ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שני) כי מצעד הדגלים בירושלים בסוף השבוע הקרוב "נתניהו: "יתקיים כסדרו, כהלכתו ובמסלולו". 

 בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני המקורב לחיזבאללה דווח הבוקר ממקורותיו כי "נושא מצעד הדגלים בירושלים לא נכלל בהסכם הפסקת האש, וההתנגדות עדיין צופה לכיוונה של העיר ומוכנה לכל תרחיש. ההתנגדות נמצאת בקשר עם המתווכים על הנעשה בירושלים. במהלך השיחות האחרונות בקהיר, בהן השתתף הג'יהאד האסלאמי, מסרו נציגיו למצרים כי הארגון עוקב אחר מה שישראל מתכננת לבצע במסגד אל-אקצא ולא יאפשר לו לחצות את הקווים האדומים".

"מלהיט את הרוחות מבפנים ומבחוץ": האם צריך לחשוש לקראת מצעד הדגלים בירושלים?

הדיווח מגיע לאחר שבחמאס שלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל, לקראת מצעד הדגלים, כשהצהירו כי "אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות". בהצהרה שמסר דובר הארגון, עבד אל-לטיף אל-קאנו, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא", הוסיף כי "ירושלים תישאר הבירה הפלסטינית. אנחנו לא נאפשר לכיבוש הציוני להעביר את התוכניות לייהד את מסגד אל-אקצא והעיר ירושלים, באמצעות חלוקה, הקרבת קורבנות או מצעדי דגלים. העם הפלסטיני ימשיך להגן על זהות מסגד אל אקצא, וימשיך לסכל כל ניסיון להרחיב את השליטה הציונית על ירושלים".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בדיוק לפני שנה, ארגון חמאס השמיע איומים דומים ואיים בהסלמה ביטחונית בעקבות מצעד הדגלים. באירוע שציין שנה ל"שומר החומות", הצהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כי "אני אומר בבירור ומזהיר את האויב מביצוע פשעים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה המערבית לא יסכימו ולא יקבלו את מעבר השטויות היהודיות הללו במסגד אל-אקצא".