לאחר השוויון בסקר שנערך בשבוע שעבר, שוב נפתח פער במנדטים בין המחנה הממלכתי (29) לליכוד (26). כך עולה מסקר "מעריב־סופהשבוע" אשר נערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר.

על פי הסקר הנוכחי, הקואליציה נחלשת במנדט אחד ומגיעה ל־52 מושבים בבחירות עתידיות, לעומת 68 מנדטים לאופוזיציה – עלייה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם.

הסקר גם בדק את ההשלכות של איחוד בין מפלגות העבודה ומרצ. על פי הסקר, חיבור בין המפלגות יביא ל־8 מנדטים. מנגד, האיחוד פוגע ביש עתיד, שיורדת ל־15 מנדטים בלבד. עם זאת, איחוד שכזה מונע אפשרות שלפיה גם העבודה (על פי רוב הסקרים) וגם מרצ, שנמצאת בסמוך ל"קו האדום", לא יעברו את אחוז החסימה.

סקר מעריב (צילום: מעריב)
סקר מעריב (צילום: מעריב)

בהינתן חיבור בין מרצ לעבודה, אז בתשובה לשאלה, ״אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?״, התשובות היו: המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ – 28 מנדטים, הליכוד בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו – 26, יש עתיד – 15, ש"ס – 9, רשימה משותפת של העבודה ומרצ – 8, יהדות התורה – 7, הציונות הדתית – 6, ישראל ביתנו– 6, חד"ש־תע"ל – 5, עוצמה יהודית – 5 ורע"ם - 5.

עם זאת, בריצה נפרדת של שתי המפלגות, העבודה לא עוברת את אחוז החסימה. במקרה כזה המחנה הממלכתי זוכה ל־29 מנדטים, הליכוד ל־26 ויש עתיד ל־18.

הסקר גם בדק את עמדת הציבור לגבי ההתאמה לראשות הממשלה, והמגמה נשארת יציבה, כאשר גם הפעם בני גנץ מוביל עם 43% שמעדיפים אותו, לעומת 39% הסבורים כי בנימין נתניהו הוא המתאים יותר.

מפילוח התשובות עולה כי ההובלה של גנץ מתאפשרת בין השאר מאחר ש־14% ממי שהצביעו למפלגות המרכיבות את הקואליציה חושבים כי הוא ראוי יותר להיות ראש ממשלה.

לעומתם, רק 4% מאלו אשר הצביעו בבחירות האחרונות למפלגות האופוזיציה חושבים שנתניהו מתאים יותר להיות ראש ממשלה.

בסקר האינטרנטי, אשר נערך אתמול ושלשום, השתתפו 506 משתתפים, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.