האופוזיציה והקואליציה צפויות לסגור היום (רביעי) את רשימת המועמדים שלהן לנציגות בוועדה לבחירת שופטים, זאת על רקע דרישת האופוזיציה לאפשר לנציג מטעמה לקחת חלק בוועדה, כפי שהיה נהוג, ולא לתת לשני נציגי קואליציה לייצג את הכנסת. חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) הבהירה בשיחה עם ענת דוידוב וטל שלו ב־103fm כי היא בעד בחירה של שני נציגי קואליציה לוועדה.

ליברמן: "הסכמה בבית הנשיא תעזור לנתניהו למסמס את המחאה"
תחילת הדרך לפשרה? המסר המפתיע של לשכת רה"מ על הוועדה למינוי שופטים

בפתח הראיון אמרה גוטליב: "מלכתחילה חשבתי שאין מה ללכת לשיחות בבית הנשיא. לפני חודשיים כשאמרתי שהרפורמה מתה חשבו שאני ממציאה המצאות. אפשר לעשות רפורמה בלי לקרוא לה רפורמה, אפשר לחוקק חוק אחרי חוק עם היגיון. אני לא צריכה את בוז'י הרצוג שייתן לי פשרה שאין בה כלום".

"לפני חודשיים כבר אמרתי שהרפורמה מתה, וחשבו שאני ממציאה המצאות", המשיכה. "אין לי נוהג להמציא המצאות, הנחתי על שולחן הכנסת השבוע הצעת חוק קטנה מאוד ושם קבעתי שאפשר לבקש ייעוץ משפטי מהיועץ המשפטי לממשלה או מייעוץ משפטי חיצוני והייעוץ לא מחייב. מה כל כך קשה לחוקק חוקים? אני יכולה להגיד דבר כזה, לא ייכפו עליי בשום צורה שהיא מאחורי פרגוד מה לעשות".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אני רוכשת כבוד לנתניהו ולוין. לדעתי שניהם טועים כשהם חושבים שצריך לתת מחווה לאופוזיציה שכשהיא הייתה בשלטון, אפילו את הסכם הגז היא לא הביאה לבחירת הכנסת. הבחירות הן חשאיות ולכן אי אפשר לכפות עליי דבר. אם יבקשו ממני להסיר מועמדות באופן שלא יהיה מועמד קואליציה נוסף, זה לא משנה אם זה דווקא אני, לא משנה לי אני או חבר קואליציה אחר, ובלבד שיהיו שני חברי קואליציה בוועדה למינוי שופטים", הוסיפה.

"אם חס וחלילה הימין לא היה בשלטון, לא הייתי מצפה למחווה כזאת", הבהירה חברת הכנסת. "הבחירות הן חשאיות, מאחורי פרגוד את לא יכולה לכפות שום דבר. גם אם הייתי במצב הפוך לא הייתי מצפה למחוות כאלה. הייתי נאבקת ונואמת ומקשה ככל שצריך להקשות. זה לא שיש לנו כאן רוב בוועדה למינוי שופטים. אם שני שרים ושני ח"כים יהיו מהקואליציה, עדיין יש חמישה שהם בדרך כלל רוב לעומתי". 

בסיום השיחה אמרה גוטליב: "לוין לא יהיה הראשון שלא יכנס את הוועדה. בסופו של דבר אנחנו רוצים למנות שופטים טובים בישראל. רוב השופטים שמתמנים הם טובים, אני פשוט רוצה גיוון - דתיים, חילונים, חרדים, אשכנזים, ספרדים, כאלה שיתאימו לעם ישראל באשר הוא, שיביאו את צו מצפונם, את הסיפור האישי שלהם. ביקשתי את תמיכת לוין בי, ואני יודעת שלא משנה לו אם יהיה נציג אופוזיציה או קואליציה, אם הוא לא מצליח לשנות את השיטה. אני אומרת ללוין, גם אם אנחנו לא משיגים את הכול, אנחנו בכל זאת מחויבים שהוועדה תהיה טובה, גם אם אנחנו לא שינינו את החוק".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm