חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM על גל הרציחות והאלימות בחברה הערבית ותקפה את הממשלה ושר הביטחון הלאומי איתמר בן גביר, שלדבריה "נושאים באחריות ישירה" למצב. היא גם דרשה מהמפכ"ל להתפטר: "שר הביזיון הלאומי והמפכ"ל שלו לא רק שנכשלו, בעיניי הם מלבים את המקרים הללו", טענה. "חייבים להתעורר, חיי הצעירים שלנו הם לא הפקר".

רחובות ישראל מדממים: צעיר נרצח בגלבוע, בן 30 נורה למוות בעכו

"אני חושבת שכבר אתמול בלילה ראינו עד כמה הכעס גדול, שזה בא על רקע כל מה שקורה באוכלוסיה הערבית, כל יום יש אובדן במגזר, אתמול נרצחו 3 אנשים. להרגיע את הרוחות? אני חושבת שהרוחות יירגעו, תנו לאנשים לעכל מה שקרה. ראיתי שאתמול יצאו קריאות להרגעה, חבל שאנחנו נזכרים בחיים המשותפים רק במקרים כאלה". 

"מקרה הרצח של אתמול זה לא כמו שאר המקרים, דווקא הממשלה נושאת באחריות עליו בצורה ישירה. כשיש מסע הסתה כל הזמן נגד האוכלוסיה הערבית, כאילו כל אחד מאיתנו מפגע בפוטנציה, ההוראות וההכוונה ליהודים מדי פעם היא לצאת עם הנשק. אתמול זה לא היה רק מישהו שפחד וירה, הבחור חזר, הייתה קטטה, הוא חזר לאוטו ובכל זה השני ירה בו, זה היה חיסול".

"מה אפשר לעשות עם שרים, מפכ"ל ורה"מ שמכינים את הקרקע למקרים כאלה? לצערי אני חושבת שהגיע הזמן לומר בצורה ברורה ששר הביזיון הלאומי והמפכ"ל שלו לא רק שנכשלו, בעיניי הם מלבים את המקרים הללו, צריםך מיד לומר להם שהם לאל יכולים להמשיך בצורה כזו. מפכ"ך שאומר שזה בתרבות שלנו לרצוח אחד את השני, מה אדרוש ממנו חוץ משיזוז הצידה?".

כשנשאלה אם היא קוראת למפכ"ל להתפטר השיבה: "בטוח, אדם שחושב שבדם שלנו להרוג אחד את השני בטוח לא ינקוף אצבע. הוא רואה את זה עניין תרבותי, אולי הוא יבקש משר התרבות להתערב". היא הוסיפה: "מדברים על דמוקרטיה, פה מדברים על חיים, אני חושבת שהגיע הזמן שנצא ונשבית את המדינה עד שכולם יתעוררו ויבינו שחיי הצעירים שלנו הם לא הפקר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm