אסור להיכנע להפגנות החצופות ביותר שהתקיימו כאן אי פעם. הפלג הירושלמי הפך מ"קומץ קיצוני" לגורם הפוליטי המוביל במגזר החרדי, ואפילו אנשי אגודת ישראל יצאו להפגנה שלו. כלומר, אנשי אחת ממפלגות השלטון, שהצביעה בממשלה בשלוש השנים האחרונות בנושא המלחמה הארוכה בתולדותינו, השתתפו בהפגנות נגד גיוס למרות אזהרות הרמטכ"ל בעניין המשמעות ההרסנית לצה"ל.
ועדיין, יש שלוש סיבות טובות להפסיק את המעצרים. מדובר במגזר שלם כמעט שמשתמט כאידיאולוגיה מאז קום המדינה. ההנהגה החרדית עומדת מול המדינה בכל הקשור לגיוס, ולכן כל הטיפול בהשתמטות המאורגנת צריך להיות מגזרי, ודרך ההנהגה. הסיבה השנייה היא חוסר האפקטיביות: כמה עשרות עצורים שמשתחררים תוך זמן קצר אינם נוגעים בשורש הבעיה. הסיבה השלישית היא שהמעצרים והבלגן משפיעים לרעה על שיתוף הפעולה עם ישיבות ההסדר, שבניהן מתגייסים לצה"ל.