עדכונים חיים

הפעימה החמישית: עשר החטופות המשוחררות שבו לישראל

חלקה החמישי של עסקת החטופים נשלם כאשר עשר חטופות שבו לישראל. המשוחררת הראשונה שפורסמה תמונתה היא מיאה ליימברג בת ה-17, שיצאה מהשבי יחד עם הכלב שלה

מיאה ליימברג משתחררת מיאה ליימברג משתחררת (צילום: רשתות ערביות)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור ישיר ממעבר רפיח

מעריב אונליין

בת משפחתם של האחים ביבס שנחטפו: "הם ככל הנראה אצל החמאס, הטענות על העברתם הן מניפולציה"

מורן ביבס, רעיית בן דודם של האחים ביבס שנחטפו לעזה ולפי טענות הועברו לארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", שוחחה עם מעריב וציינה כי קיים חשש שהאחים יהפכו לקלף מיקוח בין הצדדים.

"עושה רושם שהם כן אצל החמאס", היא ציינה, "זה שקר שהם עברו למקום אחר, זו מניפולציה. כל העולם הגדיר את 'הילדים הג'ינג'ים' כחטופים הכי מבוקשים - מה שהפך לנכס עבור החמאס ולהקשחת השחרור שלהם. מצד אחד, המשפחה זועקת שישחררו אותם. מצד שני, מפחדים להכנס יותר מידי לתודעה בתקשורת כדי לא לעשות עוד נזק".

אלון חכמון

שתיים מהמשוחררות משבי החמאס הגיעו למרכז הרפואי איכילוב

משרד הבריאות עדכן הערב על הגעת שתי נשים למרכז הרפואי איכילוב השבות הביתה מהשבי. בני משפחותיהן מצפים להן בבית החולים וממתינים להתאחד איתן לראשונה מזה 53 ימים.

מעריב אונליין
רגע חזרתן של המשוחררות לישראל, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צפו בתיעוד רגע חזרתן של המשוחררות לישראל

מעריב אונליין

הפעימה החמישית הושלמה: 30 אסירים ביטחוניים שוחררו מהכלא הישראלי

אלון חכמון

צה"ל מעדכן: עשר החטופות המשוחררות שבו לישראל

טל לב רם
שחרור החטופות בפעימה החמישית, מתוך סקיי ניוז (צילום: צילום מסך, סקיי ניוז)

צפו בתיעוד: החטופות משוחררות משבי חמאס

מעריב אונליין
רשימת המשוחררות צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

שבות הביתה: אלו עשר החטופות ששוחררו היום משבי החמאס

מעריב אונליין

זוהו חטופות נוספות שמשתחררות הערב: מירב טל ורימון קירשט

מעריב אונליין

צה"ל: 12 חטופים בהם 10 חטופות ישראליות ו-2 חטופים בעלי אזרחות זרה בדרכם לישראל

טל לב רם
מיאה ליימברג משתחררת צילום: רשתות ערביות

הנערה מיאה ליימברג בת ה-17 זוהתה כאחת החטופות שמשתחררות הערב

מעריב אונליין

לאחר החסימה מצד ההמון בעזה: הושלמה העברת החטופות לידי הצלב האדום

מעריב אונליין

דיווח: המונים בחאן יונס חוסמים את הדרך של אמבולנס הצלב האדום עם החטופות

סוכנויות הידיעות

דיווח: משוחררות הפעימה החמישית חברו לצלב האדום

סוכנויות הידיעות

דיווח: החל הליך העברת 10 החטופים לידי הצלב האדום

סוכנויות הידיעות

צה"ל פרסם כי שלושה חיילים שנחטפו נפלו וגופותיהם בשבי חמאס

צה"ל פרסם כי שלושה חיילים שנחטפו נפלו וגופותיהם בשבי חמאס:

-סמ״ר תומר יעקב אחימס (Tomer Yaakov Ahimas), בן 20, מלהבים, קשר מפקד חטיבה, חלל צה״ל חטוף בידי ארגון טרור.

ארנולד נטייב

דיווח: בקרוב יוצע לממשלת ישראל להפסיק את המלחמה תמורת שחרור כל החטופים, כולל החיילים

ג׳קי חוגי דיווח בגל"צ: "בקרוב תובא בפני ממשלת ישראל והחברה הישראלית הצעה: שחרור כל החטופים, כולל החיילים -  תמורת הפסקת המלחמה".

מעריב אונליין

דובר צה"ל מאשר: הפסקת האש הופרה, הופעלו שלושה מטענים במקרים שונים בצפון הרצועה

בשעה האחרונה הופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה. באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. בשני המקרים, כוחות צה״ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

טל לב רם

הפסקת האש הופרה: דיווח על חילופי אש בצפון רצועת עזה

דובר אל-קסאם: "כתוצאה מהפרה ברורה של הסכם הפסקת האש בצפון רצועת עזה על ידי האויב היום, היה חיכך בשטח והמוג'אהדין שלנו טיפלו בהפרה זו, ואנו מחויבים להפסקת האש כל עוד האויב דבק בה, ואנו קוראים למתווכים ללחוץ על הכיבוש לקיים את כל תנאי הפסקת האש ביבשה ובאוויר".

טל לב רם

גורמים ישראלים הודפים טענות כי ישראל עלולה ליפול למלכודת של חמאס

לאור תחילת המגעים בקטר לעסקת ההמשך האפשרית: גורמים ישראלים הודפים טענות כי ישראל עלולה ליפול למלכודת של חמאס שכל מטרתה היא למשוך זמן, למסמס ולעצור סופית את המלחמה. על זה אומרים הגורמים: "לא יהיה מסמוס של שעה. לדבר אפשר, כפי שדיברנו לפני ההפוגה. אבל הלחימה תימשך מיד כשיפסיקו לשחרר חטופים. מגעים לא מונעים לחימה. רק שחרור מונע לחימה".

אנה ברסקי

ביקור ראש המוסד בקטאר: מיצוי המתווה הנוכחי להשבת הנשים והילדים

ביקור ראש המוסד דדי ברנע בקטר שמתקיים היום: מספר מטרות שעל הפרק. ברנע נפגש עם הבכירים הקטאריים ועם ראש ה-CIA כדי לוודא מיצוי המתווה הנוכחי להשבת הנשים והילדים. כולל אלה שנמצאים בידי פלגים נוספים בעזה ולא בידי חמאס. המטרה השנייה: הידוק מנגנון הביצוע של שחרור החטופים הערב, מחר ואולי בהמשך. המטרה השלישית והדרמטית: קיום דיון להצעות למתווה הבא להשבת שאר החטופים הנמצאים בעזה ( כולל החיילים). כל ההצעות והרעיונות צפויים לעלות היום על השולחן.

ההתרשמות בישראל כי עמדת ארה"ב לא תערים קשיים משמעותיים בדרך לחזרה ללחימה. אצלנו סבורים כי ישראל וארה"ב רוצות אותו דבר בדיוק: חיסול חמאס תוך מאמץ להימנע מפגיעה באוכלוסייה האזרחית שחמאס מתחבא מאחוריה. "כל היתר זה רעש מיותר" - אומרים אצלנו. מזכיר המדינה בלינקן צפוי, כאמור, להגיע לישראל בימים הקרובים.
 
 
 

אנה ברסקי

מעל 100,000 פגזים: תיעוד דרמטי מפעילות התותחנים במלחמה | תיעוד

מתחילת המלחמה, פועלים כוחות התותחנים במטרה לספק סיוע לכוחות הקרקע, כשבין היתר כולל המערך גם חיילי מילואים רבים. במהלך ימי הלחימה ירו הכוחות מעל 100,000 פגזים, מעל 90,000 מהם ברצועת עזה לתקיפת מטרות וליווי הכוחות המתמרנים. במלחמה משתתפים גם מפעילי הכטמ"ם של יחידות חיל התותחנים: יחידה 5252 "זיק", אשר תוקפת ומשמידה מטרות באמצעות כלי הטיס המאויישים מרחוק.  

תיעוד תקיפות רומח ע"י כוחות חיל התותחנים (צילום :דובר צה"ל)
טל לב רם

דיווח: ראש ה-CIA מקדם עסקה נרחבת בקטאר

הוושיגנטון פוסט דיווח היום (שלישי) כי ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, הגיע לקטאר לפגישה חשאית עם ראש המוסד, דדי ברנע, וראש ממשלת קטאר, במטרה להגיע לעסקה נרחבת יותר בין ישראל וחמאס, שתכלול גם גברים וחיילים, כך מסרו מקורות שונים לעיתון האמריקאי. ברנס גם דרש הפסקת אש ארוכה יותר בלחימה, תוך התחשבות בדרישה הישראלית שחמאס ישחרר 10 חטופים על כל יום של הפוגה בלחימה. 

ראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילום: Tom Williams/Pool via REUTERS)ראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילום: Tom Williams/Pool via REUTERS)

מעריב אונליין

ראש המוסד טס לדוחא לפגישה עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר על שחרור החטופים

ראש המוסד דדי ברנע טס היום (שלישי) לדוחא, ויקיים פגישה משולשת עם ראש ה-CIA ביל ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני בנושא המלחמה בעזה, כך אמרו מקורות בוושינגטון. זה יהיה הביקור השלישי של ראש המוסד בדוחא מאז תחילת המלחמה בעזה. הביקור מגיע יממה אחרי שישראל וחמאס הגיעו להסכם בתיווך קטארי ומצרי על הארכת הפסקת האש בעזה ביומיים תמורת שחרור של 20 חטופים נוספים. בכיר אמריקני אמר כי ברנס ידון במהלך ביקורו בדוחא במצב בעזה ובמאמצים לשחרר חטופים נוספים שנמצאים בידי חמאס.

ברק רביד, וואלה!

תקדים: ישראל תשחרר מחבלים ישראלים, כי האלטרנטיבה הרבה יותר גרועה

על פי החלטת הממשלה מהלילה (בין שני לשלישי), אושרה אפשרות לשחרור אסירים ביטחוניים בעלי אזרחות ישראלית - בעלי תעודת זהות כחולה, מרביתם מאזור מזרח ירושלים. גורמים ישראלים טוענים כי החלופה הייתה לאשר שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ולכן בחרו בשחרור מחבלות בעלות אזרחות ישראלית, תומכות ארגון הטרור חמאס.

לכתבה המלאה

אלון חכמון אנה ברסקי

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים

כוחות הנדסה של צה"ל ומג"ב הרסו הלילה (ג') בכפר דיר עמאר שבחטיבת אפרים את דירת המחבל דאוד פאיז שביצע ב-31 באוגוסט 2023 פיגוע דריסה סמוך למחסום מכבים בו נפל סמל מקסים מולצ׳נוב ז״ל ונפצעו נוספים. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במהלכן חשודים הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, זוהתה פגיעה.

במחנה הפליטים דהיישה שבחטיבת עציון עצרו הלוחמים שני מבוקשים. כמו כן, במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במסגרתה חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי, זוהתה פגיעה. בעיר חברון שבחטיבת יהודה ובפקועה שבחטיבת מנשה איתרו הכוחות והחרימו נשק מסוג M-16, סכינים, חומרי הסתה וציוד צבאי. בפעילות בה נעצרו שני מבוקשים בעיר טובאס שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים, חמושים ירו לעבר הלוחמים שהגיבו בירי, זוהו פגיעות. בנוסף, הכוחות ירו טיל כתף לעבר המבנה בו הסתגרו המבוקשים שנעצרו.

טל לב רם

מנהלת מחלקת הילדים באיכילוב: "מטפלים בבעיות התזונה של החוזרים מהשבי"

מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים, פרופ' רונית לובצקי בבית החולים איכילוב: "לפני 12 שעות הגיעו 9 ילדים ושתי אימהות לאחר תקופה ארוכה בשבי חמאס, פתחנו מתחם מיוחד עבורם, כדי לבדוק ולטפל בהם. חשוב לנו שהילדים יראו פנים מוכרות. כמו כן אנחנו מטפלים בבעיות התזונתיות שלהם, אחת הילדים ביקשה אמפנדס, ואחרת בננה".

אחת החטופות ששוחררו משבי חמאס מובלת לאיכילוב (צילום: רויטרס)אחת החטופות ששוחררו משבי חמאס מובלת לאיכילוב (צילום: רויטרס)

משה כהן

שיפור במצבה של המשוחררת אלמה אברהם שהובאה במצב קריטי

שיפור נרשם היום (שלישי) במצבה של המשוחררת משבי ארגון הטרור חמאס, אלמה אברהם בת ה-84, שהובלה לבית החולים במצב קריטי, במסגרת הפעימה השלישית של העסקה. היא חזרה לנשום בכוחות עצמה אך עדיין מצבה לא יציב.

ארנולד נטייב
אמיר קטאר שיח' תמים בן חמד אאל ת'אני צילום: Saudi Press Agency/Handout via REUTERS

דובר משרד החוץ הקטארי: "המטרה שלנו היא להגיע להסכם שישיג הפסקת אש הומניטרית ארוכה יותר בעזה"

דובר משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי, שוחח היום (שלישי) עם רשת "אל-ג'זירה" ואמר כי המטרה של דוחא בתור מתווכחת היא להביא להפסקת אש מלאה בין ישראל וחמאס. עוד אמר אל-אנסרי כי "אנו פועלים לחיזוק תפקידה של קטאר בתור מתווכחת, ואנחנו רוצים להבטיח את המשך הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה". כמו כן, התייחס לעסקת החטופים והדגיש ש"העדיפות היא שחרור של נשים וילדים".

מעריב אונליין

כתב אישום הוגש נגד 3 סטודנטיות בגין הסתה ותמיכה בארגון חמאס

שוטרי המחוז הצפוני וגדודי מילואים של מג"ב פשטו על בתי 4 סטודנטיות מיפו, אכסאל, עוזייר ונצרת, והביאו אותן לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב עמקים. באחד מהפרסומים של אחת מהחשודות צויין "רציתי להתרגש מהתמונה אבל זה כלום לעומת מה שהכיבוש עושה בעזה" בפרסום של חשודה נוספת שיתפה צילום של עיתון בו נכתב " צונמי אל אקצה 7 באוקטובר" בצרוף אימוגי של לב ודגל פלסטין. בסיום חקירה מאומצת הוגש כתב אישום כנגד 3 מהסטודנטיות באמצעות פרקליטות מחוז צפון וחקירתה של הסטודנטית הנוספת עדין נמשכת.

אלון חכמון

הדרג המדיני משדר נחישות להמשך הלחימה בעזה | כל הפרטים

הדרג המדיני משדר נחישות באשר להמשך הלחימה בעזה. הלך הרוח: "אין שר אחד בממשלה, בקבינט הנרחב ובקבינט המצומצם שלא נחוש להמשיך את הלחימה. אם חמאס ינסה לשחק ויודיע על עוד נשים וילדים בדיוק עם תום 10 ימי העסקה, במטרה למשוך אותנו לעוד הארכה ועוד הפוגה - מבחינתנו אין תסריט כזה. במקרה הזה המו"מ יתנהל תחת אש". בישראל סבורים כי הבית הלבן איתנו בנושא המשך הלחימה. הערכה היא כי הנשיא ביידן מעוניין בהמשך המערכה להשמדת חמאס, בין היתר, לאור חזונו לגבי עתידה של עזה והשאיפה לפתרון 2 המדינות .

אנה ברסקי

משפחתו של רביד כץ, שהוגדר כנעדר מאז ה-7.10, קיבלה הודעה על מותו

משפחתו של רביד כץ, שהוגדר כנעדר מאז ה-7.10, קיבלה הודעה על מותו: "אתמול התבשרנו בבשורה מרה על רביד כץ אח של דורון אשתי, אשר אינו בין החיים מאירועי ה7.10, רביד חי בקיבוץ ניר עוז, היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה, אבא מדהים לשחר ושירה, לעלמה הקטנה בת 6 חודשים בלבד ובן זוגה של רויטל. נזכור אותך לעד".

ארנולד נטייב

לקראת המשך הלחימה בעזה: הקו האדום שמציבה ארה"ב לישראל

ארה״ב הבהירה לישראל כי לכשתתרחב הפעולה הצבאית לדרום רצועת עזה, עליה להימנע באופן מירבי מעקירת אזרחים פלסטיניים מבתיהם. גורם בכיר בממשל אמר בתדרוך לעתונאים אמש כי ״אי אפשר לחזור על היקף העקירה שראינו בצפון הרצועה, זה יהיה מעבר לכל יכולת של מערך סיוע הומניטרי״.

לכתבה המלאה

גדעון קוץ

הרמטכ"ל עם ראשי רשויות בצפון: "אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה"

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נפגש היום (שלישי) עם ראשי רשויות בצפון. הרמטכ״ל אמר לראשי הרשויות שזהו מפגש משמעותי, וכי הוא רואה חשיבות רבה לקשר בין צה״ל למנהיגות המקומית: ״קיבלנו החלטה קשה לפנות את התושבים בצפון, ואני מלא הערכה לאופן שבו אתם מפגינים חוסן ואורך רוח, ומאפשרים לנו להילחם. אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה. מזה שמונה שבועות לוחמי צה״ל ומפקדיו נלחמים בנחישות ומגנים על הבית. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון".

טל לב רם

דיווח בלבנון: פגז ישראלי פגע בסמוך לעיירה עייתא א-שעב בדרום המדינה

כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שלישי) כי פגז ישראלי פגע בסמוך לעיירה עייתא א-שעב שבדרום המדינה, זאת שעות לאחר הארכת הפסקת האש.

חילופי אש סמוך לגבול לבנון (צילום:  Ayal Margolin/Flash90)חילופי אש סמוך לגבול לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

מעריב אונליין

אי אפשר לעצור את הדמעות: תמונות חדשות של החטופים שחזרו מהשבי

החטופים שחזרו מהשבי (צילום: עידו רימון)החטופים שחזרו מהשבי (צילום: עידו רימון)

החטופים חוזרים מהשבי (צילום: עידו רימון)החטופים חוזרים מהשבי (צילום: עידו רימון)

מעריב אונליין

"למה חמאס משחרר חטופים, הם נכס": ההתבטאות החמורה של שגריר ברזיל - וההבהרה

שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מייר, אמר בראיון לחדשות UOL בברזיל כי הוא "לא מבין את עמדת חמאס ומה האינטרס שלהם להחזיר חטופים מכיוון שהם נכס, ואחרי שיחזירו אותם זה יאפשר לישראל חופש לפעול ביתר שאת בעזה". בעקבות הדברים שעוררו סערה זומן השגריר לשיחת נזיפה במשרד החוץ ובעקבות דרישת המשרד פרסם הודעת הבהרה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

על רקע שחרור החטופים: המיצג המיוחד ברחבת הפרלמנט האוסטרלי

משפחות החטופים והנרצחים במסע הסברה באוסטרליה, ייפגשו עם ראש ממשלת אוסטרליה אלבניזי ושרת החוץ וונג: "אין פה שני צדדים, רק ארגון טרור רצחני - השיבו את ילדינו מידי חמאס"

מיצג החטופים באוסטרליה (צילום: באדיבות משרד התפוצות ושגרירות ישראל באוסטרליה)מיצג החטופים באוסטרליה (צילום: באדיבות משרד התפוצות ושגרירות ישראל באוסטרליה)

מעריב אונליין

בפעם השנייה השבוע - מטוס מנהלים קטארי נחת בישראל

מעריב אונליין

הם ינהלו את עזה? בכיר ברשות הפלסטינית: "הטבח - לא המתקפה האחרונה"

איש הציבור הפלסטיני וחבר הפת"ח ג'יבריל רג'וב, התראיין לערוץ החדשות הסעודי MBC, שם הביע את דעתו הקיצונית בעניין אירועי ה-7 באוקטובר. בשיחה הטלפונית הוא אמר למראיין: "המתקפה שאירעה ב-7 באוקטובר הייתה תגובה טבעית לדיכוי. אלו ששולטים בישראל הם דוגמא לניאו-נאצים. הכיבוש הפשיסטי שקע בביצה של עצמו".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

משרד החוץ הרוסי: "המערב מתעלם מהרטוריקה הגרעינית של ישראל בגלל מדיניות המוסר הכפולה שלו"

מעריב אונליין

מפגש מרגש: אוריה, יובל ועפרי ברודץ נפגשו עם רודני הכלבה

מפגש מרגש במיוחד התקיים אתמול במחלקת הילדים השבים במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית: אוריה, יובל ועפרי ברודץ, נפגשו לראשונה מאז שבו ארצה, עם רודני, הכלב שלהם. בני המשפחה ידעו שאין דבר שישמח אותם יותר מלפגוש את כלבם האהוב, ודאגו להביא אותו למחלקה.

אוריה, יובל ועפרי ברודץ, נפגשו לראשונה מאז שבו ארצה, עם רודני, הכלב שלהם (צילום :דוברות מרכז שניידר)
סתיו נמר

ברקע הארכת ההפוגה ושחרור חטופים נוספים : הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס בקריה

אנה ברסקי

המפגש המרגש בין האם רננה לבניה יגיל ואור

האם רננה ובניה יגיל ואור ששוחררו מהשבי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')האם רננה ובניה יגיל ואור ששוחררו מהשבי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מעריב אונליין

הרמטכ"ל נפגש פגש לוחמות גדוד קרקל: "קיבלנו תשובה אם נכון שנשים יהיו בקרבי"

הרמטכ״ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס. הרמטכ״ל אמר: "יש שיח בחברה הישראלית בשנים האחרונות, האם נכון שנשים תהיינה בשירות קרבי או לא? אני חושב שכאן קיבלנו תשובה שהיא ללא מילים".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

מעריב אונליין

במהלך פתיחת ציר למעבר המחבלים ששוחררו אמש - הושלכו מטענים לעבר כוח מג"ב

במהלך פעולות של כוחות מג"ב לפתיחת מעבר בציר תנועה עבור המחבלים משוחררי הפעימה הרביעית של ההסכם עם חמאס, בסמוך לביתוניא, שם מועברים לידי הרשות הפלסטינית, הותקפו הכוחות על ידי חשודים שהשליכו לעברם מטענים ובקבוקי תבערה. כוחות מג"ב עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ככל שנשקפה סכנה וחשש לחייהם, הגיבו גם בירי לעבר המתפרעים, עד שהשלימו את המשימה ושבו חזרה לישראל. ללא נפגעים לכוחותינו.

אלון חכמון

מזכ"ל האו"ם: "המשא ומתן בין הצדדים חייב להימשך על מנת להגיע להפסקת אש מלאה"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא היום (שלישי) להמשיך את המשא ומתן בין ישראל וחמאס על מנת להגיע להפסקת אש מלאה בין הצדדים. לדבריו, "הקטסטרופה ההומניטרית בעזה מחמירה מיום ליום, גם כשהסיוע ההומניטרי גובר, שכן יש 1.7 מיליון עקורים פלסטינים". עוד הדגיש כי "יש לשחרר את כל בני הערובה באופן מיידי וללא תנאים מוקדמים".

מזכל האום אנטוניו גוטרש לאחר ביקורו בעזה (צילום: רויטרס)מזכל האום אנטוניו גוטרש לאחר ביקורו בעזה (צילום: רויטרס)

מעריב אונליין

"קוצרת איברים": עלילת הדם החדשה נגד ישראל שמתפשטת באירופה

מאז שהחלה המלחמה בעזה בשבת השחורה ב-7.10, ארגונים רבים ברחבי העולם, לצד פעילים פרו-פלסטינים, מפיצים חדשות כזב נגד ישראל. אחד הארגונים הוא "Euro-Med Human Rights Monitor" שהעלה חשש כי "ישראל קוצרת איברים מגופותיהם של פלסטינים שנהרגו". על פי הארגון, החשש עלה בעקבות דיווחים של אנשי רפואה בעזה, שבחנו כמה גופות לאחר ששוחררו מידיה של ישראל.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

כוחות הביטחון הרסו הלילה בכפר דיר עמאר את דירתו של המחבל שביצע את הפיגוע במחסום מכבים בו נפל הלוחם מקסים מולצ׳נוב ז"ל

טל לב רם
עהד תמימי צילום: רויטרס

שלושה שבועות לאחר מעצרה: עאהד תמימי ברשימות האסירות המועמדות לשחרור

משרד ראש הממשלה מסר הלילה (שלישי) כי הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, בהינתן ויתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים. אחת מהאסירות שישראל הוסיפה לרשימת המיועדות לשחרור היא עאהד תמימי, תושבת נבי סאלח שנעצרה בתחילת החודש בגין פעילות טרור והסתה.

לכתבה המלאה

אלון חכמון

לשכת רה"מ: התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר בפעימה החמישית

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר מחר. הרשימה נבדקת בשעה זו. הודעות נמסרות בשעה זו למשפחות החטופים.

מתן וסרמן

בעקבות מתקפת סייבר? לא ניתן להתקשר לקווי החירום הלאומיים - אלו המספרים החליפיים

בעקבות אירוע חריג שנראה כמתקפת סייבר על מספר מוקדי חירום בישראל, מוקדי החירום חידדו הלילה (בין שני לשלישי) כי ניתן לפנות אליהם במקרה חירום במספרים החליפיים הבאים.

ליצירת קשר עם מד"א במקרה חירום: דרך הודעת SMS בטלפון שמספרו 052-7000101.

מתן וסרמן

עשרות מיליארדי שקלים לצרכים הביטחוניים והאזרחיים: הממשלה אישרה את תקציב המלחמה

הממשלה אישרה הלילה (בין שני לשלישי) את הצעת התקציב לשנת 2023 שהביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. ההצעה כללה תיקון התקציב והוספת עשרות מיליארדים לצרכים הבטחוניים והאזרחיים. שרי כחול לבן, בני גנץ, גדעון סער ויפעת שאשא ביטון התנגדו לתקציב. גדי אייזנקוט השתתף רק בתחילת הישיבה ועזב ללא הצבעה. השר אופיר אקוניס נמנע, וברקת הודיע אף הוא שיתנגד.

מתן וסרמן

הציניות של חמאס: מחבלים מנופפים לילדים - בעוד שאביהם נותר בשבי | צפו

חמאס פרסם אמש סרטון של החטופים מועברים מרכב החמאס לידי הצלב האדום. בסרטון, נראים המחבלים מנופפים לשלום לילדים שנחטפו ושוחררו, בעוד שאביהם נותר בשבי. צפו בתיעוד:

העברת החטופים (צילום :חמאס)
מעריב אונליין
חשוב לדעת
  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363
  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*משטרה - 100


  • מגן דוד אדום -101


  • מכבי אש - 102


  • מוקד חברת חשמל - 103


  • פיקוד העורף - 104 


  • מוקד עירוני - 106\107


  • מוקד זק"א - 1220


  • מוקד איחוד הצלה - 1221