עדכונים חיים

מתרחבת פעילות צה״ל ברצועה; בכיר אמריקני: ״משוכנעים שחמאס הפעיל מפקדות מתחת לשיפא״

לוחמים השמידו אתר תחמושת אסטרטגי של הג'יהאד האסלאמי בעזה. דיווח: "ישראל סירבה לעסקת שחרור חטופים שלא כללה את כל הילדים שבידי חמאס" | עדכונים שוטפים

פעילות צה"ל בעזה, מבצע חרבות ברזל פעילות צה"ל בעזה, מבצע חרבות ברזל (צילום: דובר צה"ל)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מעזה

מעריב אונליין

דיווח פלסטיני: צה"ל תוקף נרחבות ברצועת עזה

התקשורת הפלסטינית מדווחת כי צה"ל מבצע תקיפות אוויריות נרחבות בצפון רצועת עזה. הדי פיצוצים נשמעו ביישובי הדרום.

מעריב אונליין

ממשלת טנזניה: אזרח שנחטף לרצועת עזה נרצח בשבי חמאס

משרד החוץ של טנזניה הודיע הערב על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, אחד משני אזרחים טנזנים שנלקחו בשבי חמאס בשבעה באוקטובר. בהודעה נכתב כי הרשויות עומדות בקשר עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שגופתו תוחזר הביתה. עוד הוסיפו כי הם בקשר עם ישראל בנוגע לגורלו של בן הערובה הטנזני השני, ג'ושוע מולל.

מעריב אונליין

נתניהו בריאיון באנגלית: "אחרי המלחמה יקום שלטון אזרחי בעזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת NPR האמריקאית ואמר כי "אחרי המלחמה יקום שלטון אזרחי בעזה". לשאלת המראיין, סירב לפרט את אופי וזהות הישות המדינית שתשלוט ברצועה אך אמר כי ישראל תשלוט צבאית ברצועה ככל שיידרש כדי : "אנחנו יודעים מי זה לא יהיה – הרשות הפלסטינית שמממנת פעולות טרור".

סוכנויות הידיעות

ארצות הברית: "משוכנעים שחמאס פועל מתחת לשיפא"

הניו יורק טיימס מדווח כי וושינגטון משוכנעת שחמאס עדיין פועל במתחם מתחת לבית החולים שיפא. הגורם הבכיר דחה את הספקות שמועלים בימים האחרונים התקשורת האמריקנית והאירופית לפיהם צה״ל עדיין לא הציג הוכחה חותכת לטענותיו אודות השימוש בבית החולים הגדול בעזה לצרכי טרור. לדבריו, המודיעין האמריקני יירט שיחות בין מחבלי חמאס שמוכיחות את קיום הפעילות העוינת במתחם. 

השבוע הצהיר דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי כי ״חמאס והג׳יהאד האיסלאמי החזיקו מפקדה במתחם בית החולים שיפא, וכן משתמשים בבית החולים כדי לאחסן אמצעי לחימה״.

סוכנויות הידיעות
תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף תשתיות טרור ואתרים צבאיים של חיזבאללה

מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר היום זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב הר דב, שנפל בשטח פתוח, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי ואת המשגר ממנו בוצע השיגור.

שקד שדה

דיווח: "חמאס לא כלל את כל הילדים בהצעה – ישראל סירבה לשחרור 50 חטופים"

המגעים לשחרור החטופים מרצועת עזה נמשכים, וכאן 11 דיווח הערב כי חמאס הציע לשחרר 50 חטופים ללא קריטריון גיל או מגדר, וישראל סירבה. על פי דיווחים בכמה כלי תקשורת, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון יסרבו לכל עסקה שלא כוללת את כל הנשים והילדים שמוחזקים בידי חמאס.

מעריב אונליין

דובר צה"ל: "איתרנו תשתיות תת קרקעיות ומידע על החטופים"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "איתרנו תשתיות תת קרקעיות ומידע על החטופים. ביממה החולפת השתלטנו על מוצב אל בורקן של הגא"פ. לחימה בעזה היא לחימה בסביבה מורכבת שדורשת זמן. נחושים להתקדם, להשמיד ולהרוג מחבלים ולפרק את התשתיות הצבאיות של חמאס".

טל לב רם
אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הדרום בבית החולים שיפא: "אנחנו רואים את הנוכחות של החמאס בכל בתי החולים"

מפקד פיקוד הדרום בבית החולים שיפא: ״אנחנו רואים את הנוכחות של החמאס בכל בתי החולים, זו נוכחות ברורה. הם עושים שימוש ציני בבתי החולים, כמו כאן בלב שיפאא׳״.

טל לב רם

אמיר קטאר שוחח עם ביידן על המצב בעזה

סוכנויות הידיעות

גלנט: "ניצחון מוחלט במלחמה יביא הרחקה של מלחמות עתידיות להרבה זמן"

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס.

הערכת המצב התמקדה בפעילות חטיבות האוגדה השונות, הפועלות בימים אלה ברצועת עזה, בגבול הצפון וביהודה ושומרון. 

טל לב רם

במהלך המטח לעבר המרכז: חמישה נחבלו בדרך למרחב המוגן

חמישה בני אדם נפצעו כאשר רצו למרחב המוגן במהלך מטח הרקטות לעבר המרכז, בהם גבר כבן 63 שנפצע באורח בינוני לאחר שנפל לבור בעומק של כשני מטרים בסמוך למחלף מורשה וארבעה נוספים באורח קל.
 

סתיו נמר

שני חברי כיתת כוננות בצפון נפצעו קל בירי מכיוון לבנון

שני חברי כיתת הכוננות של קיבוץ מנרה שבגבול לבנון נפצעו באורח קל בירי שהתבצע לעבר הקיבוץ בשעות הצהריים. הם פונו לטיפול רפואי בבית חולים, ומצבם טוב.

שקד שדה

דיווח על נפילה בשהם ובאר יעקב, בשלב זה לא אותרו ממצאים. בנס ציונה דווח על נפגעים בדרך למילוט בממ"ד

אלון חכמון סתיו נמר

מטח נרחב לעבר המרכז, מספר דיווחים על נפילות

מעריב אונליין

חמאס: "החטופים לא הוחזקו בבית החולים - אלא הובאו לטיפול רפואי"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס הכחיש את הדיווחים כי חטופים מישראל הוחזקו בבית חולים ברצועת עזה: "השבויים הציונים לא הוחזקו בבית החולים, אלא הובאו לטיפול רפואי מציל חיים".

סוכנויות הידיעות

צה"ל תקף חוליות נ"ט ותשתיות חיזבאללה בלבנון

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורי ירי נ"ט לעבר שומרה, שתולה ומנרה - צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, מטוס קרב תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. מוקדם יותר זוהה רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, הלוחמים היו במעקב אחרי הכלי, שעל פי החשד נשא חומר נפץ והפילו אותו.
 

שקד שדה

ארבעה נפצעו בגליל העליון מטיל נ"ט ששוגר מלבנון, צה"ל תקף בתגובה

מעריב אונליין

צבע אדום בעוטף עזה

מעריב אונליין
מרגמות שנמצאו בגן ילדים ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

פצצות RPG, פצצות מרגמה ונשקים אותרו בגן ילדים ובבתי ספר ברצועת עזה

לוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח איתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי ארגון הטרור חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה וכוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל', בו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב הגדודי של גדוד 12 בחטיבה 7, זיהו חוליית מחבלים במרחב העיר עזה. לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב, הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס. כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים.

טל לב רם

צבע אדום בשדרות

מעריב אונליין

צה"ל תוקף כעת בתגובה לשיגורים מלבנון

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים ערב אל-עראמשה ואדמית, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

שקד שדה

אזעקות בצפון

אזעקות בצפון.

שקד שדה

דיווח ערבי: הושגה הסכמה על שלושה ימי הפוגה בלחימה בעזה

רשת "אל ערביה" דיווחה כי הושגה הסכמה על שלושה ימי הפוגה בלחימה בעזה.

סוכנויות הידיעות

צבע אדום באשקלון

מעריב אונליין

עשר משאיות עם דלק נכנסו לרצועת עזה מהגבול המצרי

סוכנויות הידיעות

צה"ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה וחוליית מחבלים בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים מלכיה ומנרה, צה"ל תוקף את מקורות הירי.

מעריב אונליין
אחמד בחר בכיר חמאס צילום: REUTERS/Fadi al-Assaad

דיווח: בכיר חמאס, אחמד בחר, חוסל בתקיפה בעזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי אחמד בחר, ששימש בעבר כסגן יו"ר הפרלמנט הפלסטיני, חוסל באחת התקיפות של צה"ל בעזה. 

מעריב אונליין

שר החוץ הירדני שוחח עם בלינקן: "צריך לעצור את המלחמה"

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי שוחח אמש עם מקבילו האמריקני, אנתוני בלינקן, על המשך המלחמה בעזה. על פי הודעת משרד החוץ בעמאן, בלינקן הדגיש את החשש בוושינגטון מפני פגיעה בצוותים בבתי החולים, לאחר הדיווח כי צוות ירדני נפגע מהפצצה של צה"ל, וכי יש לספק הגנה גם על האזרחים. כמו כן, שר החוץ האמריקני גם הדגיש את החשיבות בפעולות של ירדן במתן הסיוע ההומניטרי לרצועה. השר הירדני מצדו קרא לעצור את המלחמה, והזהיר מפני ההשלכות ההומניטריות, הביטחוניות והפוליטיות שלה.

מעריב אונליין

ניסיון לפיגוע ירי בסמוך לחברון: מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל - וחוסלו, אין נפגעים

שני מחבלים הגיעו ברכב לפני זמן קצר לצומת הזית, סמוך לחברון שבחטיבת יהודה וירו לעבר הכוחות שפעלו במקום. הלוחמים, מגדוד מילואים 8106 ירו וחיסלו את שני המחבלים. הכוחות גם החרימו את הנשק מסוג קרלו ממנו בוצע הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

נשק מסוג קרלו ששימש מחבלים לניסיון פיגוע הירי בסמוך לחברון (צילום: דובר צה''ל)נשק מסוג קרלו ששימש מחבלים לניסיון פיגוע הירי בסמוך לחברון (צילום: דובר צה''ל)

אלון חכמון

דיווח: פריצת דרך במשא ומתן לעסקת שבויים בין ישראל וחמאס

מקור פלסטיני שוחח עם רשת "אל-ערביה" ומסר כי יש פריצת דרך במגעים בין ישראל לחמאס בכל הנוגע לעסקת שחרור חטופים. לדבריו, ההסכם צפוי להיחתם תוך 48 שעות. הגורם המעורה בפרטים הדגיש כי "חמאס ישחרר תחילה מספר חטופים בעלי אזרחות כפולה ועובדים זרים, ולאחר מכן ישחרר חלק מהנשים והילדים שנחטפו ב-7.10 לעזה". הגורם הוסיף שישראל התחייבה לשחרר נשים ונערים פלסטינים הכלואים בישראל, להכניס דלק על בסיס יומי וגם להכריז על הפסקת אש למספר ימים.

סוכנויות הידיעות
וולקר טורק צילום: AFP via Getty Images

הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם דורש: "תנו לנו להיכנס לבית החולים שיפא"

על רקע פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם אמר כי יש לאפשר כניסה לבית החולים שיפא שבעזה, על מנת לבדוק את הטענות של ישראל. בריאיון לרשת CNN אמר וולקר טורק, הנציב העליון החדש של האו"ם לזכויות אדם: "אנחנו צריכים לבדוק את מה שנטען, על ידי גישה לבית החולים. אנחנו לא יכולים לסמוך על צד כזה או אחר. המצב מצריך חקירה בין-לאומית עצמאית, יש יש נרטיבים שונים".

עוד אמר טורק: "אי אפשר להשתמש באזרחים ובבתי חולים למטרות צבאיות, אבל אסור גם לתקוף בתי חולים בהיעדר ראיות ברורות. יש לחקור את הפעולות של ישראל ושל חמאס מאז הטבח של הארגון ב-7.10". 

מעריב אונליין

שר הביטחון הצרפתי, סבסטיאן לקורנו, יגיע היום לישראל

שר הביטחון הצרפתי, סבסטיאן לקורנו, יגיע היום לישראל. השר ישוחח עם משפחות הצרפתים הנעדרים, לאחר מכן הוא ישוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, אחד על אחד ולאחר מכן במתכונת מורחבת. בצהריים לקורנו ייפגש עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ולאחר מכן עם היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי. לבסוף, יפגוש את חבר קבינט המלחמה בני גנץ, לשיחה.

אנה ברסקי
מעצר מחבל בכניסה לבית החולים "איבן סינא" (צילום: דובר צה"ל)

פעילות צה"ל ביו"ש: מחבל נעצר, אמצעי לחימה רבים נתפסו | תיעוד

כוחות הביטחון עצרו הלילה 21 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, שישה מתוכם משויכים לארגון הטרור חמאס. במהלך מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין, בפיקודה של חטיבת כפיר במנשה ובהכוונת מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, כוחות הנדסה של צה"ל חשפו מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת ובצידי הכביש במטרה לפגוע בכוחותינו. כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושים שירו לעבר כוחותינו וסיכנו אותם. זאת בנוסף למחבלים שנוטרלו לאחר שירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו. סך הכל חוסלו לפחות חמישה מחבלים, הוחרמו שישה נשקים ונעצרו שמונה מבוקשים.

במהלך הפעילות מסתערבי מג״ב איו״ש עצרו שבעה מבוקשים. לאחר סריקות במבנה איתרו והחרימו ציוד צבאי ותחמושת, וברכב אותרו והוחרמו שלושה נשקי M-16. בין המבוקשים, נעצר קאסם ג'ברי, פעיל בגדוד של מחנה הפליטים ג’נין. 

טל לב רם
תיעוד: כוחות צה"ל פועלים בעומק עזה (צילום: דובר צה"ל)

התמרון הקרקעי נמשך: חיל האוויר תקף מטרות טרור, אותרו רקטות עתירות משקל

לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבת ביסל״ח ויחידת יהל"ם, פשטו בהכוונת מודיעין על מוצב של מפקד מרחב הצפון בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ובו משרדים של בכירים בארגון הטרור ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי. במהלך פשיטה זו, איתרו הלוחמים רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים. הכוחות השמידו את המוצב.

חרבות ברזל: אמצעי לחימה שהוחרמו על ידי לוחמי חטיבת ביסל''ח (צילום: דובר צה''ל)חרבות ברזל: אמצעי לחימה שהוחרמו על ידי לוחמי חטיבת ביסל''ח (צילום: דובר צה''ל)

ארנולד נטייב

צעדת משפחות החטופים לירושלים

 צעדת משפחות החטופים יוצאת מלטרון לכיוון ירושלים (צילום: אבשלום ששוני) צעדת משפחות החטופים יוצאת מלטרון לכיוון ירושלים (צילום: אבשלום ששוני)

 צעדת משפחות החטופים יוצאת מלטרון לכיוון ירושלים (צילום: אבשלום ששוני) צעדת משפחות החטופים יוצאת מלטרון לכיוון ירושלים (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
נשיא איראן ראיסי סוקר טילים בליסטיים צילום: רויטרס

הדרישה של חמאס וההיתכנות למלחמה אזורית: המסר האיראני לישראל

בצל החשש ממלחמה אזורית: שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן התראיין לעיתון הבריטי ה"פייננשל טיימס" וחשף כי טהרן שלחה מסר לוושינגטון כי היא אינה מעוניינת שהמלחמה בעזה, בין ישראל לחמאס, תתפשט לאזור כולו. עם זאת, השר הבהיר כי מלחמה אזורית תהיה בלתי נמנעת אם "המתקפות הישראליות בעזה יימשכו".

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

קרבות הגנרלים נפתחו: בצה"ל מסמנים - אלה שני הבכירים שצריכים לחשוש במיוחד מוועדת החקירה | בן כספית

את קבינט המלחמה אפשר לחלק לכמה קבוצות. יש "הגנרלים" נגד "האמריקאים". בני גנץ, גדי איזנקוט ויואב גלנט מחד, בנימין נתניהו ורון דרמר מאידך. אריה דרעי סוג של מתווך ביניהם. אבל יש חלוקה נוספת. יותר נכון, ציר עימות בולט: מצדו האחד גלנט. מצדו השני איזנקוט. גנץ, כרגיל, לא רב עם אף אחד. נתניהו, כרגיל, מתלבט ומתחרט ומתהפך ומסתבך בין כולם. דרמר אינו פקטור ומעולם לא היה. תפקידו המקורי, לסכסך בין ישראל למפלגה הדמוקרטית, נשכח מזמן. הוא סוג של יועץ לנתניהו. בואו נהיה אופטימיים, דרמר הוא הכלאה של קיסינג'ר וביסמרק, יחסית למה שיש לנתניהו בלשכת העולב שלו.

לטור המלא

מעריב אונליין

גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל

גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש, נציגי צה״ל למשפחתה של רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חללת צה״ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל.

מידע ממוקד ומדוייק של שירות הביטחון הכללי הוביל את הכוחות השטח לאיתור גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, במבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה. המידע המודיעיני הממוקד של שב״כ, הכווין את כוחות צה״ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה על ידי כוח צה״ל והבאתה לקבורה בישראל.

מעריב אונליין

ארבעה מחבלים חוסלו הלילה במהלך פעילות של כוחות צה"ל בג'נין

ארבעה מחבלים נהרגו הלילה, במהלך פעילות של כוחות צה"ל בג'נין. כמו כן, מספר מבוקשים נעצרו וציוד אמל"ח רב אותר ע"י הכוחות שפעלו בשטח. 

טל לב רם
רב"ט אברהם פטנה צילום: רשתות שימוש לפי סעיף 27

דיווח: כוחות צה"ל הרסו את בתי משפחות המחבלים שרצחו את רב"ט אברהם פטנה ז"ל

בתי משפחות המחבלים שרצחו אתמול את רב"ט אברהם פטנה ז"ל, בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

טל לב רם
תיעוד מלב עזה, צילום: טל לב רם

חשוב לדעת

  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


    משטרה - 100
    מגן דוד אדום -101
    מכבי אש - 102
    מוקד חברת חשמל - 103
    פיקוד העורף - 104 
    מוקד עירוני - 106\107
    מוקד זק"א - 1220
    מוקד איחוד הצלה - 1221