בשל העובדה כי הטילים המשוגרים הם טילים גדולים במיוחד שאורכם כ-15 עד 20 מטרים נדרש לעיתים לשגר לשברי הטיל היורדים מהאטמוספירה ירוט נוסף של כיפת ברזל. כדי למנוע פגיעה של הדברים, בחיל האוויר מעדיפים שהירוט יתבצע הרחק משטח ישראל. אולם ענין זה לא תמיד אפשרי שכן מערכת הירוט בוחרת את הנקודה בה הבטיח המיירט יכול לפגוע באופן האידיאלי בטיל התוקף.
ההחלטה בצה״ל להפעיל פוליגון רחב של אזורים להתמגן בעת ירי טיל מתימן הוא על בסיס אזור הפגיעה המתוכנן, ופיזור החלקים הצפויים לפול על הקרקע. בנתיים בצה״ל מרוצים מהצלחת היירוטים של הטילים החות׳ים מתימן, בשל העובדה כי נמל התעופה בן גוריון ממשיך בפעילות למרות הירי מתימן. בישראל ביצעו שורה של מהלכים כדי למנוע סיכון של מטוסים בנתב״ג. העובדה כי זמן ההתראה מרגע הירי ועד הגעה לישראל מאפשר לבקרי האוויר ביחידת הבקרה האווירית לשלוח את המטוסים שמבקשים לנחות לבצע סיבוב המתנה בים התיכון מחוץ לטווח.
גם למטוסים הממריאים יש כללי זהירות כדי לצמצם את הסיכון. בישראל אומרים כי סידורי ההגנה על שמי נתב״ג הם מהמחמירים והם כוללים הגנה מפני איומים לא רק מתימן אלא גם מעזה, ומלבנון. אגב במהלך המלחמה ניסה גם חיזבאללה לשבש את התנועה האווירית. נתב"ג וביצע מספר פעמים ירי לכיוון.
באחד המקרים אף פגע רסיס במגרש התפעולי של נתב״ג. הוא לא גרם לנפגעים או לנזק. ראש התעופה האזרחית תא״ל במיל שמואל זכאי, פועל בימים האחרונים מול כל חברות התעופה הזרות הפועלות בקווים לישראל ומציג בפניהם את כל הפריסה המבצעית ליירוט טילים לשטח ישראל, בדגש על ההגנה לנתב״ג, במה שהתברר הבוקר כצעד נכון שהגיע בזמן.
ברשות שדות התעופה אמרו: "מתבצעת בדיקה לגבי נפילה באזור נתב"ג.. בנוהל הרגיל ישנה הקפאת מצב ולא מתקיימות נחיתות והמראות. נתב"ג צפוי לשוב לפעילות בזמן הקרוב". יו"ר איגוד הטייסים, מידן בר, אמר בריאיון בכאן החדשות ברשת ב': "האזעקה תפסה אותנו בדרך למטוס. האירוע מתופעל, השדה מתורגל. לא אתפלא אם חברות זרות שוב יחליטו שהן משהות את פעילותן. המכונה המשומנת שנקראת תעופה ישראלית עובדת גם כשיורים טילים. מדינה שאין לה תעופה היא לא מדינה".