עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי לשעבר, התארח היום (שלישי) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, והתייחס לסוגית מחליפו העתידי של אבו מאזן ברשות הפלסטינית. פריג' טען כי מרואן ברגותי, הטרוריסט שהורשע בחמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים, הוא היחיד שמסוגל לרשת את המנהיג הנוכחי. 

דרמה פוליטית: חוות הדעת שעלולה להכשיל את העברת תקציב המדינה
נתניהו במסר לאיראן: "ידעו כל אוייבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

היום יש אישיות אחת שמסוגלת להמשיך להנהיג את השטח ולקבל לגיטימציה בקרב הרשות הפלסטינית וגם שחמאס יוכל לתת לה את ברכת הדרך והיא מרואן ברגותי. אני ביקרתי את מרואן בכלא והם איתו ובעדו. אנחנו צריכים לגלות אומץ למצוא הנהגה שמסוגלת להביא לשינוי. גם בצד הישראלי וגם בצד הפלסטיני – אין הנהגה", ציין. 

עוד הוסיף בסוגיה הפלסטינית: "אנחנו מקצצים להם את הכסף של הרוצחים, 300 מיליון שקל. מקצצים על פי חוק ומצד שני נותנים להם את זה כהלוואה. הקיצוץ מתבצע כדי לרצות את הציבור ומצד שני אני נותן להם את הכסף כי אני לא רוצה שהרשות תקרוס כי את מדינות העולם ומדינות ערב פחות מעניין הנושא הפלסטיני כמו שעניין אותם לפני עשרות שנים".

כמו כן, ביקר את הראייה האסטרטגית לתפסיתו, של שני הצדדים: "המציאות לא מדברת כבר על שתי מדינות, במציאות הדברים נראים אחרת. מאחר ואני מכיר את האוכלוסייה הפלשתינית אני משוכנע שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון המספק. אחרי שנהייתי חבר בממשלה והיו לי מפגשים מקרוב עם מנהיגים מהעולם הערבי, עיניי נפקחו והיום אני רואה את הדברים בצורה אחרת. אין בצד הפלשתיני ואין בצד הישראלי אסטרטגיה, שני הצדדים מהמרים על אלמנט הזמן. לטובת מי הזמן פועל? כל אחד אומר שהוא פועל לטובתו. בינתיים הקורבנות ממשיכים להיערם".