המחנה הממלכתי בראשותו של ח״כ בני גנץ ממשיכה להתחזק ומגיעה בסקר הנוכחי ל־31 מנדטים. נתון השיא הקודם שהתקבל בפעם האחרונה בסקר שנערך ב־5 במאי, בסמיכות לאירוע של חוסר התגובה של ישראל לירי רקטות. כך עולה מסקר ״מעריב־סופהשבוע״, שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד״ר מנחם לזר. עוד עולה מהסקר הנוכחי כי הליכוד ויש עתיד נשארות עם אותו מספר מנדטים כמו בסקר בשבוע שעבר.

נתניהו שוחח עם בלינקן: "הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל"
"אלה דברים שקורים": ח"כית מגיבה על המתיחות בין לפיד וגנץ

את עיקר הגידול הפעם מקבלת המחנה הממלכתי ממתלבטים שיורדים מהגדר ומכאלו שבבחירות הקודמות לכנסת לא הצביעו כלל. סקר ״מעריב־סופהשבוע״ גם בדק את שאלת ההתאמה לראשות הממשלה. על פי התוצאות, גנץ עולה לנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, עם 45% שרואים בו כמועמד המתאים ביותר לתפקיד (לעומת 43% בסקר הקודם). לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר יציב, עם 38%.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

בתשובה לשאלה, "אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?", התשובות היו כדלהלן:
המחנה הממלכתי – 31 מנדטים (29 בסקר הקודם), הליכוד – 26 (26), יש עתיד – 18 (18), ש״ס – 9 (9), יהדות התורה – 7 (7).
חד״ש־תע״ל 5 (6), הציונות הדתית - 5 (6), ישראל ביתנו – 6 (6), רע״ם – 5 (5), עוצמה יהודית – 4 (4), מרצ – 4 (4).

גם בסקר הנוכחי העבודה ובל״ד אינן עוברות את אחוז החסימה ושתיהן מתרחקות ממנו עוד יותר. העבודה נחלשת בסקר הנוכחי מ־2.6% ל־2% בלבד, וגם בל״ד נחלשת – מ־2.2% ל־1.8%.

מסיכום הנתונים עולה כי לגוש הקואליציה יש בסקר הנוכחי 51 מנדטים בלבד (לעומת 52 בסקר הקודם) ולאופוזיציה – 69 מנדטים (68 בסקר הקודם). בסקר האינטרנטי, שנערך ב־8־7 ביוני, השתתפו 502 משתתפים, והוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.