יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת בני גנץ, התארח היום (שני) בכנס הג'רוזלם פוסט המתקיים בניו יורק, והבהיר כי "אם תגיע העת שבה נצטרך לפעול מול איראן, הממשלה תקבל גיבוי מלא לכל פעולה נחושה, ראויה ואחראית שתמנע מאיראן להגיע לנשק גרעיני".

שידור חי: ועידת הג'רוזלם פוסט יצאה לדרך

"בימים אלו, אנו עדים להתפתחות איום ממשי של איראן גרעינית על סף דלתנו", אמר גנץ בפתח דבריו. "איראן גרעינית תהפוך קודם כל לאיום עולמי, שיסכן את יציבות המזרח התיכון וישפיע על העולם כולו. אנחנו נמצאים ברגעים מכריעים. מדינת ישראל לא תוכל לאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. דווקא כמנהיג מהאופוזיציה, אני רוצה להעביר מסר ברור: מדינת ישראל תעשה כל מה שיידרש בכדי למנוע איום על קיומה. למרות המחלוקות ביננו, אם יגיע הזמן שבו נצטרך לפעול, הממשלה הנוכחית תקבל גיבוי מלא מהאופוזיציה לכל פעולה נחושה, ראויה ואחראית, במטרה למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני. פעולה כזו עלולה להביא להשלכות משמעותיות. כמו תמיד בנושאי ביטחון לאומי, כל ההנהגה הלאומית בישראל וכל העם בישראל יתאחד".

גנץ בכנס ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)
גנץ בכנס ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר: "משום שאנחנו נמצאים ברגעים מכריעים כאלו, התיאום שלנו עם הקהילה הבינלאומית מול האיום שמציבה איראן חשוב ביותר. זו העת, להניח בצד כל מה שעשוי להעיב על שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו עם בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל – ארצות הברית. אסור ששיקולים פוליטיים ופעולות טקטיות, יפגעו באינטרסים הביטחוניים העליונים של מדינת ישראל".

בהתייחס למצב הפנימי בישראל ולקשר עם יהדות התפוצות אמר: "ישראל נמצאת בימים אלו תחת אתגר פנימי עמוק. אנו בשיאו של תהליך מעבר מ"כור היתוך" ל"מדינת שבטים", וזה לא בהכרח דבר שלילי. המשימה שלנו היא להבטיח שהשבטים יחיו זה לצד זה, ישרתו את המדינה זה לצד זה, ויבנו עתיד משותף. חובתנו להבטיח, שישראל נשארת יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת. כדי להגיע לשם, עלינו ליצור "ברית ציונית" שתבטא את המחויבות המשותפת של כל הקבוצות בחברה למדינה. על המנהיגות לנהוג ב"הוגנות לאומית" בהקצאת המשאבים, ולא להיגרר לקצוות".

בהקשר זה ציין עוד כי "אל לנו לשכוח גם את יהדות העולם ובפרט יהדות ארה"ב שההתרחקות ממנה מזיקה לישראל. עלינו לעבוד ביחד, ולהגיע לכל יהודי ברחבי העולם בכדי שירגיש חלק מאיתנו - חלק מתל-אביב, וחלק מהכותל המערבי. למדינת ישראל אחריות עליונה לסייע ליהודים ברחבי העולם להיאבק באנטישמיות ובמי שפוגע בהם על בסיס אמונתם ואורח חייהם. ולא פחות חשוב, כל יהודי בעולם חייב לדעת, שיש מקום אחד שהוא תמיד יוכל לראות בו בית".

עוד נכהח בכנס שרון בראונסטון, מנהלת אסטרטגיה של אל על, שאמרה: "במהלך השנים תנופת התעופה עולה ואל על לא שונה. יש לנו תוכנית אסטרטגיה של חמש שנים לגדול, היעד שלנו להגיע ל-7.5 מיליון נוסעים בשנים הקרובות ולהגדיל החווית התיירות ללקוחות שלנו. אנו חתמנו תוכנית אסטרטגית עם איסתא, אנו מביאים מטוסים חדשים ומשודרגים. אנו מביאים הרבה יעדים חדשים בקרוב כגון מנילה ומלבורן ללא עצירה.  הנורמלציה הביאה לעוד שיתופים וביחד עם השותפים החדשים שלנו אפשרי להגיע לכל מקום".