השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (ראשון) את שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שהאחרון תקף אותו בישיבת הממשלה בנוסע לסוגיית החזרת גופות המחבלים לרשות הפלסטינית.

"המדיניות חייבת להשתנות": זה מה שעשה השר בן גביר במקום להשתתף בישיבת הממשלה
המשבר הולך ומחריף: הצעד הדרמטי ששוקל בן גביר נגד הממשלה

השר גלנט התייחס לביקורת עליו מימין ומבן גביר, והבהיר שאינו מתרגש ממתקפות כאלו ואחרות נגדו, וכן אמר כי "כנראה כל אלו שדורשים שלא להחזיר גופות, ראו פחות גופות ממני בחייהם". 

מנגד, השר בן גביר תקף אותו על דברים אלו ואמר: "מדינת ישראל חייבת לעבור מהכלה - למתקפה. ממשלת ישראל חייבת ליזום, לחתוך מגע, לאמץ את ערכי הימין. נכון, זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות. זו הסיבה שלא הגעתי היום לישיבת הממשלה וזו הסיבה שחברי עוצמה יהודית לא יגיעו להצבעות בכנסת. אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין. ומילה אחת לשר גלנט: ראיתי עשרות נרצחים, אנחנו צריכים בשביל אותם נרצחים להפסיק את ההכלה, להפסיק את הוויתורים, לא לשחרר גופות, לא לשחרר מחבלים, אלה להרוג אותם".

איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)

כאמור, השר לביטחון לאומי והשרים מעוצמה יהודית החרימו את הישיבה. אמש, גורמים בסביבת השר טענו כי בכוונתו להחריף את המחאה נגד הממשלה ולא להגיע לישיבה ולא בישיבת ראשי הקואליציה. "אין לו עניין לפרק את הממשלה, אך גם אין לו עניין להישאר בממשלה שהיא ממשלת ימין רק על הנייר. יש לבן גביר רשימת דרישות שמורכבת מיותר מ-10 סעיפים, כולם - הבטחות בחירות לא של עוצמה יהודית, אלא של הליכוד והימין כולו. שיממשו 2-3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור", טענו הגורמים בסביבתו.

בסביבת בן גביר מבהירים כי החרמת המליאה והוועדות כאות מחאה נגד "התגובה הרופסת בעזה" זה מסר ברור, אך חלקי. בשל כך, נשקלת האפשרות להרחיב את החרמה גם אל גזרת הממשלה. "חבל שבליכוד מזלזלים, נתניהו יהיה הראשון לדעת את הכוח של שישה אצבעות של סיעה שלא באה להצבעות", טענו.