מחר (שני) ייפתח מושב הקיץ של מליאת הכנסת. למשכן צפוי להגיע גם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארת'י, בהזמנתו של יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה.

על רקע עצירת קידום הרפורמה: אלו החוקים שהממשלה תקדם בשבוע הבא

היו"ר מקארת'י יעמוד בראש משלחת של כ-20 חברי קונגרס, וזהו ביקורו הבין לאומי הראשון שלו בתפקידו כיו"ר בית הנבחרים של ארה"ב. הוא צפוי לנאום בפני מליאת הכנסת עם פתיחת כנס הקיץ, ומדובר בפעם השנייה בהיסטוריה בה נואם יו"ר בית נבחרים אמריקני במשכן, כאשר הפעם הראשונה הייתה לפני 25 שנה.

בשעות הבוקר יבקרו יו"ר הכנסת ויו"ר בית הנבחרים ביד ושם ויניחו זר. בשעות הצהריים ייערך טקס קבלת פנים רשמי ליו"ר מקארת'י ברחבת וייל בכנסת, ובסיומו ימשיך היו"ר מקארת'י לטרקלין שאגאל, שם יחתום בספר האורחים של הכנסת.

בשעה 16:00 במליאת הכנסת היו"ר אוחנה יפתח את כנס הקיץ ויחל שלב הנאומים, ובהם נאומו של יו"ר בית הנבחרים מקארת'י, שיינאם באנגלית. 

במושב הנוכחי, הכנסת תמשיך להתכתב עם הלך הרוח הציבורי, והמחאה בקפלן בתל אביב - תשפיע על האירועים שיתחוללו ברחוב קפלן בירושלים. במקביל, הממשלה חייבת להעביר עד סוף חודש מאי את חוק התקציב ואת חוק ההסדרים. גורמים המעורבים בהליך החקיקה העריכו בשיחה עם "מעריב" כי למרות האתגרים הצפויים בדרך, וההתאמות הרבות הנדרשות - התקציב יעבור בהצלחה. "אל תופתעו אם הממשלה תחזיק ארבע שנים", הדגיש גורם המעורב בתהליכים, "יש אתגרים, אבל לאף אחד אין אינטרס לפרק את הממשלה, ונדע להתגבר על הקשיים שצצים".

בתוך כך, חוק הגיוס צפוי גם הוא להידחות לפחות לעת עתה, לצד דברים נוספים שיידחו, כך שלא יהיה עיסוק במה שמוגדר כ"פצצה". עם זאת, ככל הנראה נראה דיוני 40 חתימות במליאת הכנסת, לצד הצעות אי אמון, כניסיון לטעון שהממשלה משלה את הציבור.