משבר הדיור, תחבורה ואקלים: תכנון עירוני כפתרון לאיכות חיים

מחסור בדיור ותשתיות מיושנות אינם גזירת גורל, ועל ראשי הערים לפעול תוך תכנון אסטרטגי ארוך טווח; כך בדיוק עשינו בהסכם הגג החדש ברעננה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אתר בנייה
אתר בנייה | צילום: גילי יערי פלאש 90
2
גלריה
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא | צילום: אלעד מלכה

הצפיפות והתחבורה הן ליבת האתגר האורבני. אנחנו עומדים להכפיל את אוכלוסיית המדינה תוך עשורים ספורים, כשהכבישים כבר היום עמוסים עד להתפקע, מה שפוגע בפריון ובכלכלה הישראלית.

הסכם הגג ברעננה מביא איתו בשורה של בניית 6,823 יחידות דיור והכפלת שטחי התעסוקה, שינוי דמוגרפי וכלכלי אדיר. הדרך היחידה לטפל באתגר המשולש היא בניית תשתיות תחבורה מתקדמות שיאפשרו את צמיחתן הדמוגרפית של הערים בצורה נכונה ומותאמת לאוכלוסייה ההולכת וגדלה.

לצורך כך החלטנו על השקעה ממוקדת בנושא. במסגרת הסכם הגג אנו מקצים כ-184 מיליון שקל ישירות לפתרונות תחבורה שנועדו לאפשר לתושבים להשאיר את הרכב בבית ולעבור לתחבורה ציבורית וחלופית, תוך פיתוח שבילי אופניים רחבים.

ישראל היא מהמדינות הצפופות בעולם, ושיעור הילודה בה הוא הגבוה ב-OECD, אך בניגוד לתפיסה הרווחת, צפיפות לא חייבת להיות שם נרדף לירידה באיכות החיים.

המפתח הוא במרחב הציבורי ובחוסן העירוני, עם תכנון מותאם והיערכות בנושא. למרות הצורך בבנייה לגובה, רעננה שומרת ותשמור על הצביון המקומי, תוך הגבלת גובה הבניינים החדשים שיקומו כחלק מהסכם הגג.

אירועי הגשם של החורף האחרון לימדו אותנו שתכנון הניקוז חייב להיות אסטרטגי. לכן יישמנו תוכנית אב למניעת הצפות, ובמסגרת הסכם הגג מוקצים כ-73 מיליון שקל לשיפור מערך התעלות והניקוז העירוני. זוהי השקעה חיונית בהגנה על הרכוש ועל חיי התושבים.

ראשי הערים הם חוד החנית של ההתמודדויות עם האתגרים הלאומיים. רק בעזרת תכנון אמיץ, השקעה חסרת תקדים בתשתיות ושיתוף פעולה הדוק עם הממשלה ועם רשות מקרקע ישראל, נוכל להפוך את הערים שלנו לא רק למקום לגור בו, אלא למקום משגשג, בטוח ואיכותי עבור הדורות הבאים.

תגיות:
משבר הדיור
/
רעננה
/
משבר האקלים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף