לפני 45 שנים פחות חודש, בהיותו בן 20 בלבד, עלה אביגדור ליברמן לישראל ממולדובה. ציוני נלהב ואוהב הארץ בכל נימי נשמתו. בארבע מערכות הבחירות האחרונות, החל מזו שהתקיימה ב-17/9/2019, עבדתי איתו מקרוב כיועץ אסטרטגי אישי. הכרתי אותו רק ביולי 2019, ובבחירות שנערכו בספטמבר 2019 עבדתי איתו חודש אחד. באלו שקדמו להן (3/2019) הצבעתי לנתניהו – כליכודניק מהבית. אדגיש כי כיום איני עובד עם ליברמן ולא חייב דבר לו ולאף פוליטיקאי.

ב-4 השנים האחרונות הזדמן לי להכיר אותו מצוין, לקיים איתו המון שיחות ופגישות אישיות במשרדי, בביתי, במשרדו, לנבור באישיותו ובמנהיגותו ובעיקר לשאול את עצמי שוב ושוב איך קורה שמנהיג - במלוא מובן המילה – היחיד שאומר באומץ וביושר את הדברים שלפחות 70% מהעם מסכים להם – נשאר תקוע כבר 4 שנים על סד"ג של 5% מהמצביעים (יש שיאמרו – כל הכבוד ששומר על כוחו). ממה נובע הפער העצום? המסקנה שלי ברורה. אני משקף לליברמן את עמדתי והוא מכעיס אותי כי מסרב להאמין שעמדתי יכולה להיות נכונה.

ליברמן הוא ראש המפלגה היחיד הישראל שאומר את דעתו הברורה, הישירה, מבלי לעשות חשבון, ודאי לא חשבון אלקטוראלי. הוא מדבר מדם ליבו. 75% מהעם שמשרת בצה"ל, עובד קשה ומשלם המון מיסים, נושא על גבו 20-25% מהציבור שחלקו לא לומד לימודי ליבה, לא משרת אפילו בשירות לאומי ולא עובד, ואם עובד – זה בשכר עלוב שמשאיר אותו עני - בהיותו חסר השכלה, ולא תורם לכלכלה. 

אין שעה שבה אנשים לא מדברים איתי על ליברמן. כולם – כמעט בלי יוצא מן הכלל – כולל ביביסטים כמו אמא שלי ושכניי – אומרים לי: "ליברמן אחלה גבר, צודק בכל מילה, היחיד שאומר את האמת". אני שואל – "נו, והצבעת לו?". הרוב עונים – "הצבענו גנץ, לפיד או ליכוד". אני משיב – "אבל פורסם שגנץ ולפיד, שהם אנשים מצוינים וראויים בעיני, יתנו למנהיגים החרדים יותר ממה שנתניהו החלש נותן להם", הם מושכים בכתף ומעבירים נושא.

קיראו היטב: ליברמן אוהב את הציבור הדתי וגם את הציבור החרדי. לפעמים יש לו פלטות מילוליות, חסרות משמעות, כמו לכולם. אלה אשתו דתייה. ביתו כשר. בתו ונכדיו דתיים. הוא רותח על המנהיגות החרדית שבמקום לתת חכות הם נותנים דגים, וכך פוגעים בציבור שלהם ובמדינה – בחסות נתניהו, שרוקן את הליכוד מערכים ומאידיאולוגיה. את מה שרצה ליברמן לתת כשר אוצר לציבור החרדי, בהתניות, אף שר אוצר לא נתן. 

דרעי וגולדקנופף בחסות נתניהו מקפידים על הנצחת הבערות, העצלות והנצלנות. לפיד הבטיח להם הקצבות ללא לימודי ליבה. גנץ הבטיח להם לחתום מראש על הדרישות. בגלל ההבטחות הללו, בעוד מספר שנים הציבור העובד והמשרת ישלם תוספת מיסים של 16%. רק ליברמן מדבר ברור: בלי לימודים ושרות לא יקבלו אגורה. אותי זה מקומם. אלו הסיבות שאנשים שמצדיקים את ליברמן, לא מצביעים לו:

1. אם גנץ (וכמוהו לפיד), הצבר יפי הבלורית והתואר, היה מנהיגותי, ברור ועקבי כמו ליברמן, הוא היה מקבל 70% מהקולות.

2. מדוע? כי בתת-מודע של רוב הציבור הצברי, ליברמן הוא רוסי. נראה רוסי, יש לו מבטא רוסי, מתלבש כמו דוד רוסי וקשוח כמו רוסי. חלק בכלל סבורים שהאיש שהיה שר ביטחון, שר אוצר, שר חוץ ומנכ"ל משרד רוה"מ, הוא בכלל מרגל רוסי. הם לא יודו בכך והם אפילו לא מודעים לכך.

3. רבים שוקלים לעבור ולתמוך בליברמן, אך מתלבטים כי הם חושבים שהוא אולי מושחת. מנסים להדביק לו מעשים של אחרים כי הם קשורים למפלגתו. זה רק אומר שהנדסת התודעה מבית נתניהו עובדת מצוין. אני חושב שליברמן רשאי לקבל תעודת יושר. 17 שנים הוא היה תחת מעטה חקירות ומשפט מהדהד שבסופו יצא נקי וצח, ללא רבב.

4. כי למפלגת ישראל ביתנו יש עדיין תדמית של מפלגה רוסית, רחמנא ליצלן. 

מדינת ישראל מפספסת בעיני מנהיג משכמו ומעלה, מענץ' אמיתי, שמקרב ראשי המפלגות כיום – הוא המתאים והראוי ביותר לכהן כראש-הממשלה. הציבור החרדי יכול לישון בשקט, ליברמן ידאג לו הרבה יותר ממנהיגיו, שדאגתם נתונה בעיקר לעצמם.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת