לדבריו, התקלה נגרמה במוט ההיגוי של הרוטור האחורי של המסוק: "מדובר בתקלת התקנה במוט ההיגוי שגרמה לו להיות חופשי ולהישחק". כמו כן, הוא הדגיש כי מדובר בשחיקה לאורך זמן ולא "תקלה חד פעמית".
מוט ההיגוי מגיע בשלמותו מהיצרן - חברת בואינג האמריקנית, אך מותקן בישראל. אל"מ יואב ציין כי הבדיקה, שיתמשך עוד חודשים אחדים ובה משתתפים חוקרים ומומחים של צבא ארצות הברית וכן של חברת בואינג ומומחים ישראליים, נועדה לבדוק בין השאר אם הנחיות ההתקנות היו מובנות, והאם הצוותים שמתקינים אותם עושים זאת נכון. לדבריו, זו תקלה ייחודית ונדירה שלא התרחשה מעולם בכל חילות האוויר שמשתמשים במסוקי האפאצ'י.
מלבד זאת, הוא שב וציין כי צוות המטוס שהיה בטיסת אימונים שגרתית פעל כראוי כאשר החליט לחזור לבסיס רמון לנחיתת חירום ברגע שנתגלתה התקלה שגרמה לחוסר איזונו של המסוק באוויר ולקשיים בטיסה, שנמשכה שש דקות. "דודי הטייס הטיס את המסוק תוך קשיים במצב קיצון, ובכך הצליח להביא את המסוק לנחיתת חירום בבסיס רמון והציל את חייו של און, הטייס האחורי".
בתוך כך, לפי הוראת מפקד חיל האוויר מערך מסוקי האפאצי', בעיקרו משמש לסיוע לכוחות הקרקע בפעילות מבצעית עדיין מקורקע ויחזור לפעילות בהדרגה החל משבוע הבא.