עדכונים חיים

פגיעות ישירות בקרית שמונה; לראשונה ירי כטב"ם לרמת הגולן

בפעם החמישית מתחילת המלחמה: מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן יגיע לישראל | אזעקות בקרית שמונה, פיצוצים עזים נשמעו בעיר | צה"ל תקף מטרות חזבאללה | עדכונים שוטפים

פגיעה ישירה בקרית שמונה פגיעה ישירה בקרית שמונה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מגבול רצועת עזה

סוכנויות הידיעות
מוחמד דף צילום: רויטרס

אחרי החשיפה המטלטלת על מצבו: כך נראה כיום מוחמד דף

כשבוע לאחר החשיפה המטלטלת של בן כספית ב"מעריב" כי במערכת הביטחון הבינו כי מצבו הפיזי של בכיר חמאס מוחמד דף טוב בהרבה משחשבו, הערב נחשף בחדשות 12 תיעוד עדכני של דף. לכל הפרטים

מעריב אונליין
הרמטכ״ל בפיקוד הצפון (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ״ל בפיקוד הצפון: ״צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה״

הרמטכ״ל קיים היום הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים.

מדברי הרמטכ״ל: ״המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון״.

מעריב אונליין
פגיעה ישירה בקרית שמונה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חזבאללה נטל אחריות על הירי לקרית שמונה; צפו בתיעוד רגעי הפגיעה בבית

סוכנויות הידיעות
פגיעה ישירה בקרית שמונה צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

פגיעות ישירות בבתים במטח האחרון לקרית שמונה

שקד שדה
תקיפה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה ממוקדת של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, במהלך השעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח.

כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי ומרחבים נוספים בשטח לבנון. בנוסף, זוהו שלושה כלי טיס עוינים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הר דב, האירוע הסתיים.

שקד שדה
אנתוני בלינקן בבית הנשיא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סוגיית "היום שאחרי" על הפרק: רכבת אווירית של בכירים אמריקנים בדרך לישראל

רכבת אווירית של בכירי הממשל האמריקני צפויה להגיע לישראל. בין היתר, מתוכנן ביקור נוסף, חמישי במספר מתחילת מלחמת חרבות ברזל, של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וכן בכירים נוספים. לכל הפרטים

אנה ברסקי
עלי חמינאי, אסמאעיל הנייה צילום: רויטרס

חמאס נגד איראן: לא יצאנו להתקפה בגלל קאסם סולימאני

ארגון הטרור חמאס הצהירו היום (רביעי), כי הם מכחישים את הצהרתו של דובר משמרות המהפכה האיראניים בנוגע למתקפת חמאס, כי מה שהיה ב-7 באוקטובר הייתה תגובה להתנקשות בקאסם סולימאני.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

בזמן שהיה בהפוגה מהלחימה: לוחם התעורר בבהלה בחדר ופתח בירי

לוחם צנחנים שיצא להפוגה מהלחימה לכפר הנופש הצבאי באשקלון התעורר בחדרו בבהלה - ופתח בירי בחדר מנשקו האישי, כך דווח היום (רביעי) בגלי צה"ל. כמו כן, בעקבות האירוע מספר לוחמים נפצעו קל מהרסיסים והלוחם הועבר להמשך טיפול וליווי רפואי.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס לא יילך לעסקה עד שחיילי צה"ל יסתכלו לסינוואר ודף בעיניים | פרשנות

ייתכן שחמאס לא יסכים ללכת לעסקה לשחרור החטופים עד שצה"ל יביט לבכיריו בעיניים "מעבר לרחוב" או בתוך המנהרה, כך עולה מניתוח של ה"ג'רוזלם פוסט".

לכתבה המלאה

יונה ג'רמי בוב, ג'רוזלם פוסט
נשיא איראן ראיסי צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

איראן במסר לישראל: "המתקפה ב-7 באוקטובר - אחת התגובות לחיסול סולימאני"

משמרות המהפכה של איראן הצהירו היום (רביעי) כי המתקפה של חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר "הייתה אחת התגובות להתנקשות במפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני", שחוסל בעיראק בינואר 2020.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

מטח של כ-20 רקטות לעבר ראש הנקרה; דיפלומט לבנוני מזהיר: "אולי איראן תיכנס למערכה"

מטח של כ-20 רקטות נורה הבוקר מלבנון לעבר ראש הנקרה. בינתיים, ההידרדרות הנרחבת בדרום לבנון נמשכת, וזאת בצל הריגתו של מפקד בולט ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל סייד ראדי מוסאווי, בפאתי דמשק. כזכור, מוסאווי היה המפקד הבכיר ביותר בכוח קודס שנהרג מחוץ לאיראן, אחרי קאסם סולימאני, מפקד הכוח דאז, שנהרג בפשיטה אמריקנית בעיראק ב-3 בינואר 2020.

לדברי מקור דיפלומטי בלבנון שצוטט בעיתון לבנוני, "בניגוד לרושם הרווח שלמערב, קיימת יכולת למנוע מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להרחיב את העימות מעזה ללבנון, ומסתבר שלוושינגטון אין יכולת השפעה מוחלטת".

סוכנויות הידיעות
אורון שאול צילום: באדיבות המשפחה

אחרי 10 שנים בשבי: משפחתו של אורון שאול חושפת תיעוד שלו שטרם פורסם

אורון שאול, שנחטף בליל ה-20 ביולי 2014, אמור היה לחגוג היום את יום הולדתו ה-30. זאת השנה העשירית בה יצוין יום הולדתו, כשהוא נמצא עדיין בשבי בעזה.

לכתבה המלאה

יובל בגנו
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

498 הרוגים, מעל 2000 פצועים: צה"ל חושף את מספרי הנפגעים מאז הטבח

צה"ל פרסם הבוקר (רביעי) את נתוני הנפגעים, בהם ההרוגים והפצועים, מתחילת המלחמה ועד עתה. מהנתונים עלה כי מתחילת המלחמה נהרגו 498 חיילי צה"ל, בהם 164 שנפלו מאז תחילת התמרון הקרקעי. 

לכתבה המלאה

טל לב רם
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מאות מטרות הותקפו תוך שיתוף פעולה בין כוחות הקרקע לחיל האוויר

במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי צוות קרב חטיבת יפתח (11) במרחב סג'עייה, זיהו הלוחמים מחבלים עוברים בין מבנים בתוך מרחב לחימה של ארגון הטרור חמאס, ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו. בשיתוף פעולה עם מכלול האש והמודיעין, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו את המחבלים.

לכתבה המלאה

טל לב רם
סייד רזא מוסאווי וחסן נסראללה צילום: רשתות ערביות

חיסול הבכיר האיראני יוביל להתלקחות? "הדברים יכולים לצאת משליטה"

על רקע חיסולו של רזי מוסאווי, שנחשב למפקד הכוחות האיראנים בסוריה, פרופ' דוד מנשרי, מייסד מרכז אליאנס ללימודים איראניים באוניברסיטת תל אביב, שוחח עם 'מעריב' וניתח את התנהלות איראן במערכה.

מנשרי הסביר כי "החשש הוא שההתלקחות, שאני חושב שהאיראנים לא רוצים אותה וישראל לא רוצה אותה, אך כאשר הם תוקפים ספינה ישראלית, קרוב לגבולות הודו וכאשר מקבלים תגובה אחרת מהצד הישראלי או האמריקאי, הדברים יכולים לצאת משליטה, ולכן אני חושב שהבעיה היא שלא ברור מה רוצים לעשות מבחינת השחקנים, כאשר ברור שפעולה או תקיפה ספציפית כזו או אחרת לא תפתור את הבעיה".

מתן וסרמן

עצימות נמוכה? אלו התרחישים שעלולים להוביל דווקא להגברת התקיפות | טל לב רם

נכון לעכשיו, כאשר ישראל מסמנת את המעבר לשלב הבא של הלחימה בסיום החלק העיקרי בהשתלטות מבצעית על ח'אן יונס ומחנות המרכז, בלוחות זמנים שניתן להעריך אותם בין אמצע ינואר ועד לסופו, גם אם עוצמת הלחימה ברצועת עזה תפחת, תמונת המצב האזורית, ובמיוחד המשך ההסלמה בגבול הצפוני עם חיזבאללה - עשויים להוביל דווקא להחרפת מצב המלחמה, כאשר סוגיית החזית הצפונית והירי לעבר היישובים נותרה עדיין רחוקה מפתרון נראה לעין. 

טל לב רם
חאלד משעל צילום: רויטרס

"נדון בהכרה בישראל בבוא העת": בכיר חמאס משרטט את היום שאחרי המלחמה

מנהיג הזרוע המדינית של חמאס, חאלד משעל, וגורמים אחרים בארגון ומחוצה לו סיפרו הלילה (בין שלישי לרביעי) לשליח העיתון "לה פיגארו" בדוחא, בביירות ובירדן על הכנת מתקפת הפתע על ישראל, עמדת חמאס כלפי הפתרון מול ישראל ומערך היחסים בתוך ארגון הטרור וארגונים אחרים באזור.

גדעון קוץ

כלי טיס של חיל האוויר תקף סמוך לטול כרם, 6 מחבלים חוסלו

גם הלילה פעלה חטיבת מנשה וכוחותיה באופן שיטתי במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס. במהלך הלילה נתקפה מהאוויר על ידי כלי טיס חולית מחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את הכוחות. על פי דיווחים עומדים על 6 מחבלים הרוגים  בנוסף, הכוחות עצרו מבוקשים, החרימו, נשקים, אמצעי לחימה וציוד צבאי.

טל לב רם

הנקמה הגיעה? המלחמה עולה מדרגה: לראשונה שיגור כטב"ם לעבר רמת הגולן

הנקמה הגיעה? המלחמה עולה מדרגה: לראשונה שיגור כטב"ם מסוריה לעבר רמת הגולן: כוחות צה"ל איתרו לפני זמן קצר נפל של כלי טיס בלתי מאויש עוין במרחב דרום רמת הגולן. אין נפגעים. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב"ם שהתפוצץ.

שקד שדה
סגן ירון אליעזר צ'יטיז, סמ"ר איתי בוטון וסמ"ר אפרים יכמן צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בצפון רצועת עזה

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

סגן ירון אליעזר צ’יטיז, בן 23 מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי.
סמ״ר איתי בוטון, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי.
סמ״ר אפרים יכמן, בן 21 מנווה דניאל, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי.

טל לב רם
רון דרמר צילום: אמיל סלמן/הארץ

השר דרמר נפגש בבית הלבן עם סאליבן: "דנו בשחרור החטופים וביום שאחרי המלחמה"

היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן והשר רון דרמר ערכו פגישה בת כ-4 שעות בוושינגטון, שבה דנו בתכנון נושאי הממשל והביטחון ברצועה ביום שאחרי המלחמה. עוד דנו השניים במאמצים להשיב את החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, ובמעבר לשלב אחר של הלחימה, שמטרתו מיקוד ביעדי חמאס בעלי ערך גבוה.

רויטרס
תיעוד מחקר התוואי התת קרקעי בעזה על ידי כוחות יהל״ם. צילום: דובר צה"ל
היום ה-82 למלחמה