לדבריו, מתקיים "דיאלוג ברמות הגבוהות ביותר" במשרד ההגנה, וכי הנושא צפוי להגיע בקרוב לדיון בבית הלבן. טאיקלט הוסיף כי לוקהיד קיבלה "פידבק מעודד" מהממשל, וכי קיימת התעניינות ממשלתית רחבה בנושאי מודרניזציה של כלי טיס. טאיקלט הציג לראשונה באפריל את מה שכינה אז גרסת "פרארי" של ה־F-35, זמן קצר לאחר שלוקהיד הפסידה את החוזה לפרויקט מטוס הקרב הבא של חיל האוויר האמריקאי (NGAD), שהוענק לבואינג עבור מטוס ה־F-47. הרעיון, לדבריו, הוא לשלב במטוס ה־F-35 טכנולוגיות שכבר פותחו עבור הדור השישי, ולספק "80 אחוז מהיכולות במחצית המחיר".
גם בדבריו האחרונים חזר טאיקלט על המסר הזה, אך הדגיש כי טרם נחתם חוזה כלשהו לפיתוח הגרסה החדשה. הוא ציין כי אם ייחתם הסכם, חלקים רבים ממנו עשויים להישאר מסווגים ולא ייחשפו לציבור או למשקיעים.
על פי הערכתו, מתוך כ־2,300 מטוסי F-35 שטרם נמסרו ללקוחות, בין 1,000 ל־1,500 עשויים להיבנות בגרסת "דור חמישי פלוס". השדרוגים האפשריים כוללים חימוש חדש, ציפוי חמקנות מתקדם ומנוע בעל ביצועים גבוהים יותר. עם זאת, ייתכן שרוכשים זרים לא יורשו לקבל את הגרסה המשודרגת.
בתוך כך, תוכנית המודרניזציה הנוכחית של המטוס, Block 4, ממשיכה לסבול מעיכובים. על פי דו"ח של לשכת המבקר הפדרלית (GAO), סיום התוכנית נדחה לשנת 2031, חמש שנים אחרי היעד המקורי, ואף צומצם היקף השדרוגים שייכללו בה.