עדכונים חיים

לוחם צה"ל נפל בפעילות מבצעית בשטח רצועת עזה; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

לוחם צה"ל נפל ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פשיטה בשטח הרצועה, במסגרת המאמץ לאיתור נעדרים וגופות | עדכונים שוטפים

הריסות בעזה הריסות בעזה (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

דיווח: צה"ל תקף בסביבות בתי החולים שיפא ואל קודס בעזה

דיווח: צה"ל תקף בסביבות בתי החולים שיפא ואל קודס בעזה, כך לפי מקורות פלסטינים. 
 

רויטרס

צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, ביניהם מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את הארגון.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שפעלה במרחב הגבול והשמיד אמצעי לחימה שהיו ברשותה.

שקד שדה

לשכת ראש הממשלה: ישראל לא תספק שום סיוע הומניטרי לעזה

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ישראל לא תספק שום סיוע הומניטרי לעזה ותמנע כל אספקה לא מפוקחת מצד אחרים.

מעריב אונליין

במקביל לתקיפה בלבנון: צה"ל תוקף מטרות טרור ברצועת עזה

צה"ל תוקף בעזה (צילום :דובר צה"ל)

מעריב אונליין

צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בגבול לבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי חוליות מחבלים שזוהו בשטח לבנון, במרחב מתת והר דב. על פי החשד החוליה במתת התכוונה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל והחולייה בהר דב התכוונה לשגר רקטות. שתי החוליות סוכלו בטרם ירו.

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בגבול לבנון (צילום :דובר צה"ל)
שקד שדה

שימוש בציאניד נגד אזרחים: חוברת ההדרכה של חמאס שחשף הרצוג בסקיי ניוז

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב (ראשון) לרשת Sky New הבריטית וחשף חומרים שנמצאו על גופותיהם של מחבלי החמאס, בהם תכני הדרכה לשימוש בחומרי לחימה כימיים, שמטרתם לשמש את ארגון הטרור בפעולותיו הרצחניות כנגד חפים מפשע. הנשיא ציין כי "התקן USB שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסייה אזרחית, בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה".

לכתבה המלאה

אנה ברסקי

בישראל מבהירים: לבקשת ארה"ב - הוכנס לדרום הרצועה סיוע הומניטרי

לבקשת הממשל האמריקאי ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי של האו״ם המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק ע״י גורמי ביטחון ישראליים טרם כניסתו לעזה.

משאיות עם ציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום:  REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)משאיות עם ציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

אנה ברסקי

נתניהו שוחח עם מנהיגי המערב: "ניצחון ישראל על החמאס הוא ניצחון העולם כולו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סדרת שיחות עם מנהיגי המערב. ראש הממשלה שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת הולנד מארק רוטה. ראש הממשלה בשיחותיו עם המנהיגים ציין את האחידות והנחישות בעם לחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ואמר כי "ניצחון ישראל על החמאס הוא ניצחון העולם כולו".

רה"מ נתניהו הודה למנהיגים על תמיכתם בזכותה של ישראל להגן על עצמה כנגד הטרור האכזרי של החמאס. נשיא צרפת מקרון וראש ממשלת הולנד רוטה יגיעו בימים שני ושלישי לישראל וייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו.

אנה ברסקי

שר החוץ של לבנון: "גם לאחר הכניסה הקרקעית לעזה - חיזבאללה לא ייכנס למלחמה"

שר החוץ הלבנוני התראיין לכלי התקשורת בלבנון ואמר כי גם כשישראל תיכנס קרקעית לעזה, ארגון הטרור השיעי לא צפוי להשתתף במלחמה. עם זאת, הדגיש כי "ייתכן שהארגון יתערב, במקרה שההרס בעזה יהיה גדול מדי, ואם ישראל תתקוף בלבנון". לדבריו, "חיזבאללה ואיראן היו מודעות למתקפת הפתע, וגם בלינקן אישר זאת בהצהרות קודמות. אנו מזהירים את המערב, כל מלחמה עם חיזבאללה רק תחזק את הארגון, כפי שראינו ב-2006, אנו דורשים מהמערב שיילחץ על ישראל להפסיק את האש ולהימנע ממלחמה. מלחמה אזורית לא תאפשר לישראל למוטט את חמאס".

דגלי חיזבאללה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)דגלי חיזבאללה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

מעריב אונליין

בפעם הרביעית היום: צה"ל סיכל ירי נ"ט מלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

צה"ל תקף חוליית נ"ט בלבנון (צילום :דובר צה"ל)
שקד שדה

לוחם צה"ל נהרג במהלך פשיטה ברצועת עזה

לוחם צה"ל נהרג היום במהלך פשיטה ברצועת עזה, כתוצאה מירי טיל נ"ט לעבר טנק וכלי רכב הנדסי שהשתתפו בה. כמו כן, שלושה לוחמים נוספים נפצעו, אחד באורח בינוני ושניים נוספים קל. 

טל לב רם

עדות נוספת לאכזריות החמאס: ילקוט בית ספר ממולכד אותר בדרום

יחידת יהל"ם העוסקת במהלך ימים אלו זיכוי מטענים ואיסוף אמצעי לחימה נוספים, בהם עשו שימוש מחבלי החמאס, באזורי הטבח הרצחני שבוצע על ידם בדרום. במהלך פעולות אלו, איתרו הכוחות באזור כיסופים ילקוט בית ספר ממולכד. 

התיק הכיל בתוכו אמצעי נפץ להפעלה מרחוק, ומטען במשקל של שבעה קילוגרמים של חומר נפץ. עד כה, אספה היחידה במסגרת פעילותה למעלה מ-1,000 נשקים מסוגים שונים, כ-2,000 רימונים, כ-1,000 רקטות RPG מסוגים שונים וכ-1,200 מטענים מסוגים שונים. חלק מאמצעי הלחימה שנאספו בשטח פוצצו באופן מבוקר.

טל לב רם

גלנט: "אין מה שיעצור את צה"ל, אחרי התמרון הזה - לא יהיה יותר חמאס"

שר הביטחון יואב גלנט סיים דיון מבצעי יחד עם מפקד חיל האוויר תומר בר, והצהיר: "אין מה שיעצור את צה"ל. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".

גלנט הוסיף: "ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס. לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו".

מעריב אונליין

הצבא המצרי: מספר חיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהירי בשוגג של צה"ל

מספר חיילים מצריים נפצעו באורח קל, כתוצאה מהירי בשוגג שביצע לפני זמן קצר טנק צה"ל באזור הגבול, כך על פי הצבא המצרי.  
 

טל לב רם

לאחר שזוהה ניסיון שיגור טיל נ"ט לעבר ישראל: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

שקד שדה

אירוע חריג בגבול המצרי: טנק צה"ל ירה בשוגג ופגע בעמדה מצרית

טנק צה"ל ירה לפני זמן קצר בשוגג בעמדה מצרית מעבר לגבול. מהצבא נמסר כי "האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה. צה"ל מצר על האירוע".

טל לב רם

שכונות שלמות לא קיימות: ממשיכים להיחשף ממדי ההרס בעזה | צפו

מימדי ההרס בעזה. באדיבות רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)
תיעוד ההרס בעזה. באדיבות רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)
מעריב אונליין

ר"מ המעבר של החות'ים בתימן: "אם המלחמה בעזה תימשך - נתקוף ספינות ישראליות בים האדום"

חות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)חות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

סוכנויות הידיעות

יותר מ-20 ילדים נותרו יתומים, ביניהם בת 4 שנחטפה לעזה

לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס בדרום הארץ, 21 ילדים מ-13 משפחות נותרו ללא הורים, כשמרביתם התייתמו, כך על פי משרד הרווחה. עוד נמסר כי מדובר בקטינים ששני הוריהם אינם נוכחים בעקבות מתקפת הטרור - הרוגים, נעדרים או חטופים. ילד בת ארבע אף התייתמה משני הוריה, וחטופה כעת בעזה. 

במשרד ציינו כי עו"סים של שירותי הרווחה יצרו קשר עם כל המשפחות שאצלם שוהים 20 הילדים שנמצאים בארץ ומעניקים להם ליווי וסיוע. "משרד הרווחה והמחלקות לשירותים חברתיים יצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים וצוותים ייעודיים יעניקו להם מעטפת טיפולית הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות. כמו כן, המשרד פועל להסדרה של מעמד המשפחות למשך שלושה חודשים שבמהלכם ייבחן מצב הילדים והמשפחות ומתן מענה לצרכים שיתעוררו", נמסר מטעם המשרד. 

יובל בגנו

דיווח ברשת CNN: ארה"ב שואפת לעכב את התמרון הקרקעי בעזה

רשת CNN האמריקאית מדווחת היום כי ארה"ב שואפת לעכב את התמרון הקרקעי בעזה במטרה לאפשר את מיצוי השיחות לשחרור החטופים, וזאת מפי שני גורמים שעודכנו על המאמצים. בתגובה לכך אמר גורם מדיני בכיר בישראל כי "אין לחץ אמריקני, אלא גיבוי אמריקני"

סוכנויות הידיעות

תחקיר ה"וול סטריט ג'ורנל": הפגיעה בביה"ח בעזה - תוצאה של ירי רקטה כושל

ניתוח וידאו שביצע הוול סטריט ג'ורנל, תוך שימוש במצלמות אבטחה, מוכיח פעם נוספת כיצד שוגרה הרקטה הכושלת שנועדה להגיע לישראל, ופגעה בבית החולים בעזה. בתיעוד, נראה כיצד הטיל שפגע בבית החולים ממריא מתוך העיר עצמה, כשלא פחות מארבע מצלמות מתעדות זאת. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

פצוע קשה מנפילת רקטה בנתיבות

בהמשך לאזעקות בדקות בגזרת נתיבות:  חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 60 במצב קשה עם חבלה בגפיים ומבצעים סריקות לאיתור נפגעים בזירות נוספות. 

ארנולד נטייב

מזכיר ההגנה האמריקאי: "מציעים לכל מדינה שרוצה להרחיב את מעגל הלחימה שלא יעשו לעשות זאת"

מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, התראיין לרשת ABC האמריקאית ואמר: "אנו מציעים לכל מדינה או התארגנות שרוצה להרחיב את מעגל הלחימה או להפיק ממנו תועלת, שלא יעשו זאת". במקביל, הוסיף: "אנו רואים סיכוי להסלמה משמעותית של התקפות על חיילינו ואנשינו ברחבי האזור. ארה"ב רואה פוטנציאל להסלמה של המלחמה במזרח התיכון עקב פעולות של הפרוקסי של איראן, ארה"ב לא רוצה הסלמה".

יואב גלנט ולויד אוסטין (צילום: אלעד מלכה)יואב גלנט ולויד אוסטין (צילום: אלעד מלכה)

מעריב אונליין

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל בגדר הגבול בעזה - טנק תקף בתגובה

טל לב רם ארנולד נטייב

ביידן: "לישראל הזכות להגן על עצמה, אבל חייבת לציית לדיני המלחמה"

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן: "לישראל הזכות להגן על עצמה, עלינו לוודא שיש לה את האמצעים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה ועל אנשיה, גם היום וגם תמיד. במקביל, שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו והבהרתי שצריך לפעול לפי דיני המלחמה, אנחנו לא יכולים להתעלם מהאזרחים הפלסטינים החפים מפשע שרק רוצים לחיות שלום".

ביידן. ריגש את כולם (צילום: רויטרס)ביידן. ריגש את כולם (צילום: רויטרס)

מעריב אונליין

הגברת הקטלניות: לוחמי מגלן עשו שימוש ראשון באמצעי הלחימה המתקדם

לוחמי יחידת מגלן מעוצבת הקומנדו עשו במהלך הימים האחרונים לראשונה שימוש באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה", זאת במהלך תקיפה של עמדת שיגור של החמאס. מדובר בפצצת מרגמה, בעלת הנחיה כפולה המאפשרת פגיעה מדויקת במטרות טרור בשטח בנוי, תוך הגברת הקטלניות בפגיעה והפחתת הסיכון לפגיעה בבלתי מעורבים.

לכתבה המלאה

טל לב רם

במסגרת חקירת המחבלים: ניצולי הטבח יזומנו לתאר את הזוועות שחוו

אחרי שנחקרו בשב"כ, הועברו אותם מחבלים של חמאס, שנעצרו במהלך הטבח הנורא מהשבת ה – 7 באוקטובר, לחקירת יחידת העילית להב 433 של המשטרה, וזאת במסגרת חקירה פלילית משולבת עם חקירה ביטחונית במטרה להאשימם בעבירות של פשעי מלחמה.

לכתבה המלאה

אלון חכמון

ישראל מכחישה את הדיווחים: "לא נכנס דלק מרפיח לעזה"

לאחר הדיווחים כי משאיות דלק נכנסו במעבר רפיח לרצועת עזה, בלשכת ראש הממשלה מכחישים: "בניגוד לפרסומים, לא נכנס דלק מרפיח לעזה. המשאיות המצולמות משנעות דלק בתוך הרצועה - ממאגר דלקים של האו״ם בצד העזתי לבתי חולים ברצועה".

משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

אנה ברסקי
ביקור בנימין נתניהו בעוצבת הקומנדו בצפון צילום: דובר צה"ל

נתניהו סיים ביקור בעוצבת הקומנדו בצפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים ביקור בעוצבת הקומנדו בצפון, שם קיבל סקירה ממפקד עוצבת הקומנדו אל״מ עומר כהן וממפקד יחידת מגלן סא"ל א', על הקרבות של לוחמי העוצבה, במהלכם חיסלו מאות מחבלים והצילו עשרות אזרחים, עד להשגת שליטה מבצעית בעוטף עזה ביממות הראשונות ללחימה. בהמשך, שמע נתניהו על פריסת העוצבה בכלל הגזרות ועל פעילויות מבצעיות שלוחמיה מבצעים בגזרת הדרום, הצפון ויהודה ושומרון.

"אני לא יכול להגיד לכם כרגע אם חיזבאללה יחליט להיכנס בצורה מלאה למלחמה", אמר נתניהו ללוחמים. "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית".

אנה ברסקי שקד שדה

משרד הבריאות בעזה: מספר הקורבנות הפלסטינים עומד על 4,651

משרד הבריאות בעזה: מספר הקורבנות הפלסטינים עומד על 4,651.

סוכנויות הידיעות

צה"ל תקף עמדה של חיזבאללה בלבנון בתגובה לשיגור טילי נ"ט לעבר ישראל

כלי טיס תקפו לפני זמן קצר עמדה של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגור טילי הנ"ט לעבר מרחב ציפורן. בנוסף, בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה בקיבוץ יפתח, זוהו מספר שיגורי מרגמות לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח. כמו כן, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר המרחבים תורמוס ושושן. צה"ל מגיב בירי טנקים וארטילריה לעבר מקורות הירי.

טל לב רם

האזעקות בגליל: מספר מרגמות נורו לשטח פתוח

האזעקות בגליל: מספר מרגמות נורו לשטח פתוח.

שקד שדה

אזעקות בגליל העליון

אזעקות בגליל העליון.

שקד שדה
מחמד קטאמש, בכיר במערך הרקטות של חמאס צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו בכיר במערך הרקטי של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו, היווה חלק משמעותי בתכנון והפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה.

טל לב רם אלון חכמון

17 משאיות סיוע נוספות צפויות להיכנס לעזה דרך מעבר רפיח

17 משאיות סיוע נוספות צפויות להיכנס לעזה דרך מעבר רפיח.

שחר ברדיצ'בסקי

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין

מטח כבד לעבר אזור הדרום ולבית שמש

מטח כבד לעבר אזור הדרום ולבית שמש.

מעריב אונליין

הותר לפרסום: אמש נעצר עזתי שחדר לארץ ב"שבת השחורה" וניסה לחזור לרצועה

הותר לפרסום: אמש נעצר עזתי שחדר לארץ ב"שבת השחורה" וניסה לחזור לרצועה.

טל לב רם ארנולד נטייב

769 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

עד היום  (22.10.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 769 חללים שהם כ 80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 673 חללים.

אלון חכמון
תקיפת חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית. צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית

כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בזמן שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית, צה"ל משיב באש לשטח לבנון בתגובה לניסיון הירי.

בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח ישראל מלבנון. כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

טל לב רם
תמונות החטופים והנעדרים בקריה צילום: Gili Yaari / Flash90

דובר צה"ל עדכן: מספר החטופים שמשפחותיהם עודכנו עומד על 212

דובר צה"ל עדכן: מספר החטופים שמשפחותיהם עודכנו עומד על 212.

טל לב רם

צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט במרחב הר דב

טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר הטנק במרחב הר דב.

טל לב רם

צבע אדום באשקלון

צבע אדום באשקלון.

מעריב אונליין
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני

דובר צה"ל: "חמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים באוכלוסיה ובסמלי האסלאם כמגן אנושי"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "חמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים באוכלוסיה ובסמלי האסלאם כמגן אנושי. מאז תחילת המלחמה עצרנו מעל 450 פעילי חמאס באיו"ש. אנחנו פועלים למניעת טרור. בעזה הגברנו את התקיפות, נהרגו עשרות מחבלים. יש עכשיו עזה צפון ועזה דרום. בצפון אנחנו תוקפים באופן מוגבר. בדרום יצרנו תנאים שמתקיימים על מנת לספק את האוכלוסיה האזרחית. קורא לתושבים - נועו דרומה, שם מתקיימים התנאים במאמץ הומניטרי".

טל לב רם

צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה

צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

מעריב אונליין

צבע אדום בכיסופים

צבע אדום בכיסופים.

מעריב אונליין

הירי התחדש: צבע אדום בראשון לציון, חולון ובת ים

הירי התחדש: צבע אדום בראשון לציון, חולון ובת ים.

מעריב אונליין

כוחות צה"ל חיסלו מחבל בחילופי אש בקבטיה

כוחות צה"ל חיסלו מחבל בחילופי אש בקבטיה.

טל לב רם

התייצב מצבו של הלוחם שנפצע קשה מטיל הנ"ט בצפון

החייל הפצוע קשה (22)  שפונה אתמול לרמב"ם אחרי פגיעת טיל נ"ט בצפון עבר מספר ניתוחים מצילי חיים במהלך הלילה ומצבו התייצב. עדיין מוגדר קשה. החייל סבל מפגיעה רב מערכתית ובחדר הלם נאלצו לבצע פעולות חירום עם הגעתו.  מצ"ב עדכון מצ"ב עי מנהל מערך טראומה וסרטון הגעה לבית החולים.

סתיו נמר
קולות קשר מתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

צה"ל השמיד ביממה האחרונה תשתיות ופעילי טרור של חמאס ברצועת עזה

צה"ל פועל לחיסול מחבלים של ארגון הטרור חמאס וחיסל אמש שני פעילי טרור סמוך לגדר, פעילים מכוח הנח'בה ומחבלים נוספים. במקביל, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"ליים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, מסגדים אשר שימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס.

טל לב רם

עד כה פונו לבתי החולים 5,132 פצועים מתחילת המלחמה

משרד הבריאות מעדכן על 299 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום א, 22.10.23, בשעה 8:30 מהם 47 קשה, 178 בינוני ו-87 קל. עד כה פונו לבתי החולים 5,132 פצועים, מהם: 12 אנוש, 287 קשה, 775 בינוני, 3,614 קל, 279 חרדה  ו-165 בהערכה רפואית.

סתיו נמר

הפלסטינים טוענים: 50 נהרגו הלילה בתקיפות הישראליות בעזה

הפלסטינים טוענים: 50 נהרגו הלילה בתקיפות הישראליות בעזה.

רויטרס
תיעוד סיכול חוליית נ"ט. צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב אביבים

חוליית מחבלים זוהתה לפני זמן קצר בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב אביבים שבגבול לבנון, כוח צה"ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור.

טל לב רם

במשרד הביטחון וצה"ל הוחלט על פינוי 14 יישובים נוספים בצפון

רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל מודיעים על הוספת יישובים נוספים לתכנית להתפנות תושבי הצפון במימון המדינה. 14 היישובים שנוספו לתכנית הם: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

טל לב רם

דיווח: 11 פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר בחאן יונס

דיווח: 11 פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר בחאן יונס.

סוכנויות הידיעות

ארה"ב הודיעה: נשלח מערכות הגנה אווירית נוספות לאזור הים התיכון

ארה"ב הודיעה: נשלח מערכות הגנה אווירית נוספות לאזור הים התיכון.

סוכנויות הידיעות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור נמלי התעופה של דמשק וחלב

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור נמלי התעופה של דמשק וחלב.

סוכנויות הידיעות
ג'נין צילום: REUTERS/Mohamad Torokman

עדכונים שוטפים

היום ה-16 למלחמת "חרבות ברזל": צה"ל חיסל הלילה (ראשון) מהאוויר חוליית מחבלים שהתחבאה במנהרה במסגד בג'נין ותכננה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. בסוריה מדווחים הבוקר כי ישראל תקפה באזור נמלי התעופה של דמשק וחלב. ארצות הברית הודיעה: נשלח מערכות הגנה אווירית נוספות לאזור הים התיכון.

מעריב אונליין

צה"ל חיסל מהאוויר חוליית מחבלים שהתחבאה במנהרה במסגד בג'נין

צה"ל חיסל מהאוויר חוליית מחבלים שהתחבאה במנהרה במסגד בג'נין ותכננה לבצע פיגוע.

טל לב רם

בחמאס טענו: "רוצים לשחרר עוד חטופות - ישראל מסרבת לקבלן"

דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור טען כי הוא הודיע לקטאר שבחמאס רצו לשחרר שתי חטופות נוספות מסיבות הומניטריות. עם זאת, אמר: "ישראל לא הייתה מעוניינת בכך".

מעריב אונליין

בניגוד לבקשת ישראל: המשאיות שנכנסו לרצועת עזה לא נבדקו

העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס" דיווח כי המשאיות לא נבדקו האם הם מכילות כלי נשק, על אף שמדובר בדרישה מרכזית של ישראל. שאלה נוספת שנותרה בלתי פתורה הייתה האם יורשה להכניס דלק. לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
תיעוד פעילות צה"ל בג'נין. באדיבות דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל
מספרי חירום ומידע חשוב
  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


    משטרה - 100
    מגן דוד אדום -101
    מכבי אש - 102
    מוקד חברת חשמל - 103
    פיקוד העורף - 104 
    מוקד עירוני - 106\107
    מוקד זק"א - 1220
    מוקד איחוד הצלה - 1221