ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הבוקר (רביעי) לערוץ 14 במשכן הכנסת והתייחס להעברתו של תקציב המדינה, שיעמוד על כ-484 מיליארד שקל בשנת 2024, ברוב של 64 נגד 55 חברי כנסת בקריאה שנייה ושלישית.

דברי הרמטכ"ל וחזרת הרפורמה המשפטית לסדר היום הקפיצו את הדולר
הנגיד ל"מעריב": "הכספים הקואליציוניים לחרדים אינם מעודדים יציאה לעבודה"

"זהו שחר של יום חדש. יום טוב לאזרחי ישראל", אמר נתניהו. לשאלה מה הם היעדים עכשיו, ענה ראש הממשלה כי הקואליציה תתמקד בהורדת יוקר המחייה, וציין כי הרפורמה המשפטית תחזור אך הוסיף ש"מנסים להגיע להבנות ואני מקווה שנצליח. הקואליציה תהיה פה 4 שנים".

עם זאת, יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף בחריפות את נתניהו על דבריו ואמר כי "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה״.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו: המהפיכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פרייארים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת". מעט קודם אמר לפיד: "בזמן שישנתם עבר התקציב המזיק וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום דבר מלבד סחטנות אינסופית והפרת חוזה עם האוכלוסייה המשרתת והעובדת של מדינת ישראל״.

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד בכנס הרצליה (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד בכנס הרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-514 מיליארד שקל. תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "תקציב המדינה לשנים 2023-2024 הוא תקציב מדינה מצוין. הוא מוטה צמיחה, תשתיות, עידוד השקעות הון בהייטק, בחקלאות, השקעה אדירה במערכת הבריאות שהוזנחה במשך שנים, השקעה אדירה במשילות ובמערכת הביטחון, השקעה אדירה בהשכלה גבוהה ובמערכת החינוך על כל רבדיה.

"המשק הישראלי הוא משק חזק. הכלכלה שלנו היא מהכלכלות הטובות והיציבות בעולם. כשהיו סערות כלכליות בעבר, היינו הראשונים לצאת מהן. זה גם מה שיקרה עכשיו והרבה בזכות התקציב וחוק ההסדרים אותם אישרנו כעת", הוסיף.