חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) שוחחה הבוקר (שישי) בתוכניתה של איריס קול ב־103FM והתייחסה למצעד הגאווה שהתקיים אתמול בירושלים בהשתתפות אלפי צועדים.

אביה של שירה בנקי: "הרוצח יכול היה לשחק על המגרש הדמוקרטי"
נינו של הרב עובדיה יוסף יצעד עם משפחתו: "הלה"טבים הם חלק מאיתנו"

"אני לא חששתי, אבל כן חששתי לשלומם של קבוצות שונות שהגיעו לחגוג שם, שבאו יחד איתי", אמרה השכל בפתח דבריה, "זה לא איזשהו משהו מדומה, כבר היו מקרים, והיה רצח של הנערה שירה בנקי. בסופו של דבר, אנחנו צריכים לזכור שהסתה, שמילים עלולות להוביל למעשים וזו אחריות שלנו".

"ברור שיש אנשים חשוכים בקואליציה הזו שדרך מילים ממש מסיתים נגד הקהילה", הוסיפה, "עצוב לי שהם נמצאים בכלל כנבחרי ציבור. בסוף זה היה דיל שהם סגרו כדי להכניס את אותו אדם לכנסת, שלא היה לו מנדט, לא היה לו קהל בוחרים, לא היה עובר את אחוז החסימה. לצערי הם החליטו בכל מיני דילים פוליטיים להכניס אותו".

לאחר מכן אמרה השכל כי "המינוי של אמיר אוחנה בכל זאת כיו"ר הכנסת הוא באמת שבירת תקרת זכוכית לקהילה. העובדה שהוא מייצג את מדינת ישראל, זה באמת נמצא בפרונט וחשוב לומר שזה כן שבירת תקרת זכוכית".

"קהילות יהודיות בעולם הרבה פעמים היו נרדפות, והרבה פעמים היו צריכות להתחבא. אנחנו לא יכולים להסתיר את הקהילה, ברגע שיש חשש, שהם לא יכולים לצעוד יד ביד ברחובות - זאת אומרת שיש עוד עבודה רבה בכל מה שקשור לסובלנות וקבלת השונה", ציינה.

לסיום אמרה כי "אנחנו צריכים לייצר בשבילם סוג של מרחב בטוח. יצא לי לדבר גם במצעד עם יוצאים מהקהילה הדתית או החרדית שסיפרו לי שהם היו דרי רחוב, לא היה לאן לפנות. ברגע שבמשפחה גילו הפנו להם עורף. התהליך שהם עוברים הוא תהליך מאוד קשה שמביא לא פעם למקרי התאבדויות, להתמכרויות לסמים. זה מצב מאוד מאוד קשה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו מסוגלים לתת להם את התמיכה החברתית, הנפשית שלה הם ראויים, שאותה הם צריכים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM