עדכונים חיים

איראן מאיימת: "נגיב בצורה עוצמתית יותר"; קבינט המלחמה יתכנס

לראשונה בהיסטוריה, איראן פתחה בעימות ישיר מול ישראל | כ-100 טילים בליסטיים שוגרו לעבר ישראל, רובם המוחלט יורטו | דיווח: ביידן מודאג כי נתניהו מעוניין לגרור את ארה"ב לעימות רחב בהרבה

חוסיין סלאמי חוסיין סלאמי (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)

"סינוואר חיכה לזה": כך צפויה התקיפה האיראנית להשפיע על הסיכויים לעסקה

בשיחה שנתן הבוקר (ראשון) ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים לשעבר, בתכנית שבע-תשע ב-103FM הביע את הסתייגותו מתיאורי ההצלחה הישראלית מהתקיפה האיראנית שאירעה לאחרונה: "ללא ארה"ב, התגובה האיראנית הייתה אחרת לגמרי".

בלום המשיך והורה על תכנית הפעולה הרצויה להמשך: "כל מה שאנו צריכים לעשות עכשיו זה להקשיב לארצות הברית. סינוואר חיכה לראות את התגובה, והבוקר או אתמול הוציא תשובה סופית שהוא דוחה את ההצעה הישראלית למרות מרחב הגמישות שישראל גילתה. אני חושב שעשה זאת כי הוא ידע שאיראן הולכת לתגובה. אני חושב שייקחו עוד כמה ימים עד שיחזרו לשולחן הדיונים. הסיפור מעט מרחיק מעסקה, אך לטווח רחוק יותר לא מן הנמנע שסינוואר יחזור לשולחן. הוא לא אדם רציונלי, יש בו מאפיינים פסיכופתיים למרות שהוא יודע לחשוב, עכשיו הוא חושב על איך הוא שורד את המשך הלחימה".

103FM

טיל מאיראן התפוצץ בשטח פתוח בקצרין שברמת הגולן | צפו בתיעוד

זירת הנפילה בקצרין (צילום: מועצה מקומית קצרין)זירת הנפילה בקצרין (צילום: מועצה מקומית קצרין)

מעריב אונליין

מפקד משמרות המהפכה: "אימצנו משוואה חדשה נגד ישראל"

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, שלח מסר לישראל לאחר המתקפה הלילה והזהיר אותה מפני תגובה. לדבריו, "אימצנו משוואה חדשה כנגד הישות הציונית. נגיב לכל תוקפנות ישירה משטח איראן, מדובר בדף חדש של מעורבות נגד האויב".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)

מעריב אונליין

העליונות ההגנתית של ישראל הביסה את היכולת ההתקפית של איראן

ההתקפה האיראנית חסרת התקדים על ישראל נתקלה בהגנה חסרת תקדים של הקואליציה האזורית הישראלית ערבית בראשות ארצות הברית, שנבנתה במשך שנים נגד האיומים האיראניים. הסכם ההגנה הדה פקטו בין ישראל לבין ארצות הברית, שהופעל בתחילת המלחמה בעזה, הורחב עכשיו לאזור כולו. ההרתעה האמריקנית כשלה אבל הבלימה הצליחה, והעליונות ההגנתית של ישראל הביסה את היכולת ההתקפית של איראן. במידה רבה, התוקפנות האיראנית מבהירה לדעת הקהל בארצות הברית ובעולם את ראש הנחש שעומד מאחורי כל ההתקפות על ישראל, מלבנון עד תימן.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
הטלוויזיה האיראנית משדרת שריפה בטקסס בטענה שמדובר בתקיפה על ישראל צילום: רשתות חברתיות

איראן פרסמה תמונות של ישראל "תחת מתקפה" - אלא שאז נחשפה האמת המרה

 הטלוויזיה האיראנית פרסמה הלילה (בין שבת לראשון) תמונות וסרטונים מהתקיפה האיראנית בישראל. אלא שאז התברר - מדובר בפייק ניוז, ובתמונות ובסרטונים ישנים של שריפה בטקסס.

למרות התקווה האיראנית, כאמור, דובר צה"ל הודיע כי הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל. לפי דיווח ב"רויטרס", איראן שיגרה יותר מ-200 טילים לעבר ישראל. צה"ל הודיע שהטילים יורטו באמצעות מערכת "חץ" ועל ידי לוחמי ההגנה האווירית, יחד עם המדינות והשותפות האסטרטגיות. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית. בדרום, נפצעה ילדה בת 7 - נבדק האם יש קשר לפגיעת רסיס מיירוט.

מעריב אונליין

לאחר 7 שעות: המרחב האווירי של ישראל נפתח ונתב"ג חזר לפעול

מרשות שדות התעופה נמסר כי בהתאם להנחיית מערכת הביטחון, החל משעה 07:30 בבוקר המרחב האווירי של מדינת ישראל נפתח ונתב"ג חוזר לפעול. "לוח הטיסות מנתב"ג  צפוי להשתנות.. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה", נמסר.

מטוסי אל על (צילום: עידו וכטל)מטוסי אל על (צילום: עידו וכטל)

אנה ברסקי

מעל 300 שיגורים, 99% מתוכם - יורטו: כך נראתה המתקפה האיראנית | הנתונים המלאים

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר (ראשון) בהצהרה לתקשורת כי "אמש איראן פתחה במתקפה נגד ישראל ושיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים. יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו. זהו הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך 170 כטב"מים שאיראן שיגרה, 0 חדרו לשטחנו. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכות ההגנה האווירית שלנו ומערכות ההגנה של השותפים שלנו".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
ישיבת קבינט המלחמה צילום: קובי גדעון, לע"מ

הקבינט יתכנס כדי לדון באופי התגובה כנגד איראן

בדיון שנמשך כשעתיים, הפורום המצומצם ( רה"מ, גלנט, גנץ) עם צמרת מערכת הביטחון, נידונו בדרכי התגובה הישראלית למתקפה האיראנית. הקבינט יתכנס אחר הצהריים להחליט סופית על אופי התגובה. על פי הגורמים המעורים, צומצמו האפשרויות של התגובה. המסר האמריקאי שהועבר לבכירים ישראלים במהלך הלילה: "מבקשים תיאום בכל הקשור לתגובה".

אנה ברסקי
כטב"ם איראני צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS

נעשה ונשמע? כדאי לשקול את התגובה לאיראנים לפני שפועלים - ולא אחרי | בן כספית

סיכום זמני של האירועים: לכל המתלהמים, כולל הגורם המדיני "הבכיר", שמדברים על תגובה ישראלית "חסרת תקדים" ומאיימים על כל העולם ואחותו - אתם צריכים לזכור שלוש נקודות חשובות. זה עסק מורכב. הערב, עבדה עבורנו קואליציה נדירה, חסרת תקדים, והיסטורית - אמריקאים, בריטים, ירדנים - ואפשר להמר שעוד כמה - שנטלו חלק פעיל במערך ההגנה והיירוט. כל תשובה שלנו צריכה לקחת בחשבון את השותפים האלו.

לכתבה המלאה

בן כספית
בנימין נתניהו צילום: רויטרס

נתניהו לאחר התקיפה האיראנית: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח"

רה"מ בנימין נתניהו כתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר שלעבר) לאחר התקיפה האיראנית: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח".

מעריב אונליין
יואב גלנט צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

גלנט בתום הערכת מצב: ״העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן, בלימת המתקפה הייתה מרשימה"

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון: ״סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה״ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה״ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה״.

״יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה״ל״.

אנה ברסקי
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

ביידן: "עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל הכטב"מים והטילים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס הבוקר (ראשון) למתקפה האיראנית חסרת התקדים הלילה על ישראל. ״מוקדם יותר היום, איראן - ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק - פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל. אני מגנה את ההתקפות הללו בכל הכוח", ציין. 

לכתבה המלאה 

מעריב אונליין

המתקפה האיראנית הנרחבת: מעל ל-331 שיגורים נורו הלילה לעבר ישראל

331 שיגורים בסך הכל נורו לעבר ישראל הלילה מאיראן. ביניהם, 181 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו- 110 טילים בליסטיים. 

מעריב אונליין

נפילה בקצרין שברמת הגולן, נגרם נזק קל

מעריב אונליין

אזעקה בצפון

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישוב גונן שבצפון הארץ.

מעריב אונליין
מועצת הביטחון של האו"ם צילום: רויטרס

הצביעות האיראנית: שגריר איראן באו"ם בפנייה למועצת הביטחון - "כשלתם בחובתכם"

שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירואני, פנה באמצעות מכתב למועצת הביטחון של האו"ם. "למרבה הצער, כשלתם בחובתכם ואפשרתם למשטר הישראלי לחרוג מהקווים האדומים ולהפר את עקרונות הדין הבין-לאומי. הרפובליקה האסלאמית מדגישה את נחישותה להגן על עמה, ביטחונה הלאומי, האינטרסים והריבונות שלה מפני כל איום או תוקפנות ולהגיב לכל איום שכזה", כתב והוסיף: "אם המשטר הישראל יבצע שוב פעולה צבאית כלשהי - תגובתה של איראן תהיה חזקה ונחרצת יותר". 

מעריב אונליין
בנימין נתניהו משוחח עם ג'ו ביידן צילום: דוברות רה"מ

נתניהו משוחח כעת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח כעת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השיחה מתקיימת בתום דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט ניהול המלחמה.

מעריב אונליין

אזעקות בצפון הגולן

מעריב אונליין

הסתיימה ישיבת הקבינט המורחב: רה״מ, שר הביטחון והשר גנץ הוסמכו לקבל החלטות בעניין האיראני

מעריב אונליין

דיווח: ישראל יירטה כ-200 טילים בליסטיים וכטב"מים

מעריב אונליין

דובר צה"ל: זוהתה פגיעה בבסיס צה״ל בדרום; מעל 200 שיגורים לעבר ישראל

דובר צה"ל: "לפני שעה קלה ישראל שיגרה משטחה עשרות טילי קרקע. הרוב המכריע של הטילים יורטו. מספר טילים בודדים נפלו בשטחנו. בשלב זה אנחנו מכירים פגיעה בבסיס צהל בדרום עם נזק קל לתשתית בלבד. מטוסי חיל האוויר יירטו יותר מ10 טילי שיוט מחוץ לגבולות מדינת ישראל. בסך הכל, שוגרו מעל ל-200 איומים. האיום טרם הסתיים, אנו ממשיכים ליירט. אנחנו עדיין בפריסה מלאה עם עשרות מטוסים באוויר בהגנה. מרבית האיומים יורטו, אך אני חוזר ואומר, לא לוקחים סיכונים ופועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נערכנו לתרחישים האלה מבעוד מועט ואנחנו פועלים על פי התכניות המבצעיות".

ניהול המתקפה האיראנית מתוך "הבור" של חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל)
פלד ארבלי

לאחר המטח הכבד: דובר צה"ל ימסור הצהרה לתקשורת

מעריב אונליין

ילדה בת שבע נפצעה קשה מרסיסי יירוט בנגב

ילדה בת שבע נפצעה  קשה מרסיסי יירוט בפזורה הבדואית סמוך לערד. פראמדיקית מד"א זוהר סרבינצקי סיפרה: "סמוך לכניסה לערד חברנו לרכב פרטי שהגיע מהפזורה. במושב האחורי היה ילדה כבת שבע מעורפלת הכרה עם פציעה מרסיס בראשה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".

בנוסף צוותי מד"א הוזנקו לטפל בכ-20 בני אדם שלקו בחרדה ונחבלו קל בדרך למרחב המוגן. 

פלד ארבלי

גורם ישראלי: "התגובה תהיה בהתאם לתוצאה של המתקפה האיראנית, תתבצע הערכת מצב וההחלטות תתקבלנה בהתאם"

אנה ברסקי

ראש מועצת גולן: "האויב מנסה לשבור את רוחנו, אך אנו נותרים חזקים״

הלילה 25 טילים נורו מלבנון - לשטחה של מועצה אזורית גולן בצפון הארץ. הטילים נפלו בשטחים פתוחים - ואין נפגעים או נזק. בתגובה לכך, צה״ל תקף את מקורות הירי. לאחר מכן, ארגון הטרור חזבאללה מסר: ״שיגרנו עשרות קטיושות בשעה 00:35 לעבר בסיס ההגנה האווירית בסיס קלע בגולן״. בנוסף, בדקות האחרונות נשמעו מספר אזעקות בשטח המועצה - הפרטים עדיין בבדיקה. 

בהמשך הלילה, מרכז ההפעלה של המועצה האזורית ודובר צה״ל מסרו לתושבים ביישובים נווה אט"יב, נמרוד, אודם, קלע אלון, רמת טראמפ, שעל, אורטל, אלרום מרום גולן, עין זיוון וקדמת צבי כי הם נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן: ״על פי הנחיות פיקוד העורף, יש לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות, במידה ואין באזורך יש לפעול על פי הכי מוגן שיש. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן, או לשכב על הקרקע למשך 10 דקות״. 

שקד שדה

דובר צה"ל: "איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל"; אזעקות בדרום ובירושלים

דובר צה"ל: "איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל. מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו. מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום. מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים. אני קורא לכם להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא מאומתים". דקות לאחר ההצהרה נשמעו אזעקות ברחבי הדרום וירושלים.

יירוטים בירושלים (צילום :מדברים תקשורת)
מעריב אונליין

איראן: "מבחינתנו האירוע הסתיים"; דובר רה״מ לתקשורת הערבית: ״ישראל תגיב בצורה תקיפה וברורה״

שגרירות איראן באו"ם בהודעה: "מבחינתנו האירוע הסתיים. אם ישראל תעשה טעות נוספת (ותגיב) התגובה שלנו תהיה חריפה בהרבה. זהו עימות בין איראן לבין המשטר הישראלי הסורר וארה"ב צריכה לא להתערב בו". דובר רה״מ לתקשורת הערבית: ״ישראל תגיב בצורה תקיפה וברורה״.

מעריב אונליין

צה"ל: הנחיות ליישובים בגולן ובאילת לשהות בקרבת מרחב מוגן

תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת מתבקשים לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן. בקבלת ההתרעה, יש להיכנס למרחב המוגן, אם אין מרחב מוגן יש לפעול על פי ״הכי מוגן שיש״, בכל מקרה יש להמתין 10 דקות - לא פחות. 

שקד שדה

מסתמן: אלו יעדי מתקפת הכטב"מים האיראנית לעבר ישראל

בתקשורת האמריקאית מתייחסים לעימות הישיר בין ישראל לאיראן. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", יעדי המתקפה שמסתמנת כי מכילה לפחות 100 כטב"מים, הם רמת הגולן ומטרה צבאית בנגב - לכתבה המלאה.

מעריב אונליין

שיגורים לרמת הגולן: כ-25 רקטות ששוגרו מלבנון, ללא נפגעים

שיגורים לרמת הגולן: כ-25 רקטות ששוגרו מלבנון, ללא נפגעים. במקביל, זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים באצבע הגליל. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק.

שקד שדה

מפקד פיקוד העורף: "מערך ההתרעה ערוך ומוכן"

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: "אנחנו נמצאים במלחמה במספר זירות כבר למעלה מחצי שנה. לאורך המלחמה התמודדנו והתחככנו עם מספר גדול של אתגרים במגוון רחב מאוד של איומים, למדנו והשתפרנו - אנחנו מגיעים מוכנים וחזקים גם בהגנה וגם בהתקפה.  לאור הערכת המצב החלטנו לשנות את מדיניות ההתגוננות. החל ממחר לא תהיה כל פעילות חינוכית בכל רחבי הארץ. כמו כן, חל איסור על התקהלויות של למעלה מ-1,000 איש. אתם נדרשים להמשיך להקפיד ולהקשיב להנחיות, הן יכולות להשתנות בהתאם להערכת המצב. עד היום ההתנהלות שלכם וההקפדה על ההנחיות הייתה יוצאת דופן, המשיכו כך - זה מציל חיים. פיקוד העורף פרוס וערוך לאורך כל מרחב המדינה. מערך ההתרעה ערוך ומוכן, יחד עם ראשי הרשויות וארגוני החירום נוכל לאתגר״.





אנה ברסקי

סוכנות הידיעות האיראנית: שיגור מטח של טילים בליסטיים לעבר ישראל

מעריב אונליין

דיווח: האמריקנים סבורים כי המתקפה האיראנית תכלול בין 400 ל-500 מל"טים

דיווח: האמריקנים סבורים כי המתקפה האיראנית תכלול בין 400 ל-500 מל"טים. ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה מסייעות ביירוטים 

מעריב אונליין

אזעקות בקיבוץ שניר שבגליל העליון

שקד שדה

דיווח: ביידן צפוי למסור הצהרה לאזרחי ישראל; רה"מ בריטניה: "מגנה בתוקף את המתקפה"

סוכנויות הידיעות

גורמים בישראל מבהירים: תהיה תגובה ישראלית על המתקפה

אנה ברסקי

צה"ל: עד כה זוהו יותר מ-100 שיגורים של כטב"מים

מעריב אונליין

דיווח: יירוטים ראשוניים מבוצעים מעל סוריה וירדן

מעריב אונליין