עדכונים חיים

11 חיילים נהרגו ברצועה, צה"ל חשף תשתיות תת קרקעיות של חמאס

11 חיילים נהרגו במספר מוקדים של הקרבות הקשים המתנהלים ברצועה. כמו כן, שישה חיילים נפצעו באורח קשה | עדכונים שוטפים

תקיפת צה"ל בלבנון תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: סוכנויות הידיעות)

גם היום: חסימות בצפון מחשש לאירועים ביטחוניים

הכניסות לקריית שמונה מכיוון צפון לדרום (לכיוון מטולה וקיבוץ הגושרים) יהיו חסומות ליציאת וכניסת כלי רכב החל מהשעה שש בבוקר ועד קבלת הודעה אחרת. לא תהיה אפשרות לעלות לכיוון בית העלמין בקריית שמונה. בנוסף, ייסגרו השערים של היישובים הבאים לכניסת אזרחים: שניר, דן, דפנה, מעיין ברוך, כפר יובל, שאר יישוב, כפר גלעדי, הגושרים, כפר גלעדי ומטולה. בית הילל - דרך שער אחורי, משגב, מרגליות, מנרה, יפתח, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, אביבים, יראון, ברעם ודובב. כל השאר פתוחים.

מעריב אונליין

בעזה טוענים: מעל 100 הרוגים בתקיפות בדיר אלבלח ובמחנות הפליטים במרכז הרצועה

בעזה טוענים: מעל 100 הרוגים בתקיפות בדיר אלבלח ובמחנות הפליטים במרכז הרצועה. לפי העזתים, כל הכבישים הראשיים אשר מחברים בין מחנות הפליטים מע׳אזי נוסיראת ואל בוריג׳ שבמרכז רצועת עזה נהרסו בתקיפות צה״ל, מה שמקשה על הפלסטינים לפנות את הפצועים והגופות מהמקום. על פי דיווחים ערבים, בעקבות גל התקיפות הנרחב במחנה אלמעאזי ובדיר אלבלח, תושבי עזה בורחים מבתיהם לכיוון חאן יונס.

מעריב אונליין

לקראת חזרה למו"מ על הפוגה: זה הקו האדום של ישראל

בישראל מאותתים: מוכנים לוויתורים משמעותיים כדי להביא לשחרור חטופים, לא נסכים להפסקת אש. הערכה: שליטה מבצעית בצפון הרצועה תושג תוך ימים.

לידיעה המלאה >> 

אנה ברסקי

משרד הבריאות בעזה: 68 פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל במחנה אל-מגאזי

משרד הבריאות בעזה דיווח כי 68 פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל במחנה הפליטים אל-מגאזי.

מעריב אונליין

הרצוג במסר לממשלה: "האויב חוגג כשאנחנו מפולגים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום הצהרה לתקשורת, בה התייחס למלחמה הנוכחית ברצועת עזה ולאיומים בצפון. בין היתר, הבהיר כי המערכה הנוכחית בעזה הינה ארוכה, ולא צפויה להסתיים בקרוב.

לדבריו המלאים >> 

מעריב אונליין

המקום ממנו חולצו גופות החטופים: התשתית התת קרקעית של חמאס נחשפת | תיעוד

הותר לפרסום כי צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה. בנוסף, נחשף התיעוד של התשתית התת קרקעית ממנה חולצו גופות החטופים על ידי לוחמי צה"ל.

לידיעה המלאה >> 

טל לב רם

מאות פריטי אמל"ח וחיסול מחבלים: לוחמים פשטו על בי"ס ברצועת עזה

דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) כי בפשיטה ממוקדת של כוחות צוות הקרב החטיבתי של 401 ולוחמי שייטת 13 על בתי ספר בשכונת שייח' רדואן נמצאו מאות כלי נשק ואמצעי לחימה וחוסלו מחבלים שהסתתרו במבנה.

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין

גורם ישראלי על היוזמה המצרית לשחרור חטופים: "עשויה להוביל למו"מ"

גורם ישראלי התייחס להצעה המצרית לשחרור החטופים והבהיר: "ישנם דברים שלא נוכל לקבל, אבל היוזמה המצרית יכולה להוביל למו"מ". נזכיר כי ישראל מתנגדת לכל הצעה שדורשת סיום המלחמה, בעוד שחמאס מתנגד לכל מו"מ שלא כולל את סיום המלחמה.

לידיעה המלאה >> 

אנה ברסקי
בנימין נתניהו צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

נתניהו מבהיר: "לא נעצור את הלחימה"

מצרים הציגה היום (ראשון) מתווה חדש לעסקת חטופים, הכוללת הפסקת אש, חילופי שבויים כוללת ונסיגת ישראל מהרצועה. בתגובה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר: "נעמיק את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל. זה ייקח זמן, אבל אנחנו מאוחדים - הלוחמים, העם והממשלה. אנחנו מאוחדים ונחושים להילחם עד הסוף. למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון".

לחצו לקריאת הכתבה המלאה

אנה ברסקי
תקיפה בעזה צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90

צה"ל בפשיטות והפגזות ארטילריות על רפיח, חאן יונס ומוקדים נוספים

דיווח ב"אל מיאדין": צה"ל בפשיטות והפגזות ארטילריות על רפיח, חאן יונס, אל-מגאזי, אל-נוסייראת, דיר אל-בלח, אל-בוראג' והעיר עזה.

מעריב אונליין
אליעזר טולדנו צילום: אבשלום ששוני

האלוף אליעזר טולדנו חשף לשרים: מתחילת המבצע חוסלו כ-7860 מחבלים

האלוף אליעזר טולדנו בסקירה ארוכה לשרי הממשלה: "המלחמה תהיה ארוכה, חודשים ארוכים". במענה לתהיות השרים על האם מפציצים מספיק מהאוויר או נרתעים בעקבות לחץ, אמר האלוף טולדנו: "מדובר בשיקולים מבצעיים". עוד חשף טולדנו כי מתחילת המבצע חוסלו כ-7860 מחבלים.

אנה ברסקי
אלוף במיל' יצחק בריק צילום: יוסי אלוני

אם הדבר הבא לא יתוקן - ניפול שוב ושוב למלכודות שיעלו באלפי הרוגים

התפיסה ששלטה אצל ראש אמ״ן, האלוף אהרון חליוה, הייתה שהחמאס מורתע, ושאסור שהעובדות בשטח שיבלבלו אותנו. גם ערב המתקפה עדיין לא נדלקה נורה אדומה. לטור המלא

אלוף (במיל׳) יצחק בריק ‎‎

צפו בתיעוד: פגיעה ישירה של טיל נ"ט בבית ביישוב אביבים בגליל העליון

מעריב אונליין
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: אינגאימג'

דו"ח חדש ומדאיג: עלייה בעצימות מתקפות הסייבר נגד ישראל

מערך הסייבר הלאומי מפרסם דו"ח חדש שמסכם את אופי פעילות הסייבר כנגד ישראל מאז תחילת המלחמה וקובע כי היא התעצמה באופן הדרגתי בתקופה זו. לכל הפרטים

טל לב רם
חמושי חמאס בעזה צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

בעוד טור שמות החללים הולך ומתארך, נראה שחמאס רק מתחזק

בעוד הטור עם שמות החללים מתארך, נראה שחמאס רק מתחזק בתודעה הערבית - לא רק כמי שהצליח להדהים את ישראל במתקפת פתע, אלא גם במי שמנהל מולה מלחמת חפירות מוצלחת. לטור המלא

ניר קיפניס

משרד הבריאות בעזה: 166 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה

באל ג'זירה דווח עלע שרות חללים ופצועים בהפצצה ישראלית על שטח בית ספר אל-רפיעי ועמותת נמעא בג'בליה אל-בלד. משרד הבריאות בעזה טען כי ישנם 166 הרוגים ו-384 פצועים ברצועת עזה ביממה האחרונה, וכי מתחילת המלחמה מספר הקורבנות ברצועת עזה עלה ל-20,424 הרוגים ו-54,036 פצועים.

סוכנויות הידיעות
נשיא מצרים א-סיסי צילום: רויטרס

לקראת הלחימה המסובכת ברפיח: במצרים הציבו קו אדום לצה"ל

בשטחים הדרומיים ביותר ברצועה, הפעילות של צה"ל כרוכה גם במהלך מדיני מול קהיר, שמבהירה כי לא תקבל זליגה של הקרבות לתוך סיני, כולל נהירת פליטים לשטחה. לטור המלא

טל לב רם
סמ"ר רואי אליאס ז"ל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: סמ״ר רואי אליאס, לוחם בגדוד ההנדסה 603, נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סמ״ר רואי אליאס (Roy Elias), בן 21, מצופר, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

טל לב רם

לקראת מתקפה משמעותית על הצפון? ההודעה החריגה של צה"ל

הודיעה חריגה המודיעה על חסימתם של כבישים רבים בעקבות "הערכת מצב רחבה של הצבא", הובילה לעניין רב בקרב הציבור | רשימת החסימות המלאה.

מעריב אונליין

צה"ל השלים גל תקיפות נרחב של שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים ועמדות שיגור.

בנוסף זוהו מספר שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב קרן נפתלי, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

מעריב אונליין

במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה

מתחם אמצעי לחימה בבניין אזרחי בו אותרו עשרות פצצות מרגמה ומאות רימונים; כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה; במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה.

טל לב רם

שיגורים משטח לבנון נפלו בשטחים פתוחים - לא הופעלה אזעקה באזור

טל לב רם
דיון בקבינט המלחמה בהשתתפות אנתוני בלינקן צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

בלינקן בשיחה עם גלנט: "למנוע הסלמה בלבנון"

שר החוץ האמריקאי שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. בהודעה שיצאה מטעמו של השר האמריקאי, צוין כי השניים דנו במאמצים פעילים להקל על שחרור כל החטופים הנותרים ולהגביר את רמות הסיוע ההומניטרי שיוכנס לעזה. "השר בלינקן הדגיש את חשיבותם של צעדים למניעת התרחבות הסכסוך, ולמניעת הסלמה בלבנון", נכתב. 

אנה ברסקי

הבטן הרכה: אלו נקודות התורפה של צה"ל מבחינת חמאס

הלחימה הקשה ברצועת עזה בסוף השבוע וריבוי התקריות והנפגעים ממחישים היטב את האתגרים שעוד ממתינים ללוחמי צה״ל בלחימה מול חמאס. מרבית האירועים בסוף השבוע התרחשו בגזרת אוגדת 98 בלחימה בח'אן יונס - שזהו המאמץ המרכזי כעת של צה״ל ופיקוד הדרום במלחמה בעזה. 

לכתבה המלאה

טל לב רם

הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה חיילי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה

הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה חיילי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה. 

סמ״ר דוד בוגדנובסקי (David Bogdanovskyi), בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. 

טל לב רם
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל פועל בח'אן יונס; במהלך הלילה: אזעקות נשמעו בצפון | עדכונים שוטפים

בעקבות חשש מחדירת כלי טיס, הופעלה הלילה אזעקה במספר יישובים בגליל העליון. צה"ל ממשיך לפעול בבירת הטרור, דיווחים על מחבלים הרוגים | עדכונים שוטפים לאורך היום

מעריב אונליין
פעילות לוחמי צוות קרב חטיבת הנח״ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל