מתיחות בתוך הליכוד? חבר הכנסת דוד ביטן התראיין הערב (שבת) לערוץ 12 ותקף בחריפות את שר המשפטים יריב לוין. כמו כן, ביטן התייחס להמשך קידום הרפורמה המשפטית ושיחות ההידברות בבית הנשיא, וכן לפעילות הממשלה כנגד יוקר המחיה בישראל. 

ביטן אמר כי "עם כל הכבוד ליריב לוין, הוא צריך להבין את מה שקורה בשטח ולהפסיק להתעסק ברפורמה כל היום. קראתי שנתניהו מנסה לשכנע את לוין. אז זה המצב? יריב לוין הקים סיעה בתוך סיעה? הוא צריך לקבל החלטות, רואים את הנזקים שזה גורם מסביב וצריך ללכת על פשרה".

כמו כן, התייחס לנושא הכלכלי, והביע ביקורת על התנהלות הקואליציה. לדבריו, "חוץ ממני, ראיתם השבוע ציוץ של ח"כ מהליכוד על יוקר המחיה? מה שמעניין את הציבור זה יוקר המחיה ואנחנו לא עושים מה שהבטחנו, אבל אנחנו עדיין יכולים לתקן".

יריב לוין (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

דבריו של חבר הכנסת ביטן מגיעים לאחר הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית שנערכה בירושלים ביום חמישי האחרון. במהלכה, נאם שר המשפטים לוין ואמר כי "הערב הזה של זעקה ותקווה גדולה. למעלה מ-2 מיליון ישראלים לפני כחצי שנה והצביעו במשאל העם האמיתי - הבחירות. הם הצביעו בעד רפורמה משפטית. נבחרנו, אנחנו כאן 64 מנדטים כדי לתקן את העוול. לא עוד חוסר שוויון לא עוד מערכת משפט של צד אחד לא עוד בית משפט שנמצא מעל הכנסת והממשלה. מאז שהצגתי את הרפורמה התחולל שינוי עצום בעם, רבים מכירים בצורך לבצע תיקון של המצב הקיים".

"אני משוכנע שיש ביכולתו להשיג תיקון בהסכמה, פירושה מו"מ ענייני. אנחנו כולנו רוצים ביחד להעביר מסר לאלה שחוששים מתוצאותיה של הרפורמה וישנם כאלה, מספרים לנו שהרפומה נועדה להשלט על בית המשפט, האמת היא הפוכה, אנחנו רוצים בית משפט של כולם. מספרים שאם הרפורמה תעבור תהיה דיקטטורה, אין שקר גדול מזה. תראו לי דמוקרטיה בה היועצים המשפטיים מחליטים במקום הממשלה".

"רוצה לפנות למרב מיכאלי ולחברותיה שמתפחשות לשפחות ואני אומר לכן תצטרפו אליהן כדי שיהיה בית משפט שמעניש אנסים ולא מקל עליהם. בית המשפט שלא דואג למסתננים, שמגן על חייהם של חילי צה"ל ולא על הטרוריסטים. אני מתמודד עם התקפות פרועות והשמצות - זה רק מחזק אותי. כל יום שעובר זה רק מוכיח כמה צודקת הדרך שלנו. אעשה הכל כדי להביא את השינוי הנדרש במערכת המשפט", הוסיף.