אומנם שני הכלים הללו לא לוקחים חלק ישיר בלחימה בעזה, שכן מי שפועל מול חופי עזה הם ספינות הבט״ש של חיל הים, ספינות הדבורה ושלדג אשר נבנו בישראל על ידי אלתא, ומספנות ישראל (בהתאמה), אולם בישראל חוששים שהאמברגו הגרמני יתרחב וישפיע על מכירה של רכיבים וכלי נשק שלא לוקחים חלק ישיר בלחימה מול החמאס בעזה.
גרמניה היא גם ספקית של חלק מכלי הרכב של צה״ל ושל גופי ההצלה השונים בישראל: היא ספקית האמבולנסים לצה״ל ולאחרונה גם מד״א החל לרכוש מאות אמבולנסים מחברת מרצדס. כלי רכב נוספים שישראל רוכשת מגרמניה עבור צה״ל הן המשאיות בדגש על מובילי הטנקים. גרמניה היא גם ספקית של רכיבים בתעשיית הנשק.
לצד מכירת אמצעים מתוצרת גרמניה לישראל, גרמניה היא אחת הלקוחות המרכזיות מקרב מדינות באירופה של תוצרת ישראלית. גרמניה רכשה את מערכות ההגנה הישראליות, מחץ 3 ועד כיפת ברזל. היא רוכשת מערכות נשק וכן מערכות גילוי ומכ"מים. העובדה כי גרמניה היא ידועה בעולם כמדינה שמנהלת מערך בדיקות קפדני, מובילה מדינות רבות להסתמך על ההחלטות שלה והן מבקשות לבצע רכישה מקבילה.