ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו וסיון כהן ב-103FM על המתחים בקואליציה וההסלמה הביטחונית, והגיב לדיווח לפיו רה"מ נתניהו מנע משר הביטחון גלנט לצאת לפגישות ביטחונית בארה"ב משום שטרם הוזמן לפגישה עם ביידן. 

לאחר שחזר בו מפיטוריו: הנקמה של רה"מ נתניהו בשר הביטחון גלנט

בפתח הדברים התייחס לאמירתו של הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט לפיה "נתניהו מחבל בביטחון מדינת ישראל" וטען: "אני לא מקבל את הדברים. רמטכ"ל לשעבר שנהיה פוליטיקאי, יש הרבה כאלה. אמירה מופרכת ומקוממת". 

בהמשך התייחס לדיווח על נתניהו וגלנט וטען: "שום אחיזה במציאות. תשאל את לשכתו של גלנט למה הם לא הכחישו. הדברים הללו מופרכים. אם ראש הממשלה לא היה רוצה בשר הביטחון הזה אז הוא לא היה".

הוא הוסיף: "חשוב לי להעמיד פה דברים על דיוקם. אני מבין את הצורך לעשות חדשות, אבל פה אין מה לעשות חדשות, בטח לא בימים הללו. ראש הממשלה ושר הביטחון עובדים בתיאום הדוק עבור ביטחונה של ישראל. אם היה צורך מבצעי או צורך אחר בביקור כזה או אחר אני בטוח שהוא היה מתקיים. בטוח לחלוטין". 

מילביצקי הוסיף והכחיש את הפרסום, וכשנשאל אם שוחח עם נתניהו על כך השיב: "ברור שאני לא יושב בכל הערכה מודיעינית ואני לא חלק מהצוות המצומצם שעוסק בנושאים הביטחוניים הרגישים. יחד עם זאת, בהיכרותי, אני בטוח שני דברים - שראש הממשלה נתניהו לא היה עושה פירור שהיה מסכן או פוגע בביטחון ישראל. ויותר מזה, אני בטוח ששר הביטחון גלנט אם היה נמצא במצב שבו הוא חושב שמישהו מונע ממנו לבצע את עבודתו הוא לא היה נשאר רגע במקום".

על איומיו של בן גביר להתפטר מהממשלה אמר: "אני מבין כל מיני צרכים פוליטיים שיש לשרים מהמפלגות בקואליציה, לעורר עמדה כזו או אחרת. בפועל, מתוך מה שאני ראיתי בעבודה השוטפת, אין שום מניעה מצד אף אחד לממש מדיניות ימין כזו או אחרת".

זה הגיוני שהוא לא מוזמן לאף דיון?
"אני לא יודע אם זה לא מוזמן לאף דיון ביטחוני, אני חושב שהוא גם לא טען שהוא לא. הוא אמר בצורה מפורשת כי הוא כעס שהוא לא הוזמן לפגישה. רוב השרים במדינת ישראל לא מוזמנים לפגישות צוות מצומצם. ראש הממשלה קובע מי מוזמן ומי לא לדיונים כאלו ואחרים. האחריות בסופו של דבר היא עליו.

הוא הדגיש: "אני לא חושב שהוא פעם אחר פעם נמנע מלהזמין את בן גביר. אני לא יודע על בסיס מה אתה אומר את הדברים האלה. זה לא נכון הדברים הללו ואף אחד לא מונע מבן גביר שום דבר. אם שר לביטחון לאומי חושב שלא הזמינו אותו שלא בצדק, יש דלת בלשכת ראש הממשלה". 

הוא הוסיף וטען כי לדעתו מדובר ב"משבר סרק" וכי הוא סובר שאיומיו של בן גביר לא יתממשו: "הוא אומר שימנעו מהצבעות, ועוד מעט התקציב. נתניהו מגיב לו שאם הוא לא מרוצה הוא מוזמן להתפטר, ואני חושב שבסופו של דבר אף אחד מהדברים הללו לא יתממש.

"מכיוון שקודם כל מבחינה פוליטית אין לזה תכלית, ואני מאמין שלא רק שר הביטחון לאומי אלא כל חברי סיעתו מבינים מה יקרה אם יפגעו בממשלה הזו. אף פוליטיקאי ימני לא יצא נקי מהדבר הזה ויבוא חשבון איתו בקלפי. אני באמת חושב שהחבר'ה מעוצמה יהודית, מהיכרותי איתם, הם פטריוטים ציונים וישמרו על קיומה של הממשלה. אני לא רואה אף אחד מתפטר או מפוטר בתקופה הקרובה".

בהמשך התייחס לאולטימטום מצד החרדים על חוק הגיוס וטען: "אני לא יודע, אני מדבר עם חבריי החרדים ולא שמעתי עמדה כזו מהם. אני לא יודע על בסיס מה אתה אומר. שמעת את גולדקנופף אומר בצורה פומבית? ראית דיווחים. אז אני מסביר לך שאני פוגש את אנשי יהדות התורה ואנשי ש"ס, וחברי לקואליציה, כל יום. ודווקא היה לי אתמול שוחחתי עם חלקם על הנושא הזה ואני יכול להגיד בצורה דיי ברורה ששום דבר מהדברים הללו לא נכון ואני בטוח שבסופו של דבר ימצאו את הדרך להתקדם הלאה". 

אנחנו חיים במציאות מדומה? המצב פנטסטי?
"לא אמרתי שהמצב פנטסטי. יש הבדל גדול בין דיווחים בתקשורת לבין המצב לאמיתו, וכל אלו שעכשיו מפמפמים ומנפחים איזה משבר בקואליציה, אין שום משבר בקואליציה. אני אומר לכם, בעיניי ולהבנתי משבר קואליציוני לא קיים. יש וויכוחים, התנהלויות כאלה ואחרות, בסופו של דבר אני לא רואה אף אחד מפרק את הקואליציה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm