יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד התראיין הבוקר (שני) לכאן ב' והתייחס לשיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית. הוא הבהיר: "אם אני אחשוב שזה סכנה לדמוקרטיה או הונאה של נתניהו - אני לא אשב שם, אבל צריך לתת הזדמנות הוגנת". 

כשנשאל על הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בנוגע למאבק ביוקר המחייה אמר לפיד: "הממשלה לא 'יוצאת למאבק נחוש ביוקר המחיה', מה שקרה זה שרה"מ הקים ועדה, פעם אמר לי שאם אתה לא רוצה לעשות משהו תקים ועדה. מה שמגוחך הוא שיש ועדה כזו קבינט חברתי כלכלי על יוקר המחיה . אז עכשיו יש שתי ועדות".

הוא הוסיף: "המאבק ביוקר המחיה הוא ארוך ולא משתלם פוליטית, אני זוכר עוד ישיבה ועוד ישיבה לוודא שמחיר הלחם לא עולה, לממשלה יש כלים מוגבלים אבל היא צריכה לעבוד בזה כל הזמן ולממשלה הזו לא מתחשק לעבוד. אז הקימו ועדה,.

על טענת המגיש ש"הרפורמה מתה" אמר לפיד: "אני מאוד מאוד מקווה שזה נכון. חושב שיהיו ניסיונות להחזיר את זה ואסור לאבד עירנות לרגע". הוא התחייב: "אנחנו לא נירדם, זה קרב על עתיד מדינת ישראל". 

לדבריו, "ישראל עומדת על 3 דברים - כלכלה חופשית צבא העם ויחסים בינלאומיים. אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה מתוקנת הדברים האלו לא יהיו וישראל לא יהיה. הדבר הזה שהם קוראים לו רפורמה היה מחסל אותנו כדמוקרטיה".

על הפרסום לפיו בקואליציה הסכימו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לפי הכללים הקיימים כיום תמורת העברת רכיב אחרת מהרפורמה במושב הקיץ, אמר לפיד: "אני אדע לענות לך על השאלה הזו אחרי שקארין אלהרר תיבחר לנציגת האופוזיציה בוועדה והוועדה תתכנס ותתחיל לעבוד לפי הכללים הקיימים היום. אם נראה שהוועדה מתכנסת נשב בבית הנשיא ונראה אם אפשר להגיע להבנות בדברים אחרים בלי לפגוע בדמוקרטיה". 

על הקריאות שנשמעו מהמחאה לפרוש מהמו"מ בבית הנשיא עד לגניזת החקיקה אמר לפיד: "בסדר ככה זה מו"מ, לא היינו מצליחים לעשות כלום בלי המחאה הנפלאה הזו. התפקיד שלי הוא לנהוג באחריות, דרשנו עצירת חקיקה וועדה נשיאותית וזה קרה. אם אני אחשוב שזה סכנה לדמוקרטיה או הונאה של נתניהו - אני לא אשב שם, אבל צריך לתת הזדמנות הוגנת". 

בוגי קרא לכם לפרוש מהמומ עד לגניזת החקיקה - בסדר זה מומ לא היינו מצליחים לעשות כלום בלי המחאה הנפלאה הזו