עדכונים חיים

יום קרב נוסף בצפון: ישראל תקפה יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

גורם אמריקאי: החלטת ישראל להסיג כוחות מעידה על הפחתת הפעילות | נתוני צה"ל: 29 לוחמים נהרגו בתאונות ברצועה, 18 מהם בעקבות ירי דו"צ | לוחם מילואים נהרג בצפון הרצועה | עדכונים שוטפים

תקיפת צה"ל בלבנון תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור ישיר מעזה

מעריב אונליין

צה"ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה; לאחר הירי מסוריה - נתקפו מקורות הירי

כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב (שני) תשתית טרור של חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום למרחב אדמית. כמו כן, זוהו במהלך הערב חמישה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים, וצה"ל תקף את מקורות הירי.

תקיפת תשתית הטרור של חיזבאללה ממנה שיגרו למרחב אדמית (צילום :דובר צה"ל)
מעריב אונליין

דיווח ערבי: הפצצות באזור לבונה בדרום לבנון

אחרי יום של תקיפות עוצמתיות בלבנון, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית מדווחת על הפצצות באזור לבונה שבדרום לבנון.

תקיפות צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')תקיפות צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

סוכנויות הידיעות
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

גורם אמריקאי: החלטת ישראל להסיג כוחות מעידה על הפחתה בקצב הפעילות בצפון הרצועה

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הערב (שני) כי גורם אמריקאי אמר שהחלטתה של ישראל להסיג חלק מכוחותיה מעזה היא תחילתה של שינוי הדרגתי, המעיד על הפחתה בקצב הפעילות בצפון רצועת עזה.

רויטרס

דו"צ: "הערכה - הקרע בעם הוא אחת הסיבות שהובילו לטבח"

דובר צה"ל מסר בהצהרתו היומית כי על פי הערכות, אחת הסיבות לטבח היא הקרע בעם בשנה החולפת. "הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שאנחנו נעשה אבל התשובה היא שסביר להניח המאפיין של קרע, המוכנות של הצבא אולי לתפיסתו הוא אחד המאפיינים שקשורים לדבר הזה, אפשר להעריך את הדבר הזה. אני חושב שעכשיו בלחימה אנחנו ממוקדים בלחימה, אנחנו פוגשים צבא נחוש ומתפקד. המון דברים שעלו לפני כן באים לידי ביטוי בשדה הקרב", אמר.

מעריב אונליין

ראשוני: דיווח על תקיפה חות'ית על ספינת קרב אמריקאית בים האדום

דיווח ראשוני: כוחות ימיים של המורדים החות'ים בתימן תקפו ספינת קרב אמריקאית בים האדום. לפי הדיווח, במקום מתקיימים חילופי אש עזים.

מעריב אונליין
ס"ל במיל' עמיחי ישראל יהושע אוסטר בן 24 צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: לוחם מילואים נהרג בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום: רס"ל במיל' עמיחי ישראל יהושע אוסטר בן 24, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 7020, עוצבת ׳השרון' (5), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

אלון חכמון

צה"ל מרחיב את הלחימה: אותר אמל"ח בגן ילדים; נורה פגז לעבר בניין ממולכד

הרחבת הלחימה למרחבים נוספים: אוגדה 99 לוחמים במרכז רצועת עזה, והשמידו מעל מאה פירים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 איתרו אמל"ח בגן ילדים, ולוחמי צוות 179 ירו פגז לעבר בניין ממולכד.

לידיעה והתיעוד המלא >>

מעריב אונליין

ילדי הצפון בכנסת: "אנחנו מפחדים מהבומים, קשה לנו"

ילדים ובני נוער מיישובי הצפון הגיעו היום לוועדת הפנים ופנו לחברי הכנסת בדמעות בבקשה למצוא פתרון לישובים שלא פונו בהחלטת ממשלה. "אנחנו מפחדים מהבומים וקשה לנו", אמרה נערה מהיישוב עבדון.

לידיעה המלאה >> 

שקד שדה
צה"ל תקף בפעם השלישית היום את העיירה כפר כילא בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

צפו בתיעוד מתקיפות צה"ל בעיירה כפר כילא בלבנון

מעריב אונליין
בית שנפגע מטיל במטולה צילום: ללא קרדיט

לאחר מנרה עוד ישוב בצפון כמעט נחרב: במטולה יש כ-130 בתים הרוסים

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, אמר כי "במטולה יש כ-130 בתים הרוסים לגמרי - חלקם נחרבו בצורה מוחלטת עד היסוד מפגיעות ישירות של טילים". ילדי הצפון בכו בוועדת הפנים: "אין לנו לאן לחזור". לידיעה המלאה

שקד שדה

תושבי הצפון דורשים תשובה: "למה לא פונו יישובים סמוכי גדר?"

19 יישובים בגבול לבנון עתרו לבג"ץ שידרוש מהממשלה הסביר למה למרות החלטתה, לא פונו חלק מהיישובים הממוקמים פחות מחמישה קילומטרים מהגבול. 

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

צפו בתיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון

סוכנויות הידיעות
צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס עוינים, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס עוינים והשמיד את כלי הטיס בטרם שוגרו לשטח ישראל

בשעות הבוקר כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו.

ארגון הטרור חיזבאללה ניסה לשגר הבוקר כלי טיס עוינים ממרחב מארון א-ראס סמוך לגבול מדינת ישראל מתוך סביבה אזרחית. זו היא דוגמא נוספת לניצול הציני שעושה ארגון הטרור באוכלוסיות ובמתקנים אזרחיים.

שקד שדה
תקיפת צה"ל בנוסיראת (צילום: רשתות ערביות)

דיווח ערבי: 10 הרוגים נהרגו בתקיפת צה"ל בנוסיראת | צפו בתיעוד

מעריב אונליין
פעילות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בכיר ישראלי מבהיר: "המלחמה תיקח לפחות עוד חצי שנה" | דיווח

הגארדיאן הבריטי פרסם ריאיון שביצע עם גורם בכיר ישראלי, שהתייחס לשלב השלישי של הלחימה שלטענתו יהיה ארוך, זאת לאחר השתלטות מאסיבית על מוקדים ברצועת עזה. לדיווח המלא

סוכנויות הידיעות
הנהגת חמאס צילום: AFP

לקראת עסקת חטופים נוספת? דיווח: משלחת חמאס במגעים בקהיר

ברשת 'אלערביה' דווח כי משלחת של חמאס נמצאת בקהיר ודנה במשא ומתן על עסקת חטופים נוספת. על פי הדיווח, המשלחת העזתית דורשת מספר ימים של הפסקת אש מוחלטת בכל הרצועה. לדיווח המלא

מעריב אונליין
עזתים שנמלטו מבתיהם, במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה צילום: רויטרס

"למנוע אסון ברצועה": כיצד והאם ניתן לבצע הגירת פלסטינים מעזה?

לאחר הפרסומים שטוני בלייר צפוי להגיע בנוגע לסוגיית הגירה מרצון של פליטים פלסטינים, השאלה הדמוגרפית ביום של אחרי המלחמה הפכה לנקודת מפתח בניהול הסכסוך בהמשך. לידיעה המלאה

מתן וסרמן
חיסול מחבלי חמאס, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

שיתוף פעולה בין חיל האוויר לכוחות הקרקעיים המביא לחיסול מחבלים

מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת חופת האש והמודיעין של אוגדת עזה חיסל את עאדל מסמח, מפקד פלוגת הנח׳בה של דיר אל בלאח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנח'בה שפשטו לכיסופים במהלך ה7/10 ושלח כוחות של ארגון הטרור חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחותינו.

במסגרת הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11) תקפו מטרות טרור במרחב אבו אל-עטא שבשכונת שג'עייה, המשמש כמתחם לחימה של ארגון הטרור חמאס והג’יהאד האסלאמי הפלסטיני. במהלך הפעילות פשטו הלוחמים על מרכז פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, לוחמי צוות הקרב איתרו במרחב מסגד אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגוני הטרור.

טל לב רם
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל מעדכן: 29 לוחמים ברצועה נפלו בתאונות, 18 מהם עקב ירי דו צדדי

בצה"ל עדכנו הבוקר כי מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה ועד 30.12.23, נפלו 29 לוחמים מתאונות, מתוך 170 הרוגים בסך הכל במהלך התמרון. 

כמו כן, מתוך הלוחמים שנפלו בתאונות, 18 מהם נהרגו עקב ירי דו צדדי. שניים נוספים נהרגו מחריגות ירי ותשעה נהרגו עקב תאונות אחרות (אמל״ח, נשק, דריסות).

טל לב רם
לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מתקרבים לצומת ההכרעה: "היום שאחרי" קורה כבר עכשיו | טל לב רם

היום - עם תחילתה של 2024 - השיח בישראל על היום שאחרי צריך למעשה לדבר על עכשיו. צה״ל נמצא כעת לקראת המעבר לשלב הלחימה הבא ברצועת עזה כאשר ישנן עדיין שאלות לא פתורות, בעיקר בנוגע לזירה הצפונית מול חיזבאללה. הצבא זקוק לשורה של הכרעות מצד הדרג המדיני וקביעת תכלית על מנת לאפשר לו לתכנן באופן מפורט את תוכניות השלבים הבאים במלחמה בעזה ובזירה הצפונית. קביעת מנגנון היום אחרי, שכאמור בחלק מהיבטיו נכון לכנות אותו "היום של עכשיו", הוא לא רק צורך מדיני בדגש בדרום, על משולש היחסים שבין ישראל ארה"ב ומצרים, אלא גם צורך מבצעי עמוק של הצבא בתכנון תכלית המערכה בגזרת פיקוד הדרום. 

לכתבה המלאה

טל לב רם

הניו יורק טיימס: שיחות "קשות ונוקבות" בין נתניהו לביידן

הניו יורק טיימס מדווח כי ברקע הלחצים מאנשי הממשל, השיחות בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו נעשו קשות. שגריר ארה"ב בישראל לשעבר מעריך: "נתניהו מחפש ספין לשכנע את הקואליציה שלא נכנע לאמריקאים".

לדיווח המלא >>

סוכנויות הידיעות

סמוך לחצות: מטח כבד לעבר יישובי המרכז והשפלה

אזעקות נשמעו סמוך לשעה חצות בעשרות יישובים וערים בשפלה ובמרכז, בהם ראשון לציון, בת ים, מודיעין וגדרה. התרעות "צבע אדום" הופעלו במקביל בשדרות ובעוטף עזה. הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות על הירי: "בתגובה לתקופנות הישראלית ברצועה".

מעריב אונליין
פעילות כוחות דובדבן ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל