שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המריא היום (שלישי) לצרפת לקראת כנס מועצת השרים של ארגון ה-OECD שיתקיים בפריז. לדבריו, "מטרת הנסיעה היא לחזק את שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון ה-OECD ולמדינות החברות בו".

במהלך ביקורו סמוטריץ' לא צפוי להיפגש עם אף גורם צרפתי רשמי וגם גורמים בקהילה היהודית סירבו להיפגש עימו, אך מי שכן תחכה לו היא המחאה נגד הרפורמה המשפטית. אנשי המחאה הודיעו כי הכינו לשר האוצר "קבלת פנים חמה". בהודעה שהוציאו פעילי המחאה תחת הכותרת "פאשיזם בפריז? לא בבית ספרנו", נכתב כי "סמוטריץ טס לפריז, המחאה ארזה מזוודה".

"אליטיסט מנותק": סמוטריץ' תחת מתקפה מתוך הקואליציה
לאחר דברי סמוטריץ' בכנס הכלכלה: מניות הבנקים צונחות

מלשכת השר נמסר כי "השר ישתתף בדיונים רבים סביב הסכמי סחר בילטראליים, מנועי צמיחה וקידום תשתיות בין המדינות ובתוכן. במהלך הכינוס, צפוי שר האוצר לקיים מספר פגישות עם בכירים ב-OECD". עוד נמסר כי "בשולי הוועידה השר יקיים פגישות חברות בינלאומיות ומשקיעים מקומיים המעוניינים להיכנס לשוק הישראלי זאת במסגרת המאמץ להורדת יוקר המחיה". 

לפני המראתו סמוטריץ' מסר: "אני ממריא הבוקר בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל, לכנס ה-OECD שמתקיים בימים הקרובים בצרפת. מדינת ישראל היא מהכלכלות היציבות בעולם והיא תמשיך בעזרת השם להיות כזו. נתוני המאקרו כלכלה של ישראל, כמו גם הדוחו"ת האחרונים של הארגונים הבינלאומיים, מעידים על חוסנו של המשק הישראלי. העברנו תקציב אחראי ומרוסן מוטה תשתיות וצמיחה. בנסיעה הזו נחזק את יחסי העבודה המצוינים של ישראל עם ה-OECD והמדינות החברות בו, ונמשיך להצמיח את מדינת ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפריז

עם נחיתתו בפריז הגיע סמוטריץ' למרכול היהודי ה"היפר כשר" בו נרצחו ארבעה בפיגוע בשנת 2015. השר קיים סיור קצר עם מנהל משלחת הסוכנות היהודית בארופה מר אריה אביטבול והדליק נר לזכר הנספים. 

סמוטריץ' מסר: "מיד לאחר נחיתתי בפריז, היה לי חשוב להגיע לכאן, להיפר כשר, למקום בו אירע הפיגוע הקשה בינואר 2015 שגבה את חייהם של ארבעה נרצחים. הגעתי לכאן כדי לחזק ולחבק את הקהילה היהודית בפריז. הייחודיות שלנו כעם יהודי וכמדינה ריבונית הוא החיבור המיוחד לכל יהודי בעולם. 

"אני עומד כאן היום כחבר בממשלת ישראל שמחויבת לחיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות וחיזוק הזהות היהודית. מתוך ערבות הדדית אנחנו פועלים לחיבור בין כל חלקי העם בכל מקום שהוא. הקשר הוא בל ינותק והוא אינו תלוי במוצא, דעה או כל דבר אחר. עם ישראל חי. אני מבקש להודות לממשל בצרפת על המלחמה הבלתי מתפשרת באנטישמיות וההגנה על חיי היהודים בקהילות ברחבי צרפת".