רננה כהן, בתה של דפנה מאיר ז"ל שנרצחה בפיגוע דקירה בפתח בביתה ביישוב עתניאל לפני כשבע שנים, התייחסה למחאה של חלק מהמשפחות השכולות שקראו  לפוליטיקאים שלא להגיע לבתי העלמין היום הזיכרון. "הלב שלנו אמנם התרסק לאלף רסיסים אבל המוח עדיין נותר על כנו. אי לכך ובהתאם לזאת יש לנו חשיבה עצמאית ומושכלת באשר לדעותינו ביחס ליום הזיכרון ולמדינה", ציינה בפתח דבריה.

חשש בבאר שבע מהגעת בן גביר לטקס יום הזיכרון: "מספיק שבן אדם אחד יגיד מילה
"
שיבוצי השרים וחברי הכנסת לטקסים ביום הזיכרון: אלו שיגיעו ואלו שביטלו את הגעתם
 
"המשפחות השכולות מורכבות מאלפי אנשים בודדים, שכפועל היוצא מסעיף א' לכל אחד מהם חשיבה עצמאית משלו. לא גיבשנו דעה אחת משום שפיזית, אנחנו לא באמת משפחה אחת. ארגוני התמיכה למשפחות חללים נועדו כדי שאנחנו נוכל להשתמש בכם ולא שאתם תשתמשו בנו. כן יו״ר ארגון יד לבנים, זה נכתב אליך. 'במותם ציוו לנו את החיים' למיטב זכרוני אמא שלי ציוותה להמשיך ללדת ילדים. היא לא ציוותה לצעוד בקפלן".

 "דעו לכם שאמירות כמו 'אנו מבקשים מפוליטיקאים שלא עשו צבא לא להשתמש במשפחות השכולות' זה אמירות שעושות שימוש במשפחות השכולות. למשפחות השכולות אין דעה אחת, אך אם יש מכנה אחד משותף לכולן זה יום זיכרון תמידי ששומר לנו על זיכרון יוצא דופן. ולכן כל שימוש עלול להיזכר לכם לעוד הרבה מאוד זמן", הוסיפה.

בסוף דבריה כתבה רננה בציניות: "אם אפשר לפתוח את בתי הקפה ביום הזיכרון נודה לכם מאוד. אנחנו לא צריכים לסבול מזה שעצוב לכם".