לראשונה בתולדות המדינה נפתחו אירועי יום הזיכרון תחת צלה המדאיג של המחאה נגד הרפורמה המשפטית. חלק מהשרים והח"כים בקואליציה הודיעו כי הם לא ייצגו את הממשלה בטקסים מחשש שהשיבושים יפגעו בכבוד המתים. שר הביטחון יואב גלנט התייחס הבוקר (שלישי) בגל"צ להגעת שרים וח"כים לבתי העלמין, ואמר כי "מציאות שבה אנחנו נחליט להדיר את נציגי הציבור, מצד כזה או אחר, מפני שפוליטיקה חדרה אל תוך המקום הקדוש הזה - היא בלתי נסבלת".

שיבוצי השרים וחברי הכנסת לטקסים ביום הזיכרון: אלו שיגיעו ואלו שביטלו את הגעתם
המשפחות השכולות מודאגות: "חוששים מכאוס בבתי העלמין ביום הזיכרון"

בנוסף מתח ביקורת והוסיף: "ב-74', אחרי יום הכיפורים, מישהו חשב להדיר את מה שכינו 'ממשלת המחדל'? זו סיטואציה קשה יותר ממה שאנחנו נמצאים בה. אף אחד לא העלה על הדעת שהם לא יכנסו לבתי העלמין".

לאחר מכן התייחס למתיחות הביטחונית ואמר כי "מדינת ישראל היא חלום דורות, שהדורות הקודמים נלחמו עליה וציוו עלינו לתחזק אותה. בשביל לעשות זאת - צריך לעתים להקריב מחירים. לצערי, ההקרבה הזאת כרוכה בין היתר בפיגועים קשים".

בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון ביד לבנים. ללא קרדיט

בתוך כך התייחס שר החוץ אלי כהן ב-103FM לסוגיית הגעת שרים וח"כים לבתי העלמין ואמר כי הוא בעד השתתפות של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון: "זה יום שבו משאירים את המחלוקות והדעות האישיות בצד. אני מגיע היום לא בתור איש פוליטי או נציג של מפלגה - אני מגיע בתור שר בממשלה. בעיניי אותו דבר איתמר בן גביר והאחרים. גם החרדים היו צריכים להגיע". 

על השרים שביטלו את השתתפותם בטקסי הזיכרון אמר, כי "הופעל עליהם לחץ אדיר והם נכנעו לאותו לחץ. לדעתי הם כן היו צריכים להגיע".