עדכונים חיים

חגורת אש במחנות המרכז ברצועת עזה; פגיעה ישירה במבנה בקיבוץ בצפון

צה"ל תקף שורת מפקדות מבצעיות באזור נוציראת ודיר אל בלאח שבמרכז הרצועה | מקרון: פעולה ברפיח עשויה להביא לאסון הומניטרי | עדכונים שוטפים

תקיפה באזור צידון תקיפה באזור צידון (צילום: רשתות ערביות)
מעריב אונליין
תקיפה באזור צידון צילום: רשתות ערביות

בעומק של כ-50 ק״מ: תקיפה חריגה סמוך לצידון בלבנון | צפו בתיעוד

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב (שני) על תקיפה חריגה לעבר תשתיות טרור של חזבאללה באזור הכפר גאזיה, מרחק של כ-50 ק"מ מהגבול עם ישראל. מהתיעוד המתפרסם ברשתות החברתיות ניתן לראות את רגע הפיצוץ העוצמתי, אולם כאמור טרם ידוע מה היה היעד והאם התקיפה הסתיימה בהצלחה.

לכתבה המלאה 

סוכנויות הידיעות

זוהתה פגיעה במבנה תיירות בקיבוץ יראון בעקבות פגיעת נ"ט

לפני זמן קצר בוצע ירי נ"ט לעבר יראון. זוהתה פגיעה במבנה תיירות בקיבוץ. לא דווח על נפגעים בגוף.

שקד שדה
פגיעת נ"ט בשתולה צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

זוהו נפילות בשטחים פתוחים בין יפתח למנרה, נפגעי חרדה מירי נ"ט לשתולה

זוהו נפילות בשטחים פתוחים בין יפתח למנרה. לא דווח על נזק או נפגעים בגוף. בנוסף, כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט בש״ג של המושב שתולה, שני נפגעי חרדה מהכיתת כוננות פונו לבית החולים בנהריה.

שקד שדה
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: רשתות ערביות

חגורת האש: צה"ל בתקיפות עוצמתיות בלבנון

חגורת האש: צה"ל בתקיפות עוצמתיות על העיירה ירון בלבנון.

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)
מעריב אונליין
עמנואל מקרון צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/Pool

"השלכות ה'קטסטרופליות": מצרים וצרפת בגינוי משותף לפעולה ברפיח

נשיא צרפת עמנואל מקרון ומקבילו המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי שוחחו בנוגע לפעולה אפשרית של צה"ל ברפיח. השניים יצאו נגד פעולה מסוג זה, ואף טענו כי יהיו לכך "השלכות קטסטרופליות".

סוכנויות הידיעות
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

המעוז האחרון: צה"ל נערך לפעולה קרקעית ברפיח

המרחב הגדול האחרון שנותר לצה"ל ברצועה הוא רפיח, כשגורמים בצה"ל אומרים כי פשיטה עליו היא מהלך מחויב מציאות. "הוא יקרה, וכל מה שנותר להחליט הוא על השיטה והעוצמות", מציינים גורמים בצה"ל. בשלב זה תוקף צה"ל מהאוויר יעדי טרור ברפיח, ובמקרים חריגים גם מהקרקע. ברקע מתנהל מהלך יוצא דופן להרכבת תוכניות מבצעיות לתמרון קרקעי עצים שיביא לפירוק גדודי רפיח, שחלקם אחראי על פי הערכות להחזקת חטופים, הסתרת בכירי חמאס והברחת אמצעי לחימה מסיני לרצועה.

בימים אלה מבצע מנהל מפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה, אל"ם משה טטרו, מאמץ גדול להנעת אוכלוסייה לאזורי המחסות. במקביל, הוא מתכנן יחד עם פיקוד הדרום, אמ"ן והשב"כ, תוכנית פינוי גדולה מאוד מרפיח שתאפשר תמרון קרקעי עצים. גורם ביטחוני מסר כי "התכנון נמצא בשלב מתקדם. יש היגיון מבצעי מסדר לכל פעולה שהדרג ינחה. צה"ל יודע לפעול גם בריכוזי אוכלוסייה".

אמיר בוחבוט, וואלה!