עדכונים חיים

באיחוד האירופי גינו את חמאס: משתמש בבתי חולים כמגן; דו"צ לחיזבאללה: "נשנה את המציאות"

לאחר ירי הרקטות לגליל ולקריות - צה"ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה בלבנון. דיווחים על תקיפה אמריקאית נגד מטרות איראניות בסוריה | עדכונים שוטפים

גבול הצפון במלחמת חרבות ברזל גבול הצפון במלחמת חרבות ברזל (צילום: ללא)

האיחוד האירופי: מגנים את חמאס שמשתמש בבתי חולים כמגן אנושי

האיחוד האירופי הוציא הודעה לפיה הוא מגנה את חמאס שמשתמש בבתי חולים כמגן אנושי. כמו כן, האיחוד ביקש מישראל לגלות איפוק מרבי על מנת למנוע פגיעה באזרחים. 
 

רויטרס

ארה"ב ביצעה תקיפות אוויריות נגד מטרות איראניות בסוריה

ארה"ב ביצעה תקיפות אוויריות נגד מטרות איראניות בסוריה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, שני יעדי התקיפה היו בסיס פיקוד ומחסן נשק.

רויטרס

לשכת ראש הממשלה: המו״מ הבינלאומי בעניין השבת החטופים מנוהל על ידי ראש המוסד ואלוף (במיל׳) ניצן אלון

לשכת ראש הממשלה: המו״מ הבינלאומי בעניין השבת החטופים מנוהל על ידי ראש המוסד ואלוף (במיל׳) ניצן אלון. תא״ל (במיל׳) גל הירש מעודכן באופן שוטף בנושא זה ומתאם את כל שאר פעולות הממשלה בנושא החטופים והנעדרים, לרבות הקשר עם המשפחות. מאז פרוץ המלחמה הקים תא״ל (במיל׳) גל הירש מנהלת ממשלתית (שאושרה הערב בהחלטת ממשלה) העוסקת בקשת רחבה של נושאים לטיפול בנושא החטופים לטובת השבתם הביתה בשלום ולסיוע למשפחותיהם. גם הערב נפגש ראש הממשלה נתניהו עם תא״ל במיל׳ הירש לעדכון שוטף על המשך המאמצים בנושא.

אנה ברסקי

קודם צ'רצ'יל, הבא סטאלין? נתניהו הוכיח שהוא מנותק, עכשיו יותר מאי פעם | בן כספית

בנימין נתניהו שבר, בראיון שהעניק ל-סי.אן.אן, את כל שיאי הניתוק הקודמים של עצמו. כשנשאל על סוגיית אחריותו על מחדל ה-7 באוקטובר, ענה: "האם מישהו ביקש מהנשיא רוזוולט לקחת אחריות אחרי פרל הארבור"? כשקראתי את הכותרת הזו, עוד בטרם הראיון המלא עלה לאתר, שפשפתי עיניים בתדהמה. למרות שהורגלנו בשרלטנות האישית של האיש, הורגלנו בניתוק, הורגלנו בבריחה מאחריות, התרגלנו לשקרים ולהתחמקויות ולספינים לאורך עשרות שנים, למרות כל זה, לא האמנתי שהוא באמת אמר את זה. חיכיתי שהראיון עצמו יעלה לאוויר. ובכן, הוא אמר את זה.

לטור המלא

מעריב אונליין

דובר צה"ל במסר לחיזבאללה: "לצה"ל תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני בצפון"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרתו היומית לעליית המדרגה בצפון ואמר כי "לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני שם - וכי הצבא לא יאפשר מצב ביטחוני שבו תושבי האזור יפחדו לחזור לבתיהם. לא נשאיר את הגבול בצפון באופן שבו אזרחי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור אליו". עוד אמר דובר צה"ל: "אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בצפון, חיזבאללה וממשלת לבנון אחראים לכל ירי שמבוצע מלבנון. אזרחי לבנון ישלמו את המחיר על החלטת חיזבאללה להיות מגן דאעש".

דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)דובר צה''ל תת-אלוף דניאל הגרי (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין

"רצו אירוע היסטורי": זו המתקפה הרחבה שתכנן חמאס לבצע בישראל | דיווח

מעל חודש עבר מאז פרוץ המלחמה, והשברים שהורכבו מחדש מתחילים לחשוף את קווי המתאר של התוכנית הרחבה יותר של חמאס, כזו שלפי אנליסטים נועדה לא רק להרוג וללכוד ישראלים, אלא לעורר התלקחות שתסחף את האזור ותוביל לסכסוך רחב יותר. גל תקיפות נרחב תוכנן בצמרת חמאס, כך דווח היום (ראשון) בעיתון ה"וושינגטון פוסט". הדיווח הגיע בעקבות עדויות בשטח, שלפי העיתון הפופולרי, צפו יותר נזק והרס בישראל. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

בפעולה משותפת של שב״כ וצה״ל נעצרו למעלה מ-20 מחבלי חמאס שנלקחו לחקירות בישראל

רכזי שטח ואנשי מבצעים של השב״כ פועלים יחד עם יחידה 504 וכוחות צה״ל הלוחמים ברצועת עזה. אנשי השב״כ פועלים יחד עם צוותי הקרב החטיבתים במהלך הפעילות לטובת איסוף מודיעין, מימוש מבצעים מיוחדים, ביצוע תחקורים בשטח והבאת מחבלי חמאס להמשך חקירת שב״כ ויחידה 504 בישראל. בפעילות המשותפת, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, הובאו למעלה מ-20 עצורים, מחבלי חמאס, מלב רצועת עזה לחקירות בישראל. החקירות של פעילי הטרור ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי ולטובת מאמצי הלחימה.

אלון חכמון

צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)
שקד שדה

מאות ישראלים מפגינים בסנטרל פארק בניו יורק למען שחרור החטופים

מאות ישראלים ואמריקאים יהודים בשרשרת אנושית בינלאומית למען שחרור החטופות והחטופים, יוזמה של ארגון בונות אלטרנטיבה ביחד עם שדולת הנשים, ויצו ומטה משפחות החטופים. המפגינים יצאו לריצה היקפית בפארק עם דגלי ישראל ותמונות החטופים.

מחאה למען שחרור החטופים בניו יורק (צילום: רועי בושי)מחאה למען שחרור החטופים בניו יורק (צילום: רועי בושי)

אנה ברסקי

שר הביטחון גלנט למשפחות החטופים: ״אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב בפעם השלישית עם קבוצת משפחות חטופים המוחזקים ברצועת עזה. בשיחה, שר הביטחון השיב לשאלות המשפחות, סקר בפניהן את כלל המאמצים להחזרת החטופים, ביניהם: הפעולה הקרקעית, המאמצים המודיעיניים והמבצעיים. גלנט אמר: "ב-7 באוקטובר החמאס בנה על כך שישראל תעצור, תישבר ולא תגיב - מה שקרה זה בדיוק ההיפך. אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, החמאס מחפש דרך לעצור את צה״ל - הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה".

גלנט והירש עם משפחות החטופים (צילום:  שחר יורמן)גלנט והירש עם משפחות החטופים (צילום: שחר יורמן)

אנה ברסקי

הרמטכ״ל לראשי הערים והמועצות בדרום: "אנחנו הולכים עד הסוף"

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום עם ראשי הערים והמועצות המקומיות בעוטף עזה ובדרום בעיר אשקלון. מדברי הרמטכ״ל: ״צה״ל מחוייב בצורה עמוקה מאוד ליישובי הדרום והעוטף, נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור. במשך שנים צה״ל פועל בשותפות גדולה עם ההנהגה המקומית שהובילה את האזור הזה קדימה, ואנו מאמינים בכם מאד. הודות לחוסן של התושבים וגבורתם, נמשיך להילחם בכדי להביא ביטחון שיאפשר חזרה לישובים. צה״ל כולו, ואני באופן אישי ממוקדים רק במטרה אחת עכשיו, לנצח ולפרק את החמאס. לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, ואנחנו אחראיים גם עכשיו לביטחון בהמשך. נזכור את שאירע, נלחם ולא נאפשר שאירוע כזה יקרה שוב".

ארנולד נטייב

צה"ל ניסה לספק דלק לשיפא, חמאס מונע את ההעברה

בית החולים שיפא שסביבו מתקיימים קרבות בין חמאס לצה"ל, דיווח בימים האחרונים על קריסת המערך הרפואי במקום. בעקבות כך, בשעות הלילה (ראשון) הגיע כוח צה"ל לאזור, והניח בסמוך לבית החולים מיכלים ובהם כ-300 ליטרים של סולר.

כוח צה"ל תיאם את העברת הדלק, והנחה את בית החולים לשלוח אמבולנס שייקח את המיכלים, שיועדו למשימות רפואיות דחופות, אך בהמשך הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים מלקבל את הדלק. 

טל לב רם

הדרך ליעד רוויית מכשולים - והדרג המדיני והביטחוני נמצא במלכוד | פרשנות

עד כה הצליח צה"ל לגלח חלקים מהעיר עזה מעל פני השטח כשכוחות צה"ל נעים לליבת עזה. כמעט ולא היו היתקלויות עם מחבלי חמאס מעל פני הקרקע, ולא עמד מול צה"ל אויב שנלחם. כידוע, החמאס בחר לשהות במנהרות התת־קרקעיות ולא להילחם מול צה"ל. צה"ל הרג כמה מאות מחבלים במוצבי החמאס שהחליט לתקוף, ובתקיפות אלו היו לנו לא מעט אבדות.

את התכלית העיקרית שלשמה יצאנו למבצע - מיגור שלטון החמאס והג'יהאד בעזה, טרם התחלנו. עשרות אלפי מחבלים מתחבאים בכ־1,000 ק״מ מנהרות מתחת לעיר עזה ובדרום הרצועה, חַ'אן יוּנֶס ויישובים אחרים. מדובר בשתי חטיבות של החמאס בעיר עזה ובשלוש חטיבות שלו בדרום הרצועה, ששם עדיין לא התחלנו את הלחימה.
 
בד בבד לגילוח חלקי העיר עזה, התחיל לחץ בינלאומי שנפסיק את הלחימה בה. הלחץ נובע מאלפי הרוגים עזתיים בלתי מעורבים, שתמונותיהם מתנוססות בכל ערוצי הטלוויזיה ברחבי העולם, ומכנים אותנו בחלק ממדינות העולם - "רוצחי ילדים ומבצעי פשעי מלחמה". הלחץ הבינלאומי נובע גם ממצבם של שני מיליון עזתים בקירוב בדרום הרצועה, שמאות אלפים מהם ברחו מהעיר עזה. הם נתונים בתנאי קיצון ובבעיות הומניטריות קשות מאוד, והחורף הממשמש ובא עלול אף להחמיר מאוד את מצבם.

אלוף במיל' יצחק בריק

בעזרת כוח מודיעיני נרחב: כך חיסל צה"ל שבעה מחבלים תוך 10 דקות

לראשונה, נוכח המלחמה, מרכז ההגנה והתמרון תומך במאמץ התמרון הצה"לי בעזה. בעזרת המרכז וכוחות מודיעינים נרחבים, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני חיסלו שבעה מחבלים תוך עשר דקות, כשבמקביל - עשרות אד"נים (אמ"ן לדרג הנפרס) פעלו בפעם הראשונה והעניקו מודיעין לכוחות מתמרנים בעזה.

לכתבה המלאה

טל לב רם

גנץ שוחח עם הנשיא מקרון: "לישראל זכות להגן על עצמה"

לאחר הסערה: השר בני גנץ שוחח מוקדם יותר היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בשיחה, הדגיש הנשיא מקרון את מחויבותה של צרפת לזכותה של ישראל להגן על עצמה, והדגיש שתמיכתו בישראל לא השתנתה. לצד זאת ציין מקרון גם את תשומת הלב הנדרשת לסוגיית החטופים וההרוגים. מקרון הדגיש את רצונו להתמקד בשלושה מאמצים עיקריים אותם הדגיש בביקורו בישראל: המאבק מול חמאס והטרור, הסיוע ההומניטארי, והצורך באופק מדיני.

השר גנץ עידכן את מקרון בהתפתחות המערכה והדגיש את מחויבותה של ישראל הן מוסרית והן ביטחונית לשנות את המשטר בעזה, ולהשיב את החטופים הביתה. עוד אמר גנץ, כי מדובר באינטרס בינלאומי רחב, משום שחמאס הוא ארגון טרור שמערער את יציבות האזור כולו.
עוד שוחחו השניים על הזירה הצפונית וסיכמו להמשיך לעמוד בקשר בהמשך.

אנה ברסקי

מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 846 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום (12.11.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 846 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע.

אלון חכמון

ירדן נגד ישראל: "חצתה כל קו אדום"

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי תקף בחריפות את ישראל: "היא חצתה כל קו אדום חוקי, אתי והמוניטרי, ועסוקה במלחמה ברברית כנגד תושבי רצועת עזה".

שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי (צילום: רויטרס)שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי (צילום: רויטרס)

מעריב אונליין

בשעה האחרונה זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה ארבעה שיגורים, השאר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה״ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

כמו כן, שבעה לוחמי צה״ל נפצע באורח קל מוקדם יותר היום כתוצאה מירי פצצות מרגמה במרחב מנרה. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחותיהם עודכנו.

טל לב רם

אזעקות נוספות בצפון

אזעקות נוספות בצפון.

שקד שדה

אזעקות בעכו ובקרית ביאליק

אזעקות בעכו ובקרית ביאליק.

שקד שדה

אזעקות נוספות בצפון

אזעקות נוספות בצפון.

שקד שדה
תקיפת מטרות חזבאללה, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף מטרות של חזבאללה, הותקפו חוליות שיגור ונ"ט בשטח לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור.

כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון את חוליית השיגור שביצעה את הירי לעבר מרחב דובב בו נפגעו מספר אזרחים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו שתי חוליית מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב מנרה ויארון לפני זמן קצר.

שקד שדה

אזעקות בגליל העליון ואצבע הגליל

אזעקות בגליל העליון ואצבע הגליל.

שקד שדה

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות בעוטף עזה.

מעריב אונליין

האזעקות בשתולה - כתוצאה מתקיפות צה״ל בלבנון

האזעקות בשתולה - כתוצאה מתקיפות צה״ל בלבנון.

שקד שדה

צבע אדום בשתולה

צבע אדום בשתולה.

שקד שדה

חיזבאללה קיבל אחריות על ירי הנ"ט לעבר דובב

חיזבאללה קיבל אחריות על ירי הנ"ט לעבר דובב.

מעריב אונליין

חשש לאירוע בטחוני בקרית שמונה, התושבים מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

חשש לאירוע בטחוני בקרית שמונה, התושבים מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

שקד שדה

ישראל הגיבה מהר לירי הנ"ט: צפו בממדי ההרס בדרום לבנון

נזקי התקיפה בלבנון, רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

מעריב אונליין
ירי הנ"ט שנורה מלבנון לעבר דובב צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

ירי הנ"ט לצפון: אזרח אחד נפגע באורח אנוש וחמישה נוספים במצב קשה

ירי הנ"ט לצפון: אזרח אחד נפגע באורח אנוש וחמישה נוספים במצב קשה.

טל לב רם

צבע אדום בחולית

צבע אדום בחולית.

מעריב אונליין
תקיפת חוליית שיגור של חזבאללה, קרדיט: דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב דובב לפני זמן קצר, מספר אזרחים נפגעו

מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב דובב לפני זמן קצר. מספר אזרחים נפגעו כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון.

טל לב רם

הסהר האדום הפלסטיני: בית החולים אל קודס נמצא על סף התרוקנות מדלק

הסהר האדום הפלסטיני: בית החולים אל קודס נמצא על סף התרוקנות מדלק.

סוכנויות הידיעות

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון 15 מבוקשים, מתוכם שישה מחבלי חמאס

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון 15 מבוקשים, מתוכם שישה מחבלים מארגון הטרור חמאס.

אלון חכמון

משרד הבריאות בעזה: 13 פלסטינים נהרגו בתקיפה ישראלית בחאן יונס

משרד הבריאות בעזה: 13 פלסטינים נהרגו בתקיפה ישראלית בחאן יונס.

סוכנויות הידיעות

צבע אדום בנחל עוז

צבע אדום בנחל עוז.

מעריב אונליין

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין

אזעקות בגורנות הגליל

אזעקות בגורנות הגליל.

טל לב רם

במהלך הלילה: לוחמי גבעתי חיסלו מחבלים במספר קרבות במחנה שאטי ברצועת עזה

ביממה האחרונה החל צה"ל להלחם בכוחות משמעותיים בתוך מחנה שאטי, וכחלק מהפעילות חשפו הכוחות תשתיות טרור וחיסלו מחבלים. באחד מן הקרבות, לוחמי צוות קרב חטיבתי גבעתי,  זיהו אוכלוסייה אזרחית במבנה, הכוחות אפשרו לאזרחים להתפנות באמצעות ציר מאובטח. במהלך פינוי האזרחים, ירו מחבלים לעבר הכוחות המאבטחים. הלוחמים הגיבו באש במטרה להגן על ציר הפינוי בירי קל ובירי טנקים וחיסלו את המחבלים.

בהיתקלות אחרת, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שהתבצרה בבית בשכונה, והיוותה איום על הכוחות. הלוחמים חיסלו את המחבלים, בירי והכוונת כלי טיס של חיל האוויר. כמו כן, מטוס קרב תקף מחסן אמצעי לחימה במבנה, לאחר שמכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהה שיגור של טיל נ"ט ממנו.

טל לב רם

כוחות צה"ל עצרו באיו"ש עשרות מחבלים, ביניהם פעילים רבים של חמאס

צה"ל פעל במהלך הלילה לסיכול טרור ברחבי איו"ש וביצע מעצרים של עשרות מחבלים, ביניהם פעילים רבים של חמאס.

טל לב רם

צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה בתגובה לירי לרמת הגולן אתמול

צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה בתגובה לירי לרמת הגולן אתמול.

טל לב רם

בתגובה לשיגורים: צה"ל תקף בלבנון

כוחות צה"ל תקפו מטרות טרור של חיזבאללה, הותקפה חוליית מחבלי הארגון שביצעה מספר שיגורים לישראל.

מעריב אונליין

דובר צה"ל: "חמאס איבד את השליטה בצפון הרצועה"

דובר צה"ל אמר בתדרוך היומי הערב כי "ביממה האחרונה כוחות יבשה רבים מעמיקים את הפעולה במחנה שאטי. חיסלנו היום מחבלים שעסקו בהוצאת פיגועים מעזה ביהודה ושומרון. חמאס מבצע פשע מלחמה בשימוש שלו בבתי חולים, בשעות האחרונות מופצות הודעות כוזבות שאנו מכתרים את ביה"ח שיפא, זה שקרי, אנחנו מנהלים קרבות עם המחבלים שבוחרים להימצא ליד ביה"ח. חמאס איבד את השליטה בצפון - העזתים מדרימים בניגוד להנחיותיו".

"שוחחנו היום עם אנשי הצוות של ביה"ח שיפא ואמרנו לו שצה"ל לא תוקף את ביה"ח, נמשיך לאפשר מעבר לדרום באופן בטוח", הוסיף, "האגף המערבי של בית החולים שיפא פתוח למעבר עזתים דרומה. בצפון תקפנו היום וגם הערב במטוסי קרב וירי תותחים שורה רחבה של מטרות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי לעבר יישובי הצפון ביממה האחרונה, חיזבאללה בהכוונת איראן מנסים לאתגר את ישראל במטרה להסית את הקשב של צה"ל בעזה".

מעריב אונליין
תיעוד מפעילות כוחות חטיבה 551 בשטח רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל