בעקבות ההפגנה באוניברסיטת תל אביב אתמול נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן, במהלך ביקורו במקום, חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, בועז טופורובסקי בחר לשבח את אותם הסטודנטים שמחו נגד הרפורמה המשפטית. בשיחה היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM, הבהיר ח"כ טופורובסקי את עמדתו בנושא.

חה"כ גוטליב תוקפת את פעילי המחאה: "לא מוכנה לסבול אלימות מצד אנשי שמאל"

"אני מבדיל בין הצורך של האוניברסיטה לשמור על הסדר התקין, לבין העובדה שאוניברסיטת תל אביב, שהיא מעוז ליברלי מאוז חזק", הדגיש ח"כ טופורובסקי בפתח השיחה. "שמחה רוטמן הוא לא עוד חבר כנסת, הוא הפנים של ניסיון, בתפיסה של הרבה אנשים, לפגוע בחופש של אזרחים במדינת ישראל, לפגוע באנשים שמאמינים שמדינת ישראל צריכה להיות ליברלית. הוא זה שמייצג את ההפך הגמור הזה. כאשר הוא מגיע מצופה מהסטודנטים להפגין מולו ונגדו, אם הם לא היו זה היה מאוד עצוב. מכאן, לבין איך שמרו על האבטחה, על הסדר, זו כבר בעיה של הנהלת האוניברסיטה, אבל בהחלט אני גאה בסטודנטים".

מפגינים נגד שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב
עוד טען כי "21 שבועות שאנשים יוצאים לרחובות, הם מרגישים שזה עדיין תחת סכנה. הרגש קיים ונמצא. אני גם שומע מה הם אומרים, הם אומרים 'אנחנו לא נוותר'. שמעתי את ראש הממשלה נתניהו מיד אחרי התקציב אומר 'עכשיו הרפורמה'. אני מאמין למעשים, למדתי מנתניהו שהוא יודע טוב מאוד גם למסמס דברים אם הוא רוצה אבל גם לגרום לאנשים להאמין במשהו שהוא לא בדיוק המציאות הנוכחית. אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמו להירגע, לנוח".

בתגובה לאמירותיו הכריז סג"ל כי אנו קרובים לאירוע אלים עד מאוד, וח"כ טופורובסקי ביקש לחדד: "אני נגד אלימות ונגד השחתת רכוש, זה לא בסדר. אבל כמו שאם אני הייתי מגיע לחומש, והייתי בא כדי להסביר לכולם למה הם צריכים לפנות, או בבני ברק להחזיר אנשים בשאלה, אנשים לא היו מקבלים אותי בצורה הכי יפה. אי אפשר להשוות בין המחאה הזו לבין המחאה שהייתה שגרמה בסופו של דבר לרצח של יצחק רבין".

"כך נראות הפגנות סטודנטים, הן הפגנות של אנשים צעקניים שבאים, יורדים לכביש, אני גאה בהפגנות סטודנטים. אני נעצרתי כסטודנט שהפגנתי", ציין, והבהיר את התייחסותו לרצח ארלוזורוב ואלטלנה בציוץ בו שיבח את הסטודנטים המפגינים: "עניתי על התגובה של המפלגה של שמחה רוטמן, ציונות דתית, ואני חושב שבינה ובין הציונות יש פער מאוד גדול, שבאה ואמרה שמאז אלטלנה השמאל פוגע בימין. אפשר לבוא ולהגיד שטויות כמה שאפשר".

בסיום השיחה, הסביר ח"כ טופורובסקי כי "כמו שזה אבסורד להכניס בתגובה של הציונות הדתית את אלטלנה בתגובה להפגנה שהייתה של סטודנטים בתל אביב על שמחה רוטמן, הצפתי את האבסורד והוספתי את רצח ארלוזורוב בלי לרמוז שום דבר. אפשר להזכיר את העבר כמה שרוצים, המחאה, אין כאן שוויון, האלימות איכשהו מגיע תמיד מצד אחד. הטרור היהודי לא קיים בשמאל, אין טרור יהודי בשמאל שאני מכיר. אלימות היא לא מוצדקת, נקודה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM