מפלגת המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק, בעיקר על חשבון יש עתיד והליכוד, והיא כבר מגיעה ל־28 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיס, ד"ר מנחם לזר.

הסקר התקיים לאחר טקסי האזכרה לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה וטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים, שבו נכח יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, בעוד יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בחר להחרים את האירוע.

יש עתיד ממשיכה להיחלש וניצבת על 17 מנדטים, לעומת 19 בסקר הקודם. גם הליכוד נחלשת ב־3 מנדטים, ומגיעה ל־23 בלבד. מהסקר עולה עוד כי גוש מפלגות האופוזיציה ממשיך להתחזק וכבר מגיע ל־70 מנדטים, לעומת 50 מנדטים בלבד לגוש מפלגות הקואליציה.

בסקר הנוכחי מרצ והעבודה עוברות את אחוז החסימה, כאשר כל אחת מהן מקבלת 4 מנדטים. עם זאת, הן ניצבות על סף אחוז החסימה עם 3.4% למרצ ו־3.3% לעבודה. במצב דומה נמצאת גם עוצמה יהודית עם 3.7%.

בתשובה לשאלה, ״אם היום היו מתקיימות בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?", התשובות היו כדלקמן: המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט – 28 מנדטים; הליכוד בראשות בנימין נתניהו – 23; יש עתיד בראשות יאיר לפיד – 17; ש"ס בראשות אריה דרעי – 10; יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף ומשה גפני – 7; הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – 6; ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – 6; חד״ש־תע״ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – 6; רע"ם בראשות מנסור עבאס – 5; עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 4; מרצ בראשות זהבה גלאון – 4; העבודה – 4. בל"ד רחוקה מאחוז החסימה ובסקר הנוכחי היא מקבלת 2.2% בלבד.

הסקר האינטרנטי, שהתקיים ב־27־26 באפריל, כלל 525 משתתפים והוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.