדכון בטחוני

אנה ברסקי
בני גנץ צילום: אבשלום ששוני

גנץ: "לא נהיה בני ערובה של ארגוני הטרור בעזה"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הגיע לביקור בעוטף עזה ואמר: ״הגענו לכאן להביע הזדהות ותמיכה עם תושבי הדרום והעוטף שלאורך שנים עומדים באתגרים ביטחוניים ועושים את זה בצורה טובה ואני שמח לראות שיש גם התפתחות לאורך השנים בעשרות אחוזים נוכח המציאות הביטחונית.

"על מנת שזה יקרה חייבים להקפיד על שני מרכיבי עשייה מול הרצועה", הוסיף, "לשמר מדיניות ביטחונית אגרסיבית והתקפית על כל הפרה ביטחונית, לצידה להבטיח רף הומניטרי ורווחה כלכלית איפה שמתאפשר וככל ששקט. האיזון הזה חשוב. אנחנו לא נהיה בני ערובה של ארגוני הטרור בעזה. אם הם טועים לחשוב שבגלל מחלוקת בחברה הישראלית הם יפרו את האיזון - הם ירגישו שהם טועים מהר מאוד".

מתן וסרמן

לפיד: "תגובה ישראלית במקום ובזמן שטוב לנו, היא הדרך הנכונה להתמודד מול הטרור"

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לפתיחת המבצע הצבאי ברצועת עזה: "מחזק את כוחות הבטחון על המבצע נגד הג׳יהאד האיסלאמי. ארגוני הטרור ברצועה יודעים הבוקר שקהיליית המודיעין וכוחות הבטחון עוקבים אחרי כל צעד שלהם והחשבון איתם ייסגר. תגובה ישראלית תקיפה במקום ובזמן שטוב לנו, היא הדרך הנכונה להתמודד מול הטרור מעזה. נגבה כל פעילות מבצעית למען הגנה על תושבי הדרום".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו צילום: רויטרס / רונן זבולון,פול רויטרס

הקבינט המדיני ביטחוני ייתכנס לדיון בשעה 19:00

הקבינט המדיני ביטחוני ייתכנס לדיון בשעה 19:00

אנה ברסקי

הלימודים באוניברסיטת בן גוריון יועברו בזום

אוניברסיטת בן-גוריון הודיעה כי הלימודים בקמפוסים בבאר-שבע יערכו במתכונת מקוונת ויועברו בזום, מעבדות הוראה ובחינות לא יתקיימו עד להודעה חדשה. חלק מההתנסויות הקליניות יתקיימו בבתי החולים - יש לברר מול המחלקה. עוד נמסר: "לשאלות בנושאים אקדמיים נא לפנות אל המחלקה שלכם. המקלטים וחדרי הבטחון במעונות ובקמפוסים נפתחו ואנו ערוכים להתמודדות עם המצב".

מעריב אונליין

צה"ל תקף עשרה אתרים ומתחמים של הג'יהאד האיסלאמי

מטוסי ומסוקי קרב תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס וכן, אתר אשר שימש גם לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור. בנוסף, נתקפו שישה מתחמים צבאיים של הגיהאד האסלאמי הפלסטיני, רובם שימשו כמחסני אמצעי לחימה וכתשתיות לוגיסטיות של ארגון הטרור ועמדה צבאית של ארגון הטרור בדרום הרצועה.

טל לב רם

דובר צה"ל: אחד הבכירים שנהרגו - ניסה להעביר יכולות ירי רקטי ליו"ש

דובר צה"ל קיים תדרוך לכתבים הצבאיים, זאת ברקע פתיחת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. במהלך השיחה הוא סיפק פרטים חדשים על אירועי הלילה וציין כי "אחד הבכירים שנהרגו - ניסה להעביר יכולות ירי רקטי ליהודה ושומרון".

טל לב רם

גורם מדיני בכיר: "קוראים לקהילה הבינלאומית להביע תמיכה בזכות ישראל להגנה עצמית"

גורם מדיני בכיר התייחס לפתיחת המבצע: "בתגובה לתוקפנות בלתי פוסקת מצד ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלמי, נתקפו הלילה בכירי הארגון ויעדי טרור של הארגון ברצועת עזה. יוזכר כי ב-2 במאי שיגר הג׳יהאד האיסלאמי, בהכוונת איראן, 102 רקטות לעבר הדרום, מתוך כוונה להרוג אזרחים תמימים. הבכירים שסוכלו הלילה פעלו גם בימים האחרונים לביצוע פעילות טרור נגד אזרחי ישראל". 

הוא הוסיף והדגיש: "ישראל הבהירה בעבר ומבהירה כעת - כל מי שיוזם פעילות טרור נגדנו לא ינקה, נגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובמלוא העוצמה. אנו קוראים לקהילה הבינ"ל לגנות את הירי לעבר אזרחי ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית בעזה, ולהביע תמיכה ברורה וחד משמעית בזכותה של ישראל להגן על עצמה. צה״ל וזרועות הביטחון פועלים וימשיכו לפעול באופן ממוקד לסיכול יעדי טרור, על בסיס מודיעין מדויק, ובמאמץ להימנע ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים".

טל לב רם
בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה במבצע "מגן וחץ" צילום: דובר צה"ל

צה"ל מאשר: חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי

צה"ל מעדכן: בפעילות משותפת עם השב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון.

הפרטים המלאים על הבכירים שחוסלו

טל לב רם
גלנט וצמרת מערכת הביטחון בעת ביצוע חיסול הבכירים צילום: לשכת שר הביטחון

גלנט נמצא בקריה עם צמרת צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט נמצא בבור בקריה, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה ומפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא.

טל לב רם

הנחיות מיוחדות לתושבי העוטף

פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות לתושבי רצועת עזה. ההנחיות בתוקף החל משעה 2:30 ועד ליום רביעי בשעה 18:00. בנוסף, גלנט הכריז על שינויים בהסדרי התנועה בעוטף עזה.

הפרטים המלאים

מעריב אונליין

צה"ל החל בתקיפות ברצועת עזה

צה"ל החל בתקיפת מטרות של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה.

מעריב אונליין
מבצע "מגן וחץ": תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל