נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך היום (רביעי) סיור בבית אל, במהלכו חנך את מבנה המועצה החדש ביישוב.

במהלך שהותו במקום סייר הנשיא בישיבת בית אל, שם נפגש עם ראש הישיבה, הרב זלמן מלמד ועם ראש המועצה שי אלון והמשיך לאתר ׳חלום יעקב׳, בו קיבלו את פניו ילדי היישוב. משם, המשיך הרצוג לשכונת "רמת בית-אל", בה חנך יחד עם ראש המועצה את השכונה החדשה ונטעו עץ זית. 

יצחק הרצוג, שי אלון (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
יצחק הרצוג, שי אלון (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

בהמשך, נפגש הנשיא עם ארגון נח"ל, ובירך אותם ואת המדריכים שלהם על פועלם וזכה לקבל מהילדים תשואות וקרא: ״יש לכם אנרגיות, אתם שרים ומארחים אותי מדהים״. לאחר מכן, נפגש עם בנות אולפנת "רעיה" ואולפנת ״בית אל״ עימם קיים שיחה פתוחה. הוא פנה אל התלמידות ואמר: ״אני פוגש את הדור הצעיר הישראלי, החברה פה מאוד מגוונת ומעניינת. עם רקעים שונים- עם אמונות, תפיסות, דתות ואורחות חיים שונים. אני חושב שזה מקום נהדר המעניק לכם ארגז לימודים נהדר ואני מאחל לכן בהצלחה״.

בתום הסיור, קבע מזוזה בכניסה ללשכתו החדשה של ראש המועצה בנוכחות ותיקי היישוב וחנכו בטקס חגיגי משכן חדש למועצה. 

יצחק הרצוג בבית אל (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
יצחק הרצוג בבית אל (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

בתום ביקורו אמר הרצוג: ״היה לי יום נהדר כאן. באווירה, עם האנשים, והייתי אפילו אומר בתפיסה האמונית והדתית. עברתי את כל הגילאים- מהילדים והנוער והתלמידות והתלמידים בשיחות עומק עד המבוגרים, ותיקי היישוב והיה מאוד משמח ומרשים להיות כאן". 

הוא הוסיף: "אני מאחל לכולנו שמכאן ומכל מקום בארץ, נאמר שלום שלום לקרוב ולרחוק ונושיט יד אחד לרעהו ואחת לרעותה. נציג, ונדבר ונוריד את המתחים ונאחד את העם תחת החופה הגדולה שנקראת עם ישראל, והזכויות הגדולות שיש לו. שנבין שהדרך היחידה שלנו כעם היא לדבר, להתפשר, ולהגיע להבנות עמוקות כי יש לנו אתגרים מאוד גדולים שניצבים לפנינו מדור לדור. צו האחדות הוא צו השעה. תודה רבה לכם על הזכות הגדולה, שאו ברכה ותדעו רק בשורות טובות".

יצחק הרצוג, שי אלון (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
יצחק הרצוג, שי אלון (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון ברך את הנשיא בחום: ״מודה לך שזיכית את תושבי בית אל בביקור חם ומרגש כל כך. זכינו היום ב"ה לחנוך לראשונה מזה 45 שנים את בניין קבע למועצה שלפני הכל מסמל את הריבונות  והקביעות שלנו כאן בבירת בנימין ולתקוע יתדות נוספות במקום ההיסטורי בן אלפי השנים רווי סיפורי הקרבות, אנשים וממלכות. זהו סיפורנו, סיפורו של כל עם ישראל. תנופת הבנייה בשנים האחרונות מסמלת את שגשוגה של בית אל, את כל השפע הגשמי וההתפתחות הנובעים מתוך תורה וגמילות חסדים".

יצחק הרצוג בבית אל (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
יצחק הרצוג בבית אל (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

אלון בירך גם את הנשיא על פעילותו למען אחדות העם בזמנים אלו וציין: "בימים של שיח קוטבי ומתלהם, אתה עומד כדמות מרגיעה ומאחדת, פועל ללא הרף בלנסות למצוא את השווה והמאחד, דורש שיח מכבד ומתון, איש של שלום, איש ששונא מחלוקות. אתה יודע, שאין שום הבדל בין אזרחי המדינה המתגוררים בצד אחד של הקו הירוק לבין אחיהם מצדו השני, כולנו אחים, כולנו נושאים בעול באהבה ומתוך אמונה במדינה הזו. תושבינו עומדים בראש מפעלים של תעשייה וטכנולוגיה, הייטק ומשרדי ממשלה, אנשי חינוך ועוד, וכולם באים לבשר את האמונה והאהבה בכל מקום בארץ ומחוצה לה".