ראשי הרשויות באזור מערב הנגב העבירו היום (שני) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ולמנכ"ל רכבת ישראל היוצא מיכה מייקסנר בבקשה לצמצם באופן משמעותי את מספר התחנות במסלול מאופקים לתל אביב.

בנגב מחכים לחידוש התשתיות, והסבלנות אוזלת | ד"ר אסתר לוצאטו

במכתב מבקשים ראשי הרשויות מהנמענים לקיים עמם פגישה דחופה בנושא: "הערים אופקים נתיבות, ושדרות, והמועצות האזוריות מרחבים, בני שמעון, אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון נמצאות בתקופת הצמיחה המשמעותית ביותר מאז הקמתן. בשנים האחרונות הוכפלה כמות התושבים ברשויות אלו, ובשנים הקרובות תוכפל אוכלוסיית האזור פעם נוספת. הרכבת היא כלי מרכזי ומשמעותי ביותר בפיתוח של אזור מערב הנגב בכלל - ועוטף עזה בפרט". 

"מאות - אם לא אלפים – של תושבים, עושים בכל בוקר את דרכם בנסיעה למקום עבודתם במרכז הארץ, ומאות רבות יתווספו אליהם בקרוב", ממשיכים ראשי הרשויות. "תושבים אלה מייחלים ומצפים לפתרון אשר יביא אותם למרכז הארץ בפרק זמן סביר. לא יתכן שנסיעה מאופקים לתל אביב תארך קרוב לשעתיים – זמן ארוך יותר מאשר נסיעה ברכב! זהו מצב זה לא הגיוני ולא אטרקטיבי", הוסיפו.

תחנת הרכבת באופקים (צילום: רעות שמעוני)
תחנת הרכבת באופקים (צילום: רעות שמעוני)

לדבריהם, במסלול הנוכחי נדרשים הנוסעים מאופקים לעבור דרך לא פחות מ-10 תחנות עד הגעתם לתל אביב. "אנו דורשים לצמצם באופן משמעותי את מספר התחנות במסלול הרכבת מאופקים לתל אביב, כך שלא יגרור את הנוסעים למקומות כמו יבנה מזרח, רחובות, באר יעקב, לוד, ולוד גני אביב", הוסיפו החתומים על המכתב.

"רק רכבת אשר תאפשר תנועה בזמן קצר תבטל את המושג פריפריה ותפרוץ את גבולות מדינת גדרה-חדרה. זהו אינטרס ביטחוני, כלכלי וחברתי מהמעלה הראשונה. במקום זאת, מרחיקה רכבת הנגב במסלולה הנוכחי את אזור מערב הנגב ממרכז הארץ. הגיע הזמן שתושבי מערב הנגב, הסובלים לאורך זמן מירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה, יוכלו לקבל פתרון תחבורתי שמגיע להם במקום להאריך את נסיעתם".