מלאי הטילים של החות'ים בתימן הצטמצם בחדות בעקבות סדרת התקיפות שביצעה ישראל, בשיתוף פעולה עם ארה"ב, כך טען בכיר ישראלי בערוץ אל-ערביה. לפי אותו גורם, החות'ים מחזיקים כיום רק בעשרות טילים ומשטחי שיגור, מה שמפחית באופן משמעותי את יכולת השפעתם על המתרחש באזור.
בנתיים, מצליח חיל האוויר בסיוע לא מבוטל של צבא ארצות הברית לאתר וליירט את הטילים העושים את דרכם לישראל. חיל האוויר מיירט את הטילים החוצים בעזרת חץ 3 וכן בסיוע בחלק מהמקרים בטילים אמריקאים הפרוסים בישראל ובאזור. בשל העובדה כי הטילים המשוגרים הם טילים גדולים במיוחד שאורכם כ-15 עד 20 מטרים נדרש לעיתים לשגר לשברי הטיל היורדים מהאטמוספירה ירוט נוסף של כיפת ברזל.
כדי למנוע פגיעה של הדברים, בחיל האוויר מעדיפים שהירוט יתבצע הרחק משטח ישראל. אולם ענין זה לא תמיד אפשרי שכן מערכת הירוט בוחרת את הנקודה בה הבטיח המיירט יכול לפגוע באופן האידיאלי בטיל התוקף. ההחלטה בצה״ל להפעיל פוליגון רחב של אזורים להתמגן בעת ירי טיל מתימן הוא על בסיס אזור הפגיעה המתוכנן, ופיזור החלקים הצפויים לפול על הקרקע.
בנתיים בצה״ל מרוצים מהצלחת היירוטים של הטילים החות׳ים מתימן, בשל העובדה כי נמל התעופה בן גוריון ממשיך בפעילות למרות הירי מתימן. בישראל ביצעו שורה של מהלכים כדי למנוע סיכון של מטוסים בנתב״ג. העובדה כי זמן ההתראה מרגע הירי ועד הגעה לישראל מאפשר לבקרי האוויר ביחידת הבקרה האווירית לשלוח את המטוסים שמבקשים לנחות לבצע סיבוב המתנה בים התיכון מחוץ לטווח. גם למטוסים הממריאים יש כללי זהירות כדי לצמצם את הסיכון.
בישראל אומרים כי סידורי ההגנה על שמי נתב״ג הם מהמחמירים והם כוללים הגנה מפני איומים לא רק מתימן אלא גם מעזה, ומלבנון. אגב במהלך המלחמה ניסה גם חיזבאללה לשבש את התנועה האווירית. נתב"ג וביצע מספר פעמים ירי לכיוון. באחד המקרים אף פגע רסיס במגרש התפעולי של נתב״ג. הוא לא גרם לנפגעים או לנזק.
ראש התעופה האזרחית תא״ל במיל שמואל זכאי פועל בימים האחרונים מול כל חברות התעופה הזרות הפועלות בקווים לישראל ומציג בפניהם את כל הפריסה המבצעית לירוט טילים לשטח ישראל בדגש על ההגנה לנתב״ג.