בקואליציה קיימת מחלוקת חריפה בנוגע לקו שנכון להוביל לקראת בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. גורמים ששוחחו עם שר המשפטים יריב לוין שמעו ממנו כי הוא אינו מאמין בסיכוי להגיע להסכמות כלשהן עם האופוזיציה במסגרת ההידברות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא.

יתרום להידברות? "מסמך ההבנות" של בית הנשיא
"לא לפחד מהשמאל": המסר של לוין לנתניהו בישיבת סיעת הליכוד

לדבריהם, הוא אף העלה הצעה: "אם יתברר כי אין הסכמות, יש להצביע בעד שני נציגי הקואליציה כדי להביא את המצב לשיא האבסורד, ואז לחזור לחקיקה החד־צדדית של הרכב הוועדה לבחירת שופטים".

אנשי "מחנה הרפורמה" בתוך הקואליציה אומרים כי יש להציב בפני האופוזיציה אולטימטום ברור: אם במהלך השבועיים שנותרו עד הבחירות של נציגי הכנסת לוועדה לא יושגו ההסכמות (חקיקה של סעיף או שניים מהרפורמה עד סוף כנס הקיץ וההסכמה לדחות את שאר סעיפי הרפורמה בחצי שנה עד שנה), על הקואליציה לבחור שני נציגים מטעמה. באופוזיציה דוחים בתוקף את הדרישה, וטוענים כי בחירת שני נציגי הקואליציה תוביל אוטומטית לפיצוץ בשיחות הרפורמה.

בתוך כך, נמשכות פעולות המחאה נגד הרפורמה המשפטית גם בארץ וגם בחו"ל. עשרות ישראלים המתגוררים בניו יורק הגיעו אמש לפתח המלון שבו נמצא שר הכלכלה ניר ברקת, שהגיע לעיר כחלק ממשלחת השרים וחברי הכנסת שאמורים לקחת חלק במצעד למען ישראל בשבוע הבא. "משחק המחבואים הגדול של מנהטן התחיל, וניר ברקת יצא מהמטוס ישר לרכב כדי להימנע ממחאה בשדה התעופה ואז הוברח דרך כניסה צדדית למלון הסודי, שהוא טרח כל כך שלא נדע עליו", ציינו המוחים שהיו בסמוך למלון. במקביל, כמדי מוצאי שבת, גם מחר צפויות הפגנות נגד הרפורמה המשפטית בכ־150 מוקדים ברחבי הארץ.