עימות נוסף החל בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועמ"שית גלי בהרב־מיארה, זאת לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, שיגר אמש מכתב למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי בנוגע לועדה שמקים השר כדי לממש את ההחלטה להקים משמר לאומי - וכתב שהשר בחר שלא למנות לוועדה נציג מטעם הייעוץ המשפטי. בן תקף בתגובה: "גלי יקרה, תפקידך הוא לייעץ, ומתוקף תפקידי וסמכותי הוא האם לקבל וליישם את הייעוץ או לא, החלטתי שלא, תודה".

היועמ"שית נגד הגישור: האם הסירוב סותם את הגולל על עסקת טיעון עם נתניהו?
"לא מרגש אותי": אלמוג כהן מדבר על "החרם" מצד בן גביר וחברי מפלגתו | האזינו

יו"ר סיעת עוצמה יהודית יצחק קרויז התייחס לדברים, בשיחה שקיים הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. "אני חושב שאי אפשר להתסיס את זה עוד יותר. כולם כועסים, ובצדק, על הפשיעה במגזר הערבי שעולה עוד מדרגה ולצערי אנחנו מתבשרים הבוקר על עוד רצח. והיועמ"שית ממשיכה לתקוע מקלות בגלגלים", תקף. 

"אני רוצה לשאול אותה מתי היא כבר תרוץ לכנסת? מתי היא תכריז על מפלגת 'היועמ"שים', תביע את דעתה ותעמיד אותה לבחירת הציבור. ואם הציבור ירצה לשמוע את דעתה שמתערבת על כל דבר בעניין, אפילו בנושא כל כך חשוב ומהותי, אין לי תשובה טובה להגיד על זה", הוסיף. 

קרויזר המשיך לבקר אותה בחריפות: "לצערי התרגלנו כבר להתעברבויות בלי סוף שלה בכל דבר ועניין, פעם מהצד הזה ופעם מהצד השני, אני חושב שהשר בן גביר אתמול ענה לה בצורה מאוד ברורה שתפקידה הוא לייעץ, ותפקידו הוא באמת להעביר מדיניות, ובעניין הזה הוא לא צריך לקבל את ההחלטה שלה. ופה הוא שם נקודה  וסוף פסוק בצורה מאוד ברורה. המשמר הלאומי יקום, הוועדה תתחיל לעבור, הפרויקט הזה ירקום עור וגידים, התקציב כבר סומן ויועבר". 

יו"ר סיעת עוצמה יהודית לא חסך ביקורת גם מחברי האופוזיציה: "יש חברה שכבר איבדו שמה את הקו ואת הדרך, הם בעצמם כבר לא יודעים על מה הם מפגינים וכנגד מי. הפכו להיות איזה דובון לא - לא שכל דבר זה ישר לא. במקום לתמוך ולפרגן אנחנו שומעים כל מיני הגחחות, אנחנו כבר נותנים להם לפרוק אבל אנחנו בעשייה עבור כלל עם ישראל ובטח עבור תשובי הפרירפה בצפון ובדרום".