ניצב בדימוס דוד צור, שפיקד בעבר על מחוז תל אביב במשטרה, התייחס הבוקר (שלישי) למכתבו של המפקד המודח עמי אשד. "זה לא הזמן להחליף אנשים", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM. "אני בטוח שיש התערבות של בן גביר במהלך".

"נוצרה סיטואציה שבה אין אמון בין מפכ"ל למפקד מחוז, כנראה שיהיה קשה להמשיך את הדבר הזה. אני אישית לא אוהב את ההתעסקות בנושא הפנים משטרתי כשבחוץ הכל בוער", הוסיף. "מדובר במפקד מחוז שנמצא בחזית הטיפול במחאות בתל אביב, העיתוי של המפכ"ל רע מאוד. אני חושב שבזמן הזה היה צריך לעצור, השר בן גביר לא תורם לטרלול הזה".

הבכיר לשעבר התייחס גם לאלימות הגוברת בחברה הישראלית בחודשים האחרונים, ובפרט לזינוק של מאות אחוזים ברצח בחברה הערבית. "צריך לעשות אבחנה בין אירועים נוראיים של אלימות בתוך המשפחה, שם למשטרה אין כמעט מעורבות בעניין - זה עניין של הממשלה, לבין ארגוני פשיעה. הפעילות של ארגוני הפשיעה עולה ויורדת בהתאם לפעילות המשטרתית. המשטרה עשתה לא מעט השנה אבל יש לנו מצוקת כוח אדם".

עמי אשד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
עמי אשד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

אתמול שיגר ניצב עמי אשד מכתב חריף למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בו האשים כי המפכ"ל זימן אותו ל"הליך פסול של הדחה במסווה של ריאיון משיקולים פוליטיים". זאת כזכור לאחר שהשר איתמר בן גביר הורה למפכ"ל לפטר את אשד, פיטורים שנמנעו אז בזכות התערבותה של היועצת המשפטית לממשלה. 

במכתב טוען אשד כי "אתמול זומן לראיון שהוגדר על ידי המפכ"ל כחלק מסבב ראיונות לכלל הניצבים לקראת סבב מינויים, כאשר בפועל, היה מדובר, הלכה למעשה, בהליך פסול של הדחה במסווה של ריאיון". עוד הדגיש כי "מדובר בהתנהלות פסולה, לא חוקית ושערורייתית ועל פניו השיקולים העומדים בבסיסה הינם שיקולים בלתי ענייניים, אישיים ואף חמור מכך פוליטיים".