מבצע "מגן וחץ": בשל המצב הביטחוני, הודיעה היום (שלישי) סיעת עוצמה יהודית כי "בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן". במקביל, גורמים בלשכת רה"מ מבהירים כי כבר לפני כשבוע, בדיונים ביטחוניים, רה"מ הנחה להכין את האופציה של סיכולים ממוקדים. הוא, לדבריהם, גם מי שהנחה לבצע.

40 כלי טיס ושלושה יעדים: פרטים חדשים על הדרמה ברצועת עזה
המחליף של ג'עברי ומזכיר המועצה הצבאית: אלו בכירי הג'יהאד שחוסלו

בניגוד להודעת סיעת עוצמה יהודית, בכירים בקואליציה טוענים כי המהלכים הבטחוניים של מדינת ישראל לא קשורים בשום צורה לצעד של מפלגה כזו או אחרת בקואליציה, ונעשים אך ורק על סמך שיקולים ביטחוניים ומדיניים.

מוקדם יותר הבוקר, בעוצמה יהודית בירכו הבוקר (שלישי) על המבצע בעזה במסגרתו חוסלו שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, ח"כ אלמוג כהן מהמפלגה הודיע כי הוא יסגור את לשכתו בשדרות ויחזור להצביע עם הקואליציה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "אני מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה. מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה".

מבחינת בן גביר, כך לדברי מקורביו הבוקר, המבצע בעזה לא קורה "בזכותו", שכן האפשרות של סיכולים ממוקדים כבר עלתה בדיונים ביטחוניים האחרונים. מבחינת בן גביר ההחרמה שעליה הוא הצהיר אחרי המטחים מעזה ותגובת צה"ל עליהם נתנה "דחיפה" לבצע את המתוכנן. בקרוב יתקיים דיון טלפוני של חברי עוצמה יהודית ואחריו, ככל הנראה, יתברר כיצד מתכוונים לפעול בעוצמה יהודית. בכל אופן, הערב בן גביר יגיע לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ח״כ אלמוג כהן מסר: "אני מברך את צה״ל ושב״כ על פעולה מוצלחת ומדוייקת בחיסול ברצועת עזה, אני מודה לרוה״מ מר בנימין נתניהו ושר הבטחון מר יואב גלנט על פעולה חשובה וסגירת החשבון כנגד מי שניסה לפגוע בתושבי הנגב והעוטף. בשם מאות אלפי תושבי הנגב אני אומר בצורה ברורה: יש לכם את כל הקרדיט מאיתנו לפעול ולהלחם בטרור עד להשבת השקט".

בראיון ב-103FM אמר: "הייתה תגובה באמת מצוינת, אני לא חושב שזה הזמן לדבר על פוליטיקה. אני לא חושב שמדיניות של סתימת פיות היא נכונה". בהמשך, הבהיר: "מגבה ומקפל את הלשכה, קיפול הלשכה הוא גיבוי לממשלה לפעול בחוזקה". 

תא"ל (מיל') ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) קרא ב-103FM ליציאה למבצע רחב נגד עזה, וטען כי "אנחנו לא יכולים לפעול רק מהאוויר". על הביקורת של חברי מפלגתו בעקבות המדיניות הביטחונית של הממשלה על רקע המבצע, אמר: "זו לא הדרישה היחידה שלנו".

בשל המצב הביטחוני, הודיעה סיעת עוצמה יהודית כי "בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן". במקביל, גורמים בלשכת רה"מ מבהירים כי כבר לפני כשבוע, בדיונים ביטחוניים, רה"מ הנחה להכין את האופציה של סיכולים ממוקדים. הוא, לדבריהם, גם מי שהנחה לבצע.

קולות תמיכה מימין ומשמאל

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד): "מחזק את ידי כוחות הביטחון האמיצים שלנו ומברך על חיסול המחבלים ברצועת עזה. מדינת ישראל צודקת, נחושה ותשים ידה על כל מבקשי רעתה".

ח"כ דני דנון (הליכוד): "מציע לחמאס לא להתערב באירוע. בכירי החמאס ייחשפו לכוחו של צה״ל אם ייפגעו בנו. אף אחד אינו חסין. מברך את ראש הממשלה ושר הביטחון על ההחלטה לצאת למבצע ומחזק את חיילי צה"ל ומערכת הביטחון".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "‏ממשלת ישראל העבירה הלילה מסר ברור, אם פגעת בישראלים, נגיע אליך. אי אפשר להתחמק, בסוף אנחנו סוגרים חשבון. כל הכבוד לצה"ל על "חץ ומגן". יהי ה' עימנו. החוסן הלאומי קיבל זריקת עידוד".

יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)

גם באופוזיציה גיבו את המבצע, ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר: "אני מחזק את כוחות הביטחון על המבצע נגד הג׳יהאד האיסלאמי. ארגוני הטרור ברצועה יודעים הבוקר שקהיליית המודיעין וכוחות הבטחון עוקבים אחרי כל צעד שלהם והחשבון איתם ייסגר. תגובה ישראלית תקיפה במקום ובזמן שטוב לנו, היא הדרך הנכונה להתמודד מול הטרור מעזה. נגבה כל פעילות מבצעית למען הגנה על תושבי הדרום".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הגיע לביקור בעוטף עזה ואמר: ״הגענו לכאן להביע הזדהות ותמיכה עם תושבי הדרום והעוטף שלאורך שנים עומדים באתגרים ביטחוניים ועושים את זה בצורה טובה ואני שמח לראות שיש גם התפתחות לאורך השנים בעשרות אחוזים נוכח המציאות הביטחונית".

"על מנת שזה יקרה חייבים להקפיד על שני מרכיבי עשייה מול הרצועה", הוסיף, "לשמר מדיניות ביטחונית אגרסיבית והתקפית על כל הפרה ביטחונית, לצידה להבטיח רף הומניטרי ורווחה כלכלית איפה שמתאפשר וככל ששקט. האיזון הזה חשוב. אנחנו לא נהיה בני ערובה של ארגוני הטרור בעזה. אם הם טועים לחשוב שבגלל מחלוקת בחברה הישראלית הם יפרו את האיזון - הם ירגישו שהם טועים מהר מאוד.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: ״אני מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על חיסול ממוקד ומוצלח של שלושת המחבלים ברצועת עזה. יש לברך על חיסול של כל מחבל באשר הוא. מחזק את תושבי הדרום בשעות מתוחות אלו, מגיעה להם הערכה רבה על החוסן האישי והלאומי והגיבוי  שהם מעניקים לכוחות הביטחון כבר שנים. אני קורא לממשלה להסיט את מיליארדי השקלים שניתנים לשותפים הקואליציוניים ומחולקים למקורבים, ולחזור לתקצוב התכניות למיגון הבתים והתשתיות גם בדרום וגם בצפון. אסור לשחק בחיי אדם". 

"דווקא על רקע חיסול בכירי הג’יהאד, צורמת החסינות שנתניהו מעניק לראשי החמאס", הוסיף, "ג’יהאד זה מטרד ואילו החמאס זה איום. מי שיורה עלינו לא רק מהדרום אלא גם מהצפון זה החמאס. מי שמכווין ויוזם את פעילות הטרור כנגד יהודים בכל רחבי הארץ, כולל ביו״ש, זה קודם כל החמאס. יש לאמץ תכנית כוללת ברצועת עזה. אי אפשר לנהל את החיים מסבב לסבב כל פעם".

ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו): "מבצע מגן וחץ להשבת ההרתעה והביטחון יצא לדרך. אני מחזקת את כוחות הביטחון ואת צבא ההגנה לישראל במערכה נגד ארגוני הטרור. ארגוני הטרור קיבלו הוכחה נוספת שידה של מערכת הביטחון ארוכה ומשגת ועוצמתו של צה״ל אדירה. במלחמה מול ארגוני הטרור אין אופוזיציה ואין קואליציה ויש גיבוי מלא לצה״ל לפעול לפי הנחיות הדרג המדיני".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm