7 ביוני הוא המועד האחרון להגשת המועמדות לוועדה לבחירת שופטים, ואף שמדובר בפחות משתי יממות - בשלב זה בקואליציה ובאופוזיציה טרם התקבלו החלטות באשר לזהות ומספר המועמדים מטעמן.

תחילת הדרך לפשרה? המסר המפתיע של לשכת רה"מ על הוועדה למינוי שופטים
לחץ על נתניהו להגיע לסיכום עם לפיד בסוגית הוועדה לבחירת שופטים

לדברי גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין משדר מסר שלא משתמע לשתי פנים, ולפיו אם לא יהיו הסכמות עם האופוזיציה עד למועד בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ובליכוד לא יוחלט לבחור שני נציגי קואליציה לוועדה, כשהמשמעות היא אף לא נציג אחד לאופוזיציה, הוא יתפטר מתפקידו כשר משפטים. יש להזכיר כי ראשי מפלגות האופוזיציה כבר הבהירו כי במקרה שהקואלציה תבחר שני נצגים מטעמה לוועדה, הם יפוצצו את השיחות בבית הנשיא.

גורמים בליכוד ששוחחו עם לוין התרשמו כי הוא אינו תולה תקוות בבחירות בלשכת עורכי הדין ובנציג הוועדה שייבחר מטעמה, ולכן האפשרות היחידה לקבל את המספר המקסימלי של נציגים בוועדה לבחירת שופטים שיתמכו בעמדותיו היא לבחור שני חברי כנסת מהקואליציה, על אף איומי האופוזיציה לפוצץ את השיחות.

גורמים בליכוד ששוחחו עם מקורבי לוין טוענים: "הוא נחוש ללכת עד הסוף בנושא בחירת השופטים, גם במחיר של נפילת הממשלה". בניגוד אליו, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו שש לעימות עם האופוזיציה, והוא מעוניין בהמשך ההידברות. מצד שני, נתניהו מעוניין גם למנוע פיצוץ מול לוין, ובכמה הזדמנויות הבהיר כי אינו רוצה ששר המשפטים יתפטר. לנוכח המצב המסובך, החידה הגדולה היא איך נתניהו יתמרן בין שתי הסכנות.

אתמול נפגשו בכנסת נתניהו, לוין ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שנוקט עמדה ברורה לטובת נתניהו. ככל הידוע, לא יצאה הסכמה מהפגישה הזו.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נציגי הקואליציה פועלים בכל דרך כדי להגיע להסכמות בבית הנשיא. ככל שיושגו הסכמות, יהיה נציג אחד לקואליציה ונציג אחד לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. כל חבר כנסת מהקואליציה או מהאופוזיציה רשאי להגיש את מועמדותו עד יום רביעי זה, ויכול להסיר את מועמדותו עד יום רביעי הבא". אם כן, הפתרון המסתמן הוא: עד 7 ביוני הקואליציה תציג כמה נציגים מטעמה – יותר משניים. זאת כדי להבהיר כי ההחלטה הסופית תתקבל רק בסמוך להצבעה החשאית שתיערך במליאת הכנסת ב־14 ביוני. בכך הצדדים ירוויחו שבוע נוסף להמשך המגעים, במאמץ להגיע להסכמות. 

בהמשך להחלטה זו כבר אתמול הגישו שלושה נציגי קואליציה את מועמדותם לוועדה: חברי עוצמה יהודית - יצחק קרויזר ולימור סון הר־מלך, וכן ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד. השלושה הצטרפו לחברת הקואליציה הרביעית שכבר הגישה את מועמדותה קודם לכן - ח"כ טלי גוטליב מהליכוד. במקרה זה גם האופוזיציה תציג מספר מועמדים מטעמה. לטענת גורמים בליכוד, ישנם מספר חברי קואליציה החשודים בכוונה להצביע בבחירות עבור נציגי האופוזיציה כצעד מחאה.

"מדובר בכמה חברי סיעת הליכוד, שבעבר השתייכו למחנה גדעון סער", אומרים בליכוד. "ומדברים גם על חברי אגודת ישראל, שייתכן שירצו להצביע בהצבעת מחאה עבור נציגי האופוזיציה כתוצאה מתסכולם מאי־קידומו של חוק הגיוס וגם ממה שקרה לקראת אישור התקציב, כי לא קיבלו את מה שציפו לקבל".

באשר למועמדים מטעם הקואליציה: לפי ההסכם הקואליציוני, יהיה זה חבר סיעת עוצמה יהודית. יו"ר המפלגה השר איתמר בן גביר טרם קיבל החלטה באשר לזהות המועמד מטעמו, ולפי הערכות - המועמדת האפשרית היא ח"כ לימור סון הר־מלך.

אלא שבאחרונה מקדמים גורמים בציונות הדתית רעיון לבקש מבן גביר שיוותר על המועמדת מטעמו לטובת ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית. מה שעלול להכשיל את היוזמה הזו הוא הרצון של השרה אורית סטרוק לכהן כחברה בוועדה לבחירת שופטים, כנציגת הממשלה. בהרכב הנוכחי של הוועדה לבחירת שופטים ישנם שני שרים - שר המשפטים ושר נוסף, כאשר הנוהל הוא למנות שרה כדי לחזק את הייצוג הנשי בוועדה. לדברי גורמים המעורים במגעים, שר המשפטים לוין מציע את השרה מאי גולן כנציגת הממשלה לצדו.